Tot welke leeftijd een fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Janneke1979, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 16 maanden krijgt nog steeds 's middags na de boterham en 's avonds voor het slapengaan een fles opvolgmelk. Hoewel hij die meestal niet leegdrinkt, is het voor ons beiden echt een rustmoment: lekker even bij mama op schoot zonder vanalles te willen doen. Als hij de 'ping' van de magnetron hoort wordt hij al wild, zo blij is hij met zijn fles.

Maar ja, ik kan er natuurlijk niet eeuwig mee doorgaan! Tot welke leeftijd kregen jullie kindjes de fles? En hoe zorg je daarna dat er genoeg zuivel en vocht binnenkomt? Die van mij is namelijk niet zo van het drinken, neemt enkel een paar slokken uit een aangeboden open beker.

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon krijgt nog steeds een fles melk voor het slapen hoor en als hij s'nachts wakker wordt ook.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mn zoontje krijgt hier savonds voor t naar bed gaan nog een papfles en smorgens pap uit een bordje..
    Genoeg zuivel dus :)de rest van het drinken uit een rietjes beker en als ie weinig heeft gedronken en fles drinken tussendoor

4. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik dacht tot 3 jaar? Maar weer het niet zeker.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier krijgt ie sinds dat ie 1 is geen opvolgmelk meer maar gewone melk, 's morgens bij z'n ontbijt een beker en voor het slapen gaan een klein flesje warme melk...

Na het avondeten krijgt ie een toetje en op brood wel eens kaas en tussendoor soms een beetje griekse yoghurt, zuivel genoeg denk ik. En verder krijgt ie thee/sap in een rietjesbeker.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Met 11 maanden had ze er geen zin meer in, toen dus gestopt en ook overgaan op gewone (volle) melk.
    'S Ochtends krijgt ze pap of een beker melk, dat is gelijk haar grootste zuivelinname. Op het KDV krijgt ze tussen de middag nog een beker en elke avond krijgt ze een toetje.
    Qua vocht heeft ze hier een rietjesbeker met waterige diksap of water, die staat er gewoon de hele dag. Ik weet dat het beter is om op vaste momenten te drinken, maar omdat ik dat zelf ook niet doe komt dat er gewoon niet van en dan drinkt ze zeker weten te weinig.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.927
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier in de ochtend en avond nog een pap-fles. Dochter is 17 maanden.
    De rest van het vocht (water/sap/melk) uit een tuitbeker.
    Het CB zal het er wel niet mee eens zijn, maar dat boeit me niets.
    Zowel moeder en kind zijn er erg gelukkig mee ;)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier met 1 jaar overgegaan op halfvolle koemelk. Ze krijgt elke ochtend een papfles. Heb het eens in een bordje geprobeerd maar ze heeft veeeeel liever haar fles. Zodra ik het klaar ga maken begint ze al te jammeren dat ze hem wil hebben. Dus ik laat haar nog maar lekker.

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    tot een maand of 10 daarna wilde ze het s`avonds niet meer.

moet zeggen dat dochter ook al met 8 maand de bv aan het afbouwen was en met 9mnd was het helemaal gebeurd.
    Sindsdien was ze wel wat klaar met melk heeft toen nog wel aangeboden gekregen tot een jaar en toen over op gewone melk.

Nu drinkt ze na het brood eten 120cc melk
    rest drinkt ze water of sap uit de tuitbeker en thee smiddags en s`ochtends.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Owja mn Zoontje drinkt trouwens wel gewoon volle melk
    Vanaf een jaar ongeveer

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter krijgt ook nog steeds minimaal flessen opvolgmelk per dag. Maar daar heb je niet veel aan aangezien ze jonger is. :)

Maar ben er van plan mee door te gaan zolang zij daar behoefte aan heeft. Ook hier is het een rustmoment. Vooral de papfles s'avonds. Effe lekker kroelen terwijl zij rustig en soezerig wordt. :)
    De ochtendfles proberen we te laten vallen. Maar vaak wil ze eerst een fles voor ze aan haar ontbijt begint. Dochterlief spookt nogal op het ogenblik s'nachts en krijgt de fles dan s'nachts. Dan krijgt ze s'morgens geen fles meer maar ontbijt met gewone bambix met gewone halfvolle melk.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier 's morgens een fles want dan heeft ze zo'n dorst en dan werkt de fles het beste. Tussen de middag in (tuit) beker. Diksap en zo meestal in een rietjesbeker vanaf dat ze 9 maanden is.

