flesvoeding vs fruit/groente

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door liqueske, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi hoi,

mijn zoontje is 7 maanden en krijgt nutramigen opvolgmelk. hij drinkt zijn flessen net zo wisselend als hij zijn fruit/groente eet. de ene keer drinkt hij 150 per fles en soms 200. hij slaapt nog best veel en ook goed, schema van vandaag tot nu toe:

8:00 wakker
    8:45 fles 200 cc leeg
    9:30 naar bed tot
    11:45 wakker, fruit geprobeerd maar wou hij niet
    12:30 nogmaals fruit geprobeerd wou weer niet
    12:45 fles 200 cc leeg
    13:00 naar bed tot
    15:15 wakker fruit geprobeerd 3 hapjes verder niet, diksap ook niet

gezien eerdere weken, waarop hij savons later de fles kreeg (half elf) en dus sochtend minder honger had en maar 150 cc dronk, toen at hij zn fruithapje beter, soms zelfs een half potje.
    hij had er ook dagen bij dat hij een half tot driekwart potje groente opat en daarachteraan nog eens een fles van 200.

maar nu proberen wij hem dus savonds vroeger de fles te geven zodat we allemaal wat langer kunnen slapen en dat gaat ook goed, wordt sochtend op dezelfde tijd wakker als anders, maar met meer honger.

met flessen van 200 en zijn slaappatroon overdag, kom ik niet aan fruit toe, zn groente geef ik op de tijd van de 3e fles en dat lukt wel, maar met veel gejengel want dat gaat hem niet snel genoeg voor zijn honger.

hij krijgt nu de laatste dagen om half tien zn laatste fles, 200 met rijstebloem uit de fles.

mijn vraag is nu, hoe kan ik zijn schema veranderen zodat ik hem aan zn fruit en groente laat toekomen. moet ik op 3 flessen over of juist op 4 blijven en dan misschien kleinere flessen maken? als ik hem alleen op flessen zou zetten dan zou hij gerust 800 drinken per dag, maar hij heeft maar 600 nodig toch? wat is voor ons dan de juiste combi?

o ja tussendoortjes moet hij nog niks van hebben, brood heb ik nog niet geprobeerd. en diksap vind hij helemaal niet interessant.

alvast bedankt voor je antwoorden cq oplossingen

groetjes liqueske

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je mag gerust proberen of het werkt om 3 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding te geven.

Groeten eveline

3. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    oke dat ga ik proberen!

wat zou dan een goed schema zijn zodat hij ook groente en fruit binnen krijgt?

groetjes liqueske

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo, Ik zou gewoon beginnen met de eerste fles en dan in de loop van de ochtend starten met fruit. Wanneer je alle soorten fruit hebt geprobeerd, kun je daar in de loop van de middag groente bij gaan geven of andersom.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina