Ik heb besloten om vanaf het begin flesvoeding te gaan geven. Er is nergens iets over te vinden omdat dat verboden is. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met je melkproductie? Komt die toch opgang ondanks dat je je kindje niet laat drinken? Ik heb weleens gehoord dat je een pil kunt krijgen zodat het niet op gang komt. Klopt dat?
ik geef ook fles en heb 2 dagen last gehad van me borsten. heb zoogcompressen gebruikt om het beetje melk wat er uit kwam op te vangen en voor de stuwing hebben ik witte kool bladeren in gedaan 2 dagen last van gehad en toen was het weg! weet niet of er een pil voor is maar die 2 dagen waren goed te doen hoor!
Ik geef ook al vanaf dag 1 flesvoeding en heb een dag of 3/4 last gehad van stuwing. Ik ben op advies van de verloskundige gaan smeren met een zalfje (carniflor ofzoiets, als je het wilt weten, kan ik het wel voor je opzoeken!) dat koelde m'n borsten lekker. En verder gewoon een strakke bh aan en een strak hempje erover, zodat je borsten zo min mogelijk bewegen. Dan gaat het het snelst weer over. Is goed te doen hoor, even een paar dagen wat ongemak met slapen door die enorme borsten, maar is zo weer over!
goeie vraag, ik had hier eigenlijk nog helemala niet bij stil gestaan, terwijl ik deze keer ook direct op de fles over wil, handig hihi
ik heb ook 2dagen last gehad van stuwing. ik vond het zelf meevallen en heb er niks voor geslikt (paracetamol). mn buurvrouw heeft er erg veel last van gehad en die heeft wel pijnstillers geslikt. zo zie je dus maar weer dat het per vrouw verschilt. ik had wel een dag of 5 dat ik zoogcompressen in mn bh had omdat er iets melk uit kwam. liefs doris
Ze hebben er wel een pil voor, maar die geven ze niet zo snel. Juist omdat het gezonder zal zijn om geen pil te geven. Ze geven het wel als er bijvoorbeeld sprake is van een doodgeboren kindje.
Ik heb met 36 weken zwangerschap van de VK een recept gekregen om 2 pilletjes te halen. 1tje moest ik innemen direct na de bevalling en de 2e een paar uur later. Heb nergens last van gehad en helemaal niks gevoeld.
Met die pillen zijn ze inderdaad wat terughoudend. Het is belangrijk om de borsten goed te ondersteunen met een lekker strak zittende BH. Warmte zorgt voor melkproductie dus onder de douche niet de warme straal erop houden. Misschien kun je nu al compressen in de vriezer leggen. Deze kan je op je borsten leggen om de stuwing aangenamer te maken. De tips over koolbladeren e.d. zijn al gegeven
Ik denk dat ze bedoelt dat er geen "reclame" gemaakt mag worden voor flesvoeding vanaf dag 1 en je er dus ook niks over kunt vinden op internet.
precies ze mogen er geen info over geven of reclame over maken omdat men de borstvoeding zoveel mogelijk wil promoten
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Ik vind het best moeilijk dat je nergens iets over flesvoeding kunt terugvinden. Gelukkig is er dit forum
Ik heb ook vanaf dag 1 flesvoeding gegeven, en mij is de stuwing 100% meegevallen. Ik heb er 2 dagen een beetje ongemak van gehad, maar voor de rest niet. Was heel erg bang voor pijnlijke stuwing enzo, omdat je daar soms de meest pijnlijke verhalen over kan lezen Ik vind het nog het meest vervelend dat je borsten zo gigantisch kunnen gaan lekken Kon soms mijn shirtje helemaal uitwringen
Als je aandringt bij je huisarts kan je die pilletjes wel krijgen hoor. Heet dostinex. maar je schijnt er ook heeel misselijk van te kunnen worden en dat kan wel 5 dagen duren. Meestal is je stuwing na 2 tot 4 dagen wel over, dus ff doorbijten.