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje drinkt 's avonds nog een fles opvolgmelk voor het naar bed gaan.. 's ochtends bord pap met opvolgmelk (gaan we binnenkort vervangen door gewone melk) 's middags bij zn broodje een bekertje gewone melk. Na het eten ong 100 gram yoghurt/kwark/vla.
    Hij wil zn laatste fles nog graag drinken (150/5) en ik geef m dus voorlopig lekker nog. Cb wil dat ik die niet meer geef..

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Hier was hij met 12 maanden van de fles af. Dronk al vanaf 6/7mnd goed uit de tuitbeker en rietjesbeker begreep hij ook kort daarna.
    Hij krijgt nu alles uit de rietjesbeker of een gewone beker (Difrax oefenbeker).
    Dus ook zijn slokje melk voor het slapen gaan gaat hier met de rietjes beker.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze dochter dronk haar laatst fles met 10 maanden. Ze wilden niet meer en dronk voldoende uit een rietjesbeker.

Mijn zoontje krijgt nog steeds 2 flessen per 24 uur. 1 voor het slapen gaan (drinkt misschien 90 cc) en 1 's nachts ongeveer 60 á 90 cc.
    Heb al verschillende keren geprobeerd om met de avondfles te stoppen (daar het toch niet zoveel is wat hij drinkt en meer als genoeg eet en drinkt overdag), maar hij krijst net zolang tot hij een fles krijgt.
    De nacht is voor mijn eigen rust:). Vanaf zijn geboorte slaapt hij amper 's nachts en gaat hiervoor ook buisjes krijgen (vocht achter de oren en ingetrokken trommelvliezen) en amandelen knippen. Zo krijg ik hem het snelste weer rustig en hebben we misschien nog wat aan de nacht:)

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier wilde ze niet meer met 9 maanden dus toen een beker, maar ze wilde eigenlijk helemaal geen melk meer... later bleek ook dat ze lactoseintolerantie heeft... nu kregen we alleen zuivel naar binnen door kaas en boter op brood dat wel goed gaat maar de lactosevrije melk weigert ze uit een beker te drinken... De ka zei toen kijk eens of ze he uit een fles wil... Dus nu krijgt ze 's middags rond 3 uur een fles melk en 's avonds na het eten en voor het slapen gaan :)... het werkt prima en zo krijgt ze genoeg zuivel binnen... ze is nu 2 jaar en 2 maanden...

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon is bijna 3 en hij krijgt tussen de midrag nog steeds een flesje warme melk (gewone melk) Hij drinkt ook prima koude melk uit een beker maar het is echt een knuffelmomentje! Hij komt helemaal tegen me aan liggen en friemelt het liefste met mn haar. Hij doet zn ogen dicht en ik kroel door zijn haar :) Het is niet echt een op-schoot-zitter en is altijd druk in de weer dus dat moment dat wil ik er nog heeeeel lang inhouden ;) heel soms valt hij nog in slaap.

Voor de rest krijgt hij ook nog een fles warme melk als hij wil: als hij niet lekker is,niet kan slapen of wakker is geschrokken. Laatst met oud&nieuw werd hij om 23uur wakker en was zn knuffel kwijt. En hij was daar zo van geschrokken+vuurwerk dat ik hem mee naar beneden genomen heb en een fles in de flessenwarmer heb gezet. Had m toen expres wat langzamer laten warmen zodat hij even kon bijkomen en dat ik hem even het vuurwerk nog eens kon uitleggen enz. Toen zn fles warm was heeft hij hem leeg gedronken en is daarna gaan slapn en heb hem niet meer gehoord tot 7uur.

Deel Deze Pagina