Flesvoeding vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Grassprietje, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hallo Evelyne,

    Allereerst bedankt voor de tijd en moeite die je neemt om ons moeder goede adviezen te geven! Nu mijn vraag.

    Mijn dochter van 4 maand oud krijgt vanwege een KMA, voeding op recept namelijk Friso Extra Allergy Care. Ze krijgt nu 5 flessen van 180+6= zo`n 200cc per fles...De ene keer drinkt de hele fles leeg, de andere keer niet.. Omdat ze nogal een hongerige dame is, verbaasd het me dat ze de meeste flessen niet leeg drinkt.. Is ze nu in de leeftijd beland dat alles optimaal werkt in haar buikje, en ze daarom misschien niet meer zo`n behoeft heeft aan voeding? Of moet ik overstappen naar 4 flessen van 180+6..

    Ik zat zelf in me hoofd te denken, het gewoon zo even aan te kijken met 5 flessen van 180+6 en pas bij bijvoeden in flessen gaan minderen eventueel...

    En nu mijn laatste vraag, valt Rijstebloem in de catagorie allergiegevoelige produkten? Omdat op het pak nog nét niet staat vermeld dat kma kindjes dit ook mogen hebben..Snap je wat ik bedoel?

    Groetjes!
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

    Ik zou zelf ook 5 voedingen van 200 ml blijven aanbieden hoor, je hoort vaker in deze leeftijd dat kindjes tijdelijk iet minder kunnen drinken.

    Rijstebloem valtonder bijvoeding, maar bevat geen allergenen. Je kunt in overleg met je CB kijken of je iets eerder dan 6 maanden kunt beginnen met rijstebloem.

    Groeten Eveline
     

Deel Deze Pagina