Hier ook twee keer bewust voor flesvoeding gekozen. Bv lijkt/leek mij verschrikkelijk. Ga het nu wel een kansje geven, maar bevalt het niet krijgt ook deze baby gelijk weer fv. Hier voor nutrilon gekozen. Was altijd wel verkrijgbaar en is ook prima via de site te bestellen. Verder met een avent natural fles gegeven, deze beviel het beste.
alle nederlandse kv is gewoon goed. ik ben zelf begonnen met kruidvat kv. ik ben nu wel overgestapt op iets anders maar dat heeft niks met de kwaliteit te maken. ik geef nu zelf voor de 2e keer bewust kv en ben nu bij de 2e voor het eerst met grote ogen aangekeken toen ik zei bewust voor kv gekozen te hebben maar verder geen commentaar gehad. hebben ze trouwens ook niet mee aan te komen want daar ben ik niet van gediend... elke moeder moet zelf kiezen wat ze geven zonder zich daar schuldig over te hoeven voelen of zichzelf te verdedigen
ik heb mijn oudste zoontje 1 jaar bv gegeven en mijn jongste zoontje 2 jaar en 3 maanden. De eerste 6 weken waren de hel op aarde, en het heeft me ongelooflijk veel doorzettingsvermogen en energie gekost, maar daarna liep het zo heerlijk dat ik het voor geen goud had willen missen. Ik ben nu weer zwanger en mijn dochtertje zal gelijk flesvoeding krijgen, dit heeft meerdere redenen waaronder ook lichamelijke. Dus ik begrijp hoe je je voelt, gelukkig in mijn directe omgeving alleen maar begrip. Ik moet me nog helemaal gaan verdiepen, ik wil natuurlijk wel de best mogelijke fv geven, en ook denk ik aan probiotica. Of het waar is weet ik niet, maar Friso schijnt net beter te zijn dan Nutrilon, maar dat zijn wel de 2 marktleiders. Mijn vk zegt dat die 2 toch een soort wedstrijdje onderling hebben om net wat beter te worden. Deze 2 hebben dus nu een soort vetbestanddelen wat heel dichtbij moedermelkvetten komt, daarin ontwikkelen ze zich meer dan eigen merken. Dit is wat mijn vk zei, ik ga het zelf nog helemaal uitzoeken.
Is helaas heel herkenbaar. Ik begon wel met de gedachte bv te willen geven maar mijn zoontje wou dat de eerste weken niet en in het ziekenhuis werd ik keihard genegeerd als ik vragen had over fv. Zodra je een vraag had over bv stonden er meteen een heel team experts aan je bed. Ik gaf Aptamil (Nutrilon in Engeland), ik gebruik nu een goedkoper merk die niet in NL verkrijgbaar is volgens mij (SMA).
Bij mijn dochter wilde ik bv gaan geven, maar de productie kwam niet op gang omdat ik enorm veel bloed ben verloren na de bevalling. Met mijn zoontje mocht ik geen bv geven ivm medicijnen die ik gebruik. En die gebruik ik nog steeds, dus ik ga straks weer geen bv geven. Ik heb gelukkig niet het gevoel gehad dat ik me moest verdedigen. Ik had wel het gevoel dat de kraamhulp bij de eerste me wat aan probeerde te praten. Ze bleef er maar over door gaan dat ik gewoon een goede moeder was, ook al lukte de bv niet en dat ik me niet schuldig hoefde te voelen. Terwijl ik er toen echt geen seconde van wakker heb gelegen dat het niet lukte, hahaha. Ik voelde me enorm beroerd door het bloedverlies en was alleen maar blij dat mijn man de flesjes kon geven. Ik vond het ook wel vervelend dat er zo weinig informatie te vinden is over de eerste voeding. Maar de kraamzorg kon me prima informeren. Wij hebben huismerk van ah gegeven, die is beter te krijgen dan nutrilon. En allebei mijn kinderen hebben een prima weerstand en zijn niet veel ziek.
En daar zit nu precies het probleem. Het overdrijven waarom het wel of niet goed zou zijn. Mijn moeder is destijds gezegd dat, toen ze na 6 maanden nog bv gaf, dat ze dit voor haar eigen plezier deed (door een kinderarts!). Toen was de flesvoeding al prima en in de loop der tijd is het alleen maar verbeterd. Wel ben ik persoonlijk voorzichtig met de hele nieuwe dingen. De fv die al een tijdje op de markt is, is bewezen goed. De fv die is veranderd (bijvoorbeeld nutrasense) is nog niet op langere termijn getest en daar zou ik daarom niet voor kiezen (het is ook nog eens duur)
Hier ook een fv mama, wij hebben de hero1, overal verkrijgbaar en ik grijp daardoor nooit mis. De kraamhulp kan je wel wat vertellen over de flesvoeding. Zoals de meeste al schrijven moet de babyvoeding aan bepaalde eisen voldoen, dus gewoon kijken wat er binnen jou budget en idee past. Verder kun je altijd beginnen met de standaard 1, mocht je kindje hierop reageren kun je overstappen op hypoallergeen of een ander type je hebt bijv. Ook voor hele hongerige babies andere voeding. Mochten er in jou of je partners familie veel allergien voorkomen moet je even extra advies vragen (aan kraamhulp/verloskundige) want misschien adviseren ze dan wel om al met hypoallergeen te beginnen, maar dat weet ik niet zeker. En dames: de beste voeding is die je met liefde geeft...fles of borst!
