Ons zoontje is morgen 3 weken oud. Afgelopen vrijdag bij het cb woog hij 3721 gr. Dat het een grote eter is, is me ondertussen wel duidelijk. Als ik de formule 150 of 180 x lichaamsgewicht doe zit hij er vér boven! Hij eet met gemak 7 x 120+4 weg in 24 uur. Ik probeer hem al wat vaker te rekken maar ik ga/wil mijn kind niet honger laten lijden. Eet hij nou echt te veel en is dit schadelijk? Of heeft mijn kind gewoon wat meer nodig? Zijn geboortegewicht was 3010 gr.
Ik had 2 grote hongerlappen. Die van mij kreeg idd 7x120 bij deze leeftijd, maar toen was hij de 5 kilo al ver voorbij Ik ben nooit (stelselmatig) over de 180 x gewicht gegaan. Wel ver over de litergrens overigens. Ik ben geen fan van het cb, maar wat zegt die ervan?
Bekijk eens goed of je geen dingen ziet als hikken en slikken (terwijl er geen voeding is geweest recentelijk). Ik had destijds nooit van verborgen reflux gehoord totdat ik t hier trof en t kwartje viel. Zijn hier naar meer kleinere flesjes gegaan. Dus de 150ml/kg maar dan ipv over 7 over bijv 8 of 9 flesjes. Was bij ons zo uitgekiend dat we t hikken en slikken voorbleven. Dochter dronk tegen t zuur in, niet zo zeer vanwege de honger. En idd duur van de voeding wat al genoemd was (dus hoe lang t duurt voordat een fles leeg is).
Hij doet 25 tot 30 minuten over een fles. Hikken doet ie hooguit 1x per dag na een voeding. Ik ga dat eens proberen!
De eerste flessen krijg je gegarandeerd protest, mijn dochter was ook beledigd voor zover je dat kan aflezen uit een koppie van 5 weken oud. Maar het is t minst ingrijpende voor je kind, zodra je voeding inhoudelijk gaat aanpassen moeten die darmen weer omschakelen met vaak weer krampjes erbij. Het is met ruime boertijd alleen wel even bewerkelijk, maar ik vond een huilend kind veel intensiever dan een extra drink moment inschuiven. Bekijk je t zo een dag of 3 is t beter dan ben je geholpen, zo niet dan wordt t verder zoeken. Als je het eenmaal hebt is t makkelijk, maar t beginnetje vinden is heel rottig.
We zijn nu over gegaan naar 7 flessen van 90 + 3 scheppen. Dit gaat super goed! Waarschijnlijk kreeg ie te veel en verwarde hij/wij het ongemakkelijk gevoel met honger. Hij komt nu netjes om de 3 uur