Flesvoeding van eigen merk/winkel/drogist

Discussion in 'Flesvoeding' started by mirwar, Jul 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hallo,

ik geef Dewi over het algemeen borstvoeding (afgekolfd) maar omdat ik elke keer niet genoeg melk heb krijgt ze 1 of 2 keer per dag een fles hypoallergeen van Nutrilon. Als ze 6 maanden is wil ik stoppen met de borstvoeding en kan ze misschien ook over op een gewone voeding ipv hypoallergeen (dacht ik?) en zat dan te denken aan voeding van bijv de kruidvat ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee? of met een ander goedkoop eigen merk?

Hypoallergeen van Nutrilon is nu nl bijna 16 euro geworden...das best veel :(

Lijkt mij dat ze aan hele strenge eisen moeten voldoen....maar toch vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft!

Thnx! Mirjam

2. mielenl

mielenl VIP lid

Jun 29, 2007
    6,257
    0
    0
    Hoi,

ik gebruik zelf AH eigenmerk standaard gemengd met nutrilon forte. Die is iets duurder dan kruidvat, maar bevalt prima hier. Van kruidvat hebben ze trouwens ook hypo allergene voeding, voor zover ik weet de enige eigenmerk die dat heeft.
    Volgens mij zijn al die b-merken ook prima hoor, dat wordt in Nederland goed gecontroleerd!

3. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hier hebben we Kruidvat Extra Care, de hypo-allergene voeding. Quinten drinkt het prima en qua prijs scheelt het inderdaad flink!

Nutrilon heeft het Kruidvat destijds aangeklaagd omdat hun voeding teveel op die van Nutrilon zou lijken, maar inderdaad bijna een tientje goedkoper is.

http://www.ad.nl/economie/article1717939.ece

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij gebruiken ook al bijna vanaf het begin Kruidvat Extra Care. Lianne doet het hier erg goed op, zelfs beter dan op de hypo-allergene voeding van Nutrilon. Deze voeding verzadigt beter, zodat er meteen al meer uren tussen de voedingen kwamen. Eerst was het amper drie uren en met Kruidvat Extra Care meteen vier uren en had ze tussendoor geen honger meer. De Extra Care is ook goed te verkrijgen, de standaard voeding van Kruidvat is echt altijd uitverkocht... :(

5. augustus

augustus Niet meer actief

Hier ook kruidvat voeding. De eerste 6 maanden de extra car en nu de gewone. Bevalt prima..

6. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ow super om te horen!

En zoals die extra care (dat is dus hypoallergeen?) moet je die na 6 maanden ook nog gebruiken trouwens? of is dat alleen voor de 1e 6 maanden? Dewi heeft geen koemelkallergie maar aanleg voor allergieen ivm de astma van haar pappie...

7. augustus

Hier ook allergieen en astma, maar de kinderarts vond dat we na 6 maanden over konden gaan op de normale standaart voeding. Het gaat prima moet ik zeggen.

8. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Volgens mij is alle voeding die je in NL kunt krijgen wel oke. lijkt me alleen onhandig, zoals eerder gezegd, altijd uitverkocht

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ja ik ben overgegaan op Friso omdat ik altijd moeite had om kruidvatmerk te krijgen. Ging wel 3 filialen af standaard en dan nog ving ik er weleens een week lang naast.
    Dus persoonlijk zou ik het toch op een merk houden dat op meerdere plekken verkrijgbaar is.
    Ik heb mijn les wel geleerd wat dat betreft

10. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Nou misschien dat wanneer ze volledige flesvoeding krijgt ik dan gewoon in 1x voor een hele maand ophaal ofzo...

In elk geval blij te lezen dat jullie er qua kwaliteit wel over te spreken zijn!

Is Friso ook niet zo duur?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    nee friso is ook wel goed te doen. En mijn ervaring is dat friso vaak ook voordeliger is bij bv kruidvat

12. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Ik zie nu pas dat jouw kleintje DeMi heet en die van mij DeWi :D Leuk!

Ok dan zal ik ook es bij de Friso prijzen kijken...Vind nl 16 euro voor een pak (Nutrilon) wel prijzig hoor...:(

En kan je daar gewoon in 1x mee overstappen of moet je dat geleidelijk aan doen...valt wel mee toch?

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    hangt er vanaf hoe gevoelig de darmen van je kleintje zijn.
    Ik heb 1 dag gemengd en dat ging goed.

14. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Mirwar, als je 16 euro betaalt geef je h.a. toch? Die is van nutrilon voordeliger dan de friso, tenminste bij ons wel, daar zit minder in.

15. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    o ik lees het al....

dan zou ik lekker voor die extra care van kruidvat gaan en dan groot inslaan inderdaad. Als je ergens vaste klant bent willen ze misschien ook wel wat apart zetten?

16. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groningen
    Hoi Bubbles,

ja klopt h.a van Nutrilon! Maar t is natuurlijk vaak zo dat je voor een merk veel meer kwijt bent...En die voeding moet aan zulke strenge eisen voldoen dat een goedkopere voeding best net zo goed kan zijn dus...
    Ze krijgt nu nog niet zo veel omdat ze voornamelijk bv krijgt maar als ze straks met 6 maanden wel volledig fv krijgt dan scheelt dat aardig in de centen met een eigen merk!

En idd ik kom altijd bij deze kruidvat in t dorp dus er valt altijd wel wat te regelen ;)

17. augustus

Heb zelf nooit gehad dat de kruidvat voeding uitverkocht was..
    En als je een kleine voorraad in huis heb is het niet erg als het een keer niet op voorraad is.

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ja maar als het een week niet leverbaar is, is je kleine voorraad op een gegeven moment ook op!!!
    Ik had ook zeker nog een heel pak staan voor ik weer op jacht ging naar nieuw en nog greep ik mis toen dat pak leeg was!
    Dus ik heb mn les wel geleerd
    Als het maar een paar dagen niet leverbaar is, soi, maar een ruime week lang? Heb er ook een paar keer klachten over ingedient bij hoofdkantoor en ook daar vonden ze het niet kunnen en het filiaal zou er op aangesproken worden. Maar ja toen was hier het leed al geleden., Dus voor mij nooit meer kruidvat eigen merk

19. augustus

Dat is vervelend. Ik heb zelf altijd 3 pakken staan dus een week niet leverbaar is te overzien.
    En zeker als je weet dat het soms niet leverbaar is zou ik juist meer in slaan. Maar hier zijn de schappen gelukkig altijd overvol..

Share This Page