Ik kreeg zelfs commentaar van mijn moeder. Ik lekte behoorlijk. Had echt pads nodig anders kon ik me 6 keer per dag omkleden als het niet meer was. Zwaar irritant als dat gebeurde waar ze bij was.
Tja, iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt, maar mensen die je dan een schuldgevoel gaan aanpraten door dingen te zeggen dat je je kindje kennelijk niet de beste start wilt geven...Pff, daar wordt ik echt een beetje kriegel van. Ik ga straks ook FV geven, ik heb nooit borstvoeding willen geven, van kleins af aan staat het me al tegen. En ik denk dat een baby er echt niet gelukkiger van wordt als mama iets doet waar ze niet achter staat.. Over die stuwing: er schijnen ook homeopatische middelen te zijn die het tegengaan.
jaa, ik luister er niet meer na. ik doe zoals ik het wil en mijn man staat achter me. meer heb ik niet nodig
Hier ook meteen fv gegeven, en dadelijk bij dochter nr2 wederom meteen fv. Ik heb helaas zodanig erge stuwing gehad bij de eerste (heel veel pijn, cupmaat groeide op 1 dag tijd 4 maten), dat ik nu medicijnen voorgeschreven heb gekregen. De kraam heeft me destijds strak ingebonden met handdoeken, ik mocht absoluut niet met de borsten onder de douche, heel veel koelen met compressen. Koop iig geval een strakke sportbh wellicht zelfs een cupmaat te klein, zodat ie echt heel strak zit. Kraamhulp heeft altijd nog goede tips, mocht je veel last hebben.
Ik lek sinds kort ook en nu krijg ik van iedereen de opmerking: dan toch maar borstvoeding geven! Zo irritant zulke mensen.
Ik heb geprobeert om borstvoeding te geven maar mijn dochter wou NIET aan de borst drinken.. Toen elke drie uu kolven ik was gesloopt... Na een week over gegaan op nutrilon en ze groeit prima! Ik ga bij een eventuele volgende gelijk met fv beginnen. Zal hier misschien wel negatieve reacties op krijgen maar ben niet van plan om mezelf het weer zo zwaar te moeten maken. Een gestresste moeder is ook niet fijn....
Tis waar je jezelf het beste bij voelt. Als jij geen borstvoeding wil geven ben je het absoluut niet verplicht. Bij onze 1e bv geprobeerd, maar ik had teveel dus hij verslikte sich steeds en wilde daarna niet meer drinken aan de borst. Daarna nog 3 maanden gekolft, maar dat breekt je wel op. Bij de 2e en 3e gelijk fles en beviel me prima. Helaas werkte bij mij een goede strakke BH niet. Bij de 2e borstontsteking gehad (zonder bv dus) en bij de 3e ook flinke stuwing gehad en tot wel een maand of 3/4 erna nog gelekt.
Bij mijn dochter kreeg ik nog Dostinex om de melkproductie af te remmen, maar hoorde dat dit nu niet meer gegeven wordt, weet iemand dat?
Wat ik echt niet snap is dat mensen zo negatief zijn over flesvoeding. Je wordt altijd maar raar aangekeken als je meteen de fles gaat geven. Zo jammer. Hier ook weer lekker de fles voor ons derde.
Ik ben meteen begonnen met flesvoeding. Onwijs erg stuwing gehad ondanks strakke bh en strak opbinden heeft wel 5 dagen geduurd. En ondanks dat, en geen druppel borstvoeding gegeven een fikse borstontsteking, die later overging in 2 abcessen in mijn borst, en waar ik inmiddels al ruim 3 weken mee naar het ziekenhsuis loop.....dus die kans is er wel evengoed als je geen borstvoeding geeft.
Ik heb het bij mijn eerste geprobeerd, maar hij dronk op een gegeven moment meer bloed dan melk. Ik deed het goed, want de kraam en de verpleegkundige in het ziekenhuis zeiden dat. Maar vanaf dag 1 zijn mijn tepels kapot gegaan. Ik heb een hele erge eczeemhuid, en snij mezelf al een championbakje helemaal open. Zo dun is mijn huid. Toen mijn oudste ging drinken dronk hij door de druk mijn hele huid eraf, en mijn tepel lag zowat doormidden. Ik kan veel pijn hebben, maar dit deed zo erg pijn, zag echt op tegen het voeden. Zelfs van kolven ging mijn huid stuk dus ben gestopt na 4 weken. De 2de heb ik meteen de fles gegeven, het ziekenhuis had kant en klaar flesjes. Ik kreeg wel behoorlijke stuwing na 2 dagen, en was er ook naar van, maar na een week was het helemaal weg. Ik ben er trouwens nooit raar op aan gekeken. Ik wilde heel graag bv geven, maar het ging echt niet
dat is balen! lijkt me ook niet prettig nee.. maar welke merk van fv is het beste.. ik had gelezen dat kruidvat merk erg goed is?
Vrouwen die helemaal geen bv produceren? Geen druppel, niets? Dat is dan wel een unicum hoor. Volgens mij komt dat héél weinig voor.
het was een voorbeeld.. dat er wel oplossingen moeten zijn voor vrouwen die om welke redenen dan ook geen bv geven
Ah, okay. Jouw kindje, jouw methodes, toch? Zelf geef ik inmiddels meer dan een jaar bv (ben erg gemakzuchtig ). Maar ik kijk echt niet neer op moeders die geen bv willen of kunnen geven. Doe maar gewoon waar jij je het beste bij voelt! En laat je niets opdringen.
Ik las net ergens een topic dat veel fv uitverkocht kan zijn ivm hamsterende Chinezen. Dat lijkt me dan wel weer balen. Volgens mij is alle fv is NL van goede en hoge kwaliteit.
Ben bij nr. 2 ook direct begonnen met kv. Heb daar een prima gevoel bij. Bij kind nr. 1 even geprobeerd maar ik vond het echt 10x niks omdat het niet goed ging en hij bijgevoed moest worden met kv. En vind mezelf eerlijk gezegd ook geen bv. moeder. Klinkt misschien stom maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. De kraamverzorgster vond het overigens nogal raar dat ik het niet eens wilde proberen bij de 2e. Ze zegt dat ze dat hoogstens 2x per jaar tegenkomt dat moeders er zo over denken? Nou ik ken in mijn omgeving toch meerdere mensen die bij nr. 2 er niet eens aan begonnen zijn dus ik vind het een sterk verhaal..