tips om te slapen, 34 weken zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by bloempje6, Nov 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    Hoi hoi!
    Ik kan de laatste weken bijna niet slapen. Moet steeds plassen, steeds draaien, veel maagzuur en ik slaap gewoon slecht ook als ik gewoon lekker lig. Wat deden jullie om goed te slapen? Of doen jullie om goed te slapen? Of moet ik het gewoon accepteren. Soms ben ik echt heel erg moe en kan ik echt amper wat op een dag. Ik slaap overdag ook, maar dan slaap ik snachts ook weer minder. Tips?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Slaap je met een voedingskussen oid? Ik vind dat zelf erg prettig. Moet zelf ook steeds plassen en wat bij mij helpt is het toch te accepteren en niet te wachten met te gaan plassen. Was er steeds maar mee bezig, voor mijn gevoel had ik zo niet voldoende rust omdat ik zo vaak wakker was. Uiteindelijk moet ik zegen dat ik helemaal niet zo moe ben en als ik in de middag een dutje wil doen lukt dat niet eens. Ook drink ik voor het slapen gaan zo min mogelijk maar dat blijft lastig heb snel dorst. Ik neem een rennie voor het maagzuur of ik eet wat maar waarschijnlijk probeer je dat ook allemaal wel?

3. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    haha ja probeer alles en slaap ook met voedingskussen en mn buik op een plat kussentje. alles wat jij zegt probeer ik haha en vaak douche ik omdat ik daar ontspannen van word en vermoeider.. als ik dat niet doe slaap ik dus slechter. Het is zo frustrerend.. ik was toen ik 26 weken was ook niet zo snel moe enzo.. maar begint nu wel echt dat ik dagen zo moe ben poeh.

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Gebruik je wat tegen het maagzuur? Hier helpt antagel heel goed, kun je zo ophalen bij de apotheek. Overdag of 'savonds een frisse neus halen wil ook nog wel eens helpen. Ademhalings-/ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan. En vooral niet denken: Ooooooh ik word vast weer wakker vannacht hihi :)

5. Fefe

Fefe Actief lid

May 8, 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier helpt Gaviscon goed tegen maagzuur. Voor de rest: op de zij liggen, kussen onder buik en voedingsworst tussen de bennen voeten. Aan het plassen valt denk ik niet veel te doen. Moet je gewoon doen!

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Had hier altijd rennies liggen. 1 kauwde ik op en een 2e sabbelde ik rustig op.
    Ik zat geregeld even beneden op de bank, bakje boerenvanilleyoghurt en banaan erdoor.Kon meestal binnen t uur weer naar bed.
    Ben nooit lang blijven liggen als ik wakker was.

7. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    Ja zelf gebruik ik rennies. Dat werkt wel hoor, maar als ik op mn linkerzij lig heb ik dus al geen last van maagzuur, maar die rechterzij wel! Ik lig liever op rechts.. Begin gelukkig aardig te wennen aan links dat wel.. Wandelen doe ik elke dag genoeg, heb honden dus ik moet wel.. Ook zwem ik. Ademhalingsoefeningen zou ik nog eens kunnen proberen. Ik denk elke nacht juist: ben zo moe zal wel lekker slapen en dan toch niet. Dat is dus zo vervelend. Nu begint t wel te frustreren. Dat plassen is een hel. Ik moet soms elk uur wel 2x en blaasontsteking heb ik niet, maar ze ligt vaak tegen mn blaas aan. Ik denk dat ik het vooral maar moet accepteren en mn rust moet pakken wanneer het kan overdag, ookal vind ik dit erg moeilijk, want meestal ben ik wel van veel doen.

Butterfly36 likes this.
  8. Wietske88

Wietske88 Lid

Oct 17, 2015
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hier nog een slechte slaper. Tips voor jou heb ik helaas niet. Ik ben zelf nu 26 weken zwanger en kan ook bijna niet in slaap komen, en ben juist zo moe. Heel frustrerend..

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik slaap met een kussen tussen mn benen. Dit ivm mn bekken en slaap ook 80% oprechts ;)
    Ik gebruik graviscon tegen het maagzuur (al voor t begint) (had begrepen dat rennies niet mogen)
    T moeten plassen is een ellende! Ik drink zo min mogelijk voor t slapen gaan maar moet er zeker 1 a 2x uit snachts ik geef hier direct aantoe! Als ik blijf liggen krijg ik last van mn blaas/buik en irriteer ik me aan t gevoel dus word ik alleen maar wakkerder. Ik doe de lichten niet aan! Dan heb ik die ellende iig niet.
    Maar ik ben ook dood op door de gebroken nachten!

10. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    Thanks! Ik slaap juist op links omdat ik rechts meer last krijg van maagzuur. Heb een plat kussentje onder mn buik en lig half over het voedingskussen heen.. het plassen is wel een hel hoor. Ik moet soms om t uur!!! Rennies hoor ik juist iedereen over en neem deze ook gewoon, meestal 1 op ren dag of 1 in de nacht.. dus niet extreem! Ik slaap de laatste dagen weer iets beter en probeer ook overdag mn rust te pakken ookal wil ik gewoon dingen doen.. maar ben dan zo moe.. poeh

11. Punky16

Punky16 Actief lid

Jun 5, 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een slechte slaper. En ik neem het maar zoals het komt. Ik lig vaak om 21:30 uur al in bed om dan om 3 uur wakker te worden en dan rond half zes weer in slasp te vallen.
    Ik heb een boek naast mijnbed liggen en netflix op mijn telefoon, zo kom ikde urenwel door en soms val ik ineens zomaar in slaap.
    Maar gewoon een hele nacht door slapen: heerlijk lijkt me dat.

12. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

Aug 7, 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier sinds een week in een keer slecht slapen, elke 2 uur wakker, veel plassen, druk dromen en pijn in zij/heupen. En een drukke baby in de buik. Ik ben 26 weken, en sinds deze week in een keer slecht.
    Ben wel gevoelig voor weinig slapen, weet dat ik me kop rustig moet houden en niet moedeloos worden. Maarja als ik moe ben kan ik slechter relativeren en alles valt me zwaar dan.
    Wat doen jullie om dieper te slapen qua tips?

13. bloempje6

bloempje6 Actief lid

Apr 29, 2014
    419
    4
    18
    ik slaap eindelijk weer wat beter.. moet nog wel 6x ofzo plassen per nacht maar slaap daarna vrij snel weer door! Dieper slapen kan ik geen tips over geven. Ik slaap heel licht van mezelf. Om die reden draaide ik ook slaapdiensten enzo. Ik ben van elk klein dingetje wakker, maar dat is al jaren zo .. ben niet anders gewend. Dus voor dieper slapen heb ik geen tips helaas :(

Share This Page