Ik heb zelf goede ervaring met Nutrilon, als ik volgende keer weer zou moeten bijvoeden dan haal ik weer Nutrilon. Al las ik iets over een nieuw merk wat gemaakt is van geitenmelk. Dit heeft mijn interesse omdat geitenmelk veel beter is voor ons verteringssysteem. Toen mijn dochter ook gewone melk mocht drinken heeft ze vanaf het begin af aan geitenmelk van me gekregen. Ik zag alleen dat de melkpoeder variant behoorlijk duur is. Nutrilon bestel ik via Bol of Wehkamp dan heb je het altijd op tijd in huis en grijp je nooit mis. Ik ben trouwens echt fan van borstvoeding en vond het geweldig ondanks alle ongemakken. Maar iedereen moet het zelf weten en jij hebt volgens mij echt een hele goede reden en je hebt het meer dan genoeg geprobeerd hoor meis zou niet weten waarom je je daar schuldig om moet voelen.
Ik ga nu ook voor FV vanaf de geboorte. Niks mis mee! Ik zou inderdaad gaan voor een eigen merk, ook niks mis mee Ik heb zelf bon bebe gebruikt, 6 euro per pak. Succes!
Ik gebruik kruidvat. Nooit problemen dat het op is en scheelt een hoop geld. Hier kwam het niet goed op gang. Ik heb me heel erg rot en schuldig gevoeld. Zoveel kritiek gehad en mensen die adviezen geven. Na een bevalling ben je al labiel en gevoelig voor alles. Ik weet niet wat ik ga doen als ik weer zwanger/bevallen ben. Ik laat me iig niet meer beïnvloeden door anderen. Vooral de moeders die hun vriezer vol hebben liggen kunnen behoorlijk hard zijn. Als het dan bij je zelf niet lukt dan voelt dat kut. Mijn dochter groeit goed op fles. Ze is gelukkig en erg tevreden.
Ik heb in het begin de bv met flesvoeding gecombineerd omdat ik nog niet voldoende bv had. Het fijne van Nutrilon vond ik dat ik kon bellen als ik vragen had. Op een gegeven moment had ik een hele hongerige baby en zij hebben me toen goed geadviseerd met johannes brood pitmeel erbij.
Voel je absoluut niet schuldig! Iedereen kan wel roepen dat borstvoeding het beste voor je kindje is, maar dan moet je er wel achter staan en je er goed bij voelen als moeder zijnde. Mijn eerste twee kinderen heb ik nooit bv gegeven, alleen bij het idee kreeg ik het al benauwd. Nu ik zwanger ben van de derde, wil ik het heel graag proberen! Heb absoluut geen nare gevoelens meer, maar ook nog steeds geen spijt van mijn vorige keuzes . Ik heb altijd kruidvat eigen merk gebruikt, standaard 1. Zelfde als nutrilon, maar dan de helft goedkoper. Zelfs de kinderarts heeft me op het hart gedrukt dat kruidvat eigen metk ( of welk eigen merk dan ook) aan strenge eisen moet voldoen en dus zijn alle flesvoedingen prima! Ook heeft de kruidvat allemaal verschillende voedingen, van standaard tot bijv hongerige kindjes. Per twee zakken verpakt met een maat schepje. Kruidvat heeft ook een hulplijn die je 24/7 kan bellen, wanneer je vragen hebt. Ideaal! Met beide meiden heb ik de dr Brown flessen gebruikt en die bevielen mij top! Heel veel succes en geluk gewenst !
Hier ook vanaf de geboorte flesvoeding! Wilde borstvoeding proberen, maar toen er bloed ipv melk uit kwam vond ik het wel genoeg (dat was al na de 1ste dag). Meer last gehad van een tepel die moest helen dan alles aan de onderkant wij gebruiken hero omdat deze op meerdere plekken verkrijgbaar is en ik daardoor niet standaard naar dezelfde winkel hoef. Dr. Brown flessen ivm het ventiel zodat de kleine geen kramp zou krijgen en bronwater ipv kraanwater. Ons zoontje kreeg kramp van kraanwater en spuugde als een gek, waarschijnlijk door de hoeveelheid kalk in het water. Fleswater was hier de oplossing (het zou maar net helpen, dan is het iets om te proberen ) Wat ik ook wel heb gemerkt hier was dat ik mega in de stress zat omdat die kleine in het begin zijn voeding echt niet op kreeg. En de kraamhulp maar ophogen elke dag... ik s nachts jankend omdat ik dacht dat Kane ondervoed zou raken.. wat bleek... met zijn gewicht hoefde hij die hoeveelheid ook helemaal niet! Toen de hoeveelheid aangeboden die bij zijn gewicht hoorde en elke keer dronk hij het netjes op . Dat was voor mij een flesvoeding-stress-moment. Hopelijk heb je er iets aan en weet je; je kindje heeft meer aan een mama die lekker in haar vel zit met flesvoeding dan een mama die last heeft bij het borstvoeding geven <3