perineum olie?

Discussion in 'De babyuitzet' started by sana, May 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sana

sana Actief lid

Apr 29, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Misschien een raar vraagje, maar hebben jullie wel eens gehoord van perineum olie, of massage olie waar je speciaal je perineum mee in kan smeren en masseren om eventueel de kans op uitscheuren te verkleinen?
    Denken jullie dat het kan werken? Of is het onzin?
    Ben wel een beetje bang om te scheuren of knippen, dus ik dacht misschien iets ter voorbereiding te doen, hihi. Andere tips?

2. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb dat wel vaker gehoord. Of het werkt? Dat zou ik nou niet durven zeggen. Het is te proberen?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #3 Athina, May 18, 2011
    Last edited: May 18, 2011
    speciale olie is onzin heb ik begrepen, gewone parfum-vrije olie volstaat ook.
    Ik heb het niet gedaan, ondanks dat m'n bekkenbodem therapeute het ook wel adviseerde (ik wou dat ik nu kon zeggen: En ik ben níét ingescheurd.. maar dat is helaas wel -flink- gebeurd :p )
    Maar ik had er de puf niet meer voor en kon er zelf amper bij en om het m'n mannetje te laten doen, vond ik ook niet zo geweldig ;) .

4. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

May 16, 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook niet gebruikt en had maar 2 kleine hechtingen gehad dus het viel heel erg mee! Misschien ga ik het ook wel proberen, het kan toch geen kwaad..

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    niet gebruikt maar ik kreeg aan het eind een spoedkeizersnee. Nu weer niet gedaan. Er zijn meerdere topics over geweest en bij de meeste haalde het niet uit... die van weleda schijnen bepaalde kruiden te bevatten die zouden helpen... geen idee... ik heb ook gelezen dat het pas nut zou hebben 3 weken voor de bevalling, daarvoor hoef je niet te beginnen, dus met een week of 34 beginnen is vroeg zat. Enige is dat je er dan niet meer zo goed bijkan ;)

6. angela87

angela87 Actief lid

May 13, 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    niks gsmeerd en ben niet uit gescheurd me eerste bevalling hoop deze keer ook niet

misschien dat het wel helpt tegen het soort van schaafwondjes dat je voelt naar die tijd.

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Ik wil hem ook gaan gebruiken je hoort verschillende verhalen er over.
    Maar goed proberen kan geeen kwaad toch :)

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vorige zwangerschap wilde ik het gaan gebruiken, maar was teveel gedoe.
    uiteindelijk niet nodig gehad want had alleen een schaafwondje en dat was het. beste wat je kunt doen is goed naar je vlos luisteren tijdens het persen ;)

9. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bij de eerste heb ik het gebruikt onder het mom van: baat het niet dan schadt het niet. Of het heeft geholpen kun je natuurlijk nooit echt zeggen, maar had maar een heel klein scheurtje en dus 1 hechting. Bij de tweede heb ik het niet gebruikt, eigenlijk gewoon vergeten. Ik dacht er twee weken voor de uitgerekende datum aan en twee dagen later beviel ik. Toen had ik ook een heel klein scheurtje en 2 hechtingen.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik heb het niet gebruikt maar had had ook niet uitgehaald. Ik heb hele sterke bekkenbodemspieren en daardoor had ik zelfs bij mijn zoontje van 5 pond nog een knip nodig. Hij was er binnen 7 minuten maar hij kwam het laatste stukje niet verder door mijn sterke bekkenbodemspieren.

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier niet gebruikt maar ook niet ingescheurd, alleen 1 kleine hechting voor de netheid. Zal het volgende x dus ook niet gebruiken.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hier wel gebruikt, maarja..... kreeg een knip!
    Beetje jammer dus...

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    niet gebruikt, geloof niet dat een olie kan voorkomen dat je niet of minder uitscheurt, dat is van hele andere factoren afhankelijk, maar.... ik heb het nu wel in huis, was tip van de VK om het littekenweefsel mee te masseren om het soepeler te maken ( ik was namelijk wel gruwelijk uitgescheurd..)

14. sana

sana Actief lid

Apr 29, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Haha, leuk, zoveel verschillende reacties...
    Nou dan denk ik dat je wel met andere olien ook kan masseren. misschien ga ik er toch maar mee aan de slag, wie weet helpt het een beetje. :D

15. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Tja, ik heb het een keer geprobeerd bij de eerste zwangerschap maar vond het zo'n stom en onhandig klusje dat ik het maar gelaten heb. Maar goed ook want tot mijn grote verbazing kun je dus ook gewoon totaal de andere kant uit inscheuren.. (en ja, tot én met waar het heeel gevoelig is!);)
    Perineum was nog helemaal heel.

Wat volgens mij meer verschil maakt is hoeveel controle je over het persen hebt, toenertijd had ik een weeënstorm en ging het persen zo snel dat ze zelfs niet meer konden knippen, de tweede bevalling kon ik gecontroleerd persen en puffen dus kon de vk het goed begeleiden en helpen met masseren. Op een paar kleine barstjes na in de schaamlippen (3 hechtingen) helemaal geen schade!:)

Ik was trouwens ook het bangst voor scheuren of knippen voor de bevalling maar moet wel zeggen dat ik het op het moment zelf totaal niet gevoeld heb, de weeën overstemmen het wel! Alleen het hechten was nogal onprettig maar gelukkig lag er goede afleiding op m'n buik..:)

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik was er mee begonnen maar had uiteindelijk de puf niet meer. Wegens zwakker perweeen hier een kleine knip gehad, toen kon de olie weer uit de kast want het masseren van het litteken (litteken he, niet de wond) met die olie is heel goed.

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh ik was ook als de dood voor inknippen of inscheuren, maar ben verdoofd voor het knippen (eerst zeuren dat ik het wilde, toen zeuren dat de prik pijn deed *schaam*) en ook voor het hechten en heb niets gevoeld van knip of hechten.

Share This Page