Hoi allemaal, Ik zit een beetje met m'n handen in het haar en hoop dat ik hier wat tips en ervaringen kan krijgen waar ik wat aan heb. Ons zoontje is nu 10 weken en het is echt een schatje en een voorbeeldige baby, alleen..hij drinkt slecht. Te weinig als ik 'm niet 's avonds én 's nachts wakker maak, ik krijg het er met moeite in. Hij drinkt steeds maar kleine beetjes, waardoor hij dus snel weer honger heeft, en dan weer een klein beetje drinkt. Zo gaat dat de hele dag door en we zitten dan ook nog steeds op 7 tot soms wel 10 voedingen. Ik dacht eerst gewoon te voeden op verzoek maar dit leidt dus naar steeds meer voedingen en ook een ontevreden kindje daardoor. Doordat hij snel weer honger heeft slaapt hij kort, en is dus tijdens het drinken snel moe en valt in slaap.. Hoe krijg ik hier ritme in? Hij zou geloof ik op 5 a 6 flessen moeten zitten? Maar dan moet hij zeker 165 per fles en dat drinkt hij echt niet op. Hij weegt ruim 6 kilo en zou dus zo'n 900 cc moeten krijgen. Dit redden wij nooit! Hij begint in de ochtend al maar met 100 en ik krijg er vaak niet meer in dan max 120 per fles. Hij krijgt Hero comfort wat goed helpt tegen het spugen. Maar het is dikke voeding, zeker het laatste van de fles. Dat kost hem misschien veel moeite? Hij drinkt uit een difrax fles met m-speen. Wie heeft er tips? Liefs Krentenbol
Ik lees mee. Hij is 11 weken en drinkt 5-6 flessen van 165 ml. Tenminste dat bieden we aan. Hij drinkt echter meestal 100 a 120 per fles en 1 fles drinkt hij wel leeg. Hier is hij echter wel tevreden, drinkt op verzoek groeit goed en heeft goede plasluiers. Ik merk wel dat als ik soms probeer hem meer te laten drinken dat hij gaat spugen. Dus dat werkt averechts. Misschien komt de voeding er niet goed voor hem uit en is hij gefrustreerd?
Hij MOET geen 900 hij mag 900. als hij 6 flessen van 120 krijgt is het ook prima Drinkt hij slapend niet meer verder?
En als je hem in de avond en nacht laat slapen? Drinkt hij dan niet meer overdag? Inprincipe zou je hem niet meer wakker hoeven maken. Misschien is hij uitgeruster als je hem laat liggen waardoor hij overdag meer energie heeft om te drinken en ook misschien meer honger heeft.
Ik ben erg bang steeds dat hij te weinig krijgt, dat had ik bij m'n dochter ook altijd.. Hij is ook net ziek geweest en heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, waarbij hij ook is afgevallen, daardoor ben ik zo gefocust op die cc's.. Misschien onterecht hoor maar ik maak me nogal snel druk. We gaan toch maar proberen een beetje te rekken in de hoop dat hij dan meer per fles gaat drinken. Gelukkig is hij is de draagdoek direct tevreden, zelfs als hij honger heeft, dus dat probeer ik nu maar. 's Avonds of 's nachts laten liggen maakt verder niets uit voor de flessen overdag. Ik doe dat dus om toch aan genoeg cc per dag te komen. Hij begint dus ook na een nacht doorslapen maar met een fles van ongeveer 100 cc, daar red hij het geen 3-4 uur op en dus begint het rommelen al gelijk bij de fles erna die hij dan na 2 uur wil, en dan weer maar 100.. Ik krijg er niet meer in!
Elke 2 uur 100cc is toch juist mooi! Stel als hij door zou slapen en de dag dan met 100 begint en twee uur erna weer 100 dan is dat toch prima voor zo’n klein ventje. Het is waarschijnlijk (nog) niet een grote drinker. Hoeveel cc krijgt hij overdag binnen als je de twee nachtvoedingen niet zou meerekenen? En is er een reden waarom je er per keer meer in wil? De richtlijnen zijn niet meer dan richtlijnen. Een kindje hoeft niet perse zoveel cc per keer binnen te krijgen. Je hebt hele grote drinkers die met gemak een fles van 200cc wegdrinken en je hebt kindjes die tevreden zijn met kleine slokjes over de hele dag. Als je je echt erg zorgen maakt ga dan naar een weegmomentje bij je cb om te kijken of hij aangekomen is. Is dat het geval dan doen zowel hij als jij het prima! En dan zou ik gewoon voor de manier gaan waarbij je een tevreden baby heb.
We zitten meestal rond de 700-800 cc per 24 uur. Zonder avond- en nachtfles zou dat 600-700 zijn. Lijkt me niet heel veel voor een baby van 6 kilo? De kinderarts had het over minimaal 700. Elke 2 uur 100 is in principe niet heel erg, maar vaak en snel honger betekent ook vaker ontevreden. Ik wil minder/grotere flessen eigenlijk omdat ik dan hoop dat hij meer tevreden is? En eigenlijk ook vooral omdat ik bijna alleen maar lees over kindjes met 5-6 flessen en ik me dan afvraag of ik iets verkeerd doe. Onzekerheid dus vooral. Ik vind het een gepuzzel. Dochter kreeg borstvoeding en dronk op een gegeven moment bijna elk uur wen beetje en bleef maar huilen (huilbaby) ik ben zo bang dat we straks door eigen toedoen weer een niet-blij kindje hebben. Ik vind het lastig om van eigen gevoel uit te gaan als ik om me heen alleen maar kindjes lijk te zien die in een perfect schema zitten..
Ik lees even mee. Wij hebben een dochter van bijna 10weken en weegt 4.8 kilo (denk ik) Ik ben zelf ook erg gefixeerd op de aantal cc die ze krijgt, maar probeer het na overleg met de kinderarts een beetje los te laten. Ook zij drinkt der flessen niet leeg en wil graag 6 flessen geven voor de hoeveelheid. We maakte haar wakker om 23.00 uur om er nog wat in te krijgen en kwam dan rond een uur of 3/4 weer. Nu maken we haar na overleg met de arts niet meer wakker en krijgt een fles om 18.00 en komt dan weer om 1.00 uur. De ene keer slaapt ze door tot ong 6.15 andere keer wordt ze eerder wakker. Ze krijgt 5x 120+4 maar drinkt over geheel gemiddeld 530ml ( ja ik hou het helemaal bij, Shame) Ze groeit goed en probeer maar te denken dat wij ook niet allemaal evenveel eten en probeer het dus wat meer los te laten (al is dat lastig voor een control freak)
Dit doet mijn dochter ook hoor.. en dat is echt niet raar En ook mijn dochter drinkt 'maar' 100-130.. en dat betekent dus dat mijn dochter ook 'maar 600-700 binnenkrijgt, ze is 5200 gr. Ik snap je bezorgdheid... maar echt probeer het wat meer los te laten..
Het is inderdaad moeders eigen om je druk te maken of je kindje wel genoeg binnen krijgt, maar als hij niet genoeg binnenkrijgt en dus honger heeft laat hij echt wel van zich horen. Als je hem niet meer wakker maakt gaat hij vanzelf meer drinken, dus grotere flessen.
Wat is perfect, en volgens wie? Omdat het pak nutrilon zegt dat het zo hoort? Het natuurlijke drinkpatroon van een baby is vaak kleine beetjes. Zoals je dochter ook dronk. Je legt een link met vaker kleine beetjes drinken en huilen. Dat hoeft natuurlijk niet per se. Volg je kindje, rekken is niet nodig. Als jij honger hebt, wil je ook graag eten.
Bedankt voor jullie reacties, dit zorgt ervoor dat ik toch maar meer naar mijn eigen gevoel luister. Hij wil geen grote flessen en veel uur ertussen. Vanochtend 4 uur gerekt tussen de flessen maar dat zorgde er niet voor dat hij meer dronk. Uiteindelijk heeft hij het net ingehaald door veel in korte tijd te drinken. Ik twijfel alleen over wel of niet 's avonds de late fles geven. Het lijkt wel alsof hij mijn zorgen gehoord heeft want ineens dronk hij beter vandaag! Zijn schema vandaag was: 03.00 - 40 cc 07.45 - 105 cc 11.45 - 160 cc 15.00 - 150 cc 17.45 - 165 cc 19.30 - 160 cc 20.00 - 40 cc (was niet tevreden na vorige fles) Hij heeft dus net in iets meer dan 2 uur 365 cc gedronken! Zou ik hem nou vanavond nog wat moeten geven of niet? Sorry voor alle vragen hoor! Ben geloof ik vandaag in een ernstige staat van onzekerheid
Ik zou hem ook lekker laten slapen hoor! Slaap hebben ