Flesvoeding vies! Help

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beay, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Mijn dochter van 3 maanden vindt haar flesvoeding vies. Ze kan door koemelkallergie maar 1 soort drinken, dus wisselen naar andere voeding is niet mogelijk. Ze staat in haar groei al een maand bijna stil en ze zit dan ook regelmatig onder de hoeveelheid wat ze zou moeten drinken op een dag.
    Ze drinkt haar voeding verdikt met johannesbroodpitmeel vanwege reflux.
    Ze krijgt 5 flessen per dag aangeboden en drinkt tussen de 500 en 600 ml op een dag. Verkort ik de tijd tussen de flessen dan zakt ze snel af naar 300 ml drinken op een dag. Dus dit is geen optie.
    Ze krijgt sabsimplex door haar voeding, dit heeft een vanille smaak van zichzelf en hier wordt het ietsje beter van. Zijn er mensen met nog meer ideeën? Alles is welkom!
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Je zou een diëtiste om advies kunnen vragen.
    Ook al eens gekeken of ze zonder johannesbrood pitmeel wel haar fles lekker vindt?
     
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    - Kijken hoe ze reageert op een fles zonde rjhannesbroodpitmeel ( wat langer omhoog houden daarna )
    - kleinere flesjes door de dag heen geven?
     
  4. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Helaas is dat niet mogelijk. Dan kan ze nooit plat, zelfs 4 uur na de voeding zal ze het eruit gooien.
    Ook de kleine flesjes al geprobeerd, op de 1 of andere manier drinkt ze dan nog slechter..
    Bedankt voor het meedenken!

    Vanavond komt mijn babycook als het goed is. Ik zit er aan te denken om een eetlepel babyvoeding door de fles te doen, in plaats van johannesbroodpitmeel.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Fruit en groente hapjes zou ik pas vanaf 6 maanden doen. Vooral omdat ze al met een allergie zit zou ik voorzichtig zijn,

    Ik zou toch echt kijken of je minder meel in de fles kan doen, want dat meel zorgt ook voor vulling waardoor ze minder drinkt.

    Anders even advies vragen bij een diëtiste, dat zit in je zorg verzekering, of bij consultatiebureau/huisarts.
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Dat zou ik met een allergie echt niet doen..Veel te kwetsbaar nog met 3 maanden.
    Ik zou ook advies vragen aan een diëtiste
     
  7. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Het advies van mijn kinderarts was juist om er eventueel al met 3,5 maanden mee te beginnen. Juist vanwege haar allergie. Ik weet ook niet zo goed wanneer ik het goed doe. Waarom is ze kwetsbaarder met haar kma?
     
  8. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ja heb al een dag geprobeerd met een heel klein beetje minder johannesbroodpitmeel, maar dan zit ze de hele dag huilend op mijn arm omdat ze om de 5 minuten haar melk terug moet slikken, dat vind ik echt geen optie.
    De kinderarts gaf aan, juist vanwege haar koemelkallergie, met 3,5 maanden, eens te willen kijken met babyvoeding en dit te willen introduceren vanwege haar kma.
    Ik weet ook niet meer wat goed is.. Ik zal ook eens contact opnemen met een diëtiste..
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  9. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Op Facebook zit een refluxgroep waar je hier heel goed advies over kan vragen. Ik ben wel bang dat zo'n beetje iedereen daar heel hard NEE gaat roepen als het aankomt op vaste voeding met 3 maanden ;)

    Maar als je zoekt op "baby reflux NL/BE", dan vind je 'm :)
     
  10. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Welke voeding krijgt ze, de allerzwaarste in de zin van de eiwitten zover verknipt dat er niks meer van te herkennen is (ik weet de naam niet) of zit ze op pepti?
    Als ze te weinig drinkt kan het zijn dat de voeding haar irriteert, dus dat ze niet meer drinkt als haar ergste honger is gestild, en zo dus te weinig. Mijn dochter deed dat.
    Als ze nu pepti krijgt zou je dus misschien nog een stapje verder kunnen gaan.
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Johannesbroodpitmeel kan refluxklachten verergeren. Eigenlijk is het een erg verouderd middel, niet zonder risico ook, omdat bij verslikken of oprispen voeding die in de longen komt moeilijker opgehoest kan worden.

    I.v.m. de allergie zou ik het echt houden bij alleen maar de voeding die ze verdraagt. Geen andere toevoegingen of middeltjes.

    Het verbaast me dat jullie als de reflux zo ernstig is geen medicatie hebben gekregen. Dat is veiliger dan indikken of sab simplex.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Ipv verdikking kan ze niet beter medicatie krijgen voor de reflux?

    Ziekenhuis heeft diëtiste, bel je kinderarts even en vraag of je daarmee kan sparren. Juist omdat de diëtiste dan in nauw contact staat met kinderarts. Niet 1 via huisarts doen: hoe korter de lijnen tussen hulpverleners hoe beter. Hoe eerder ook bijgestuurd kan worden. Ziekenhuisdietiste voor kinderen heeft juist die ervaring die je nu nodig hebt.
     
    dirksmama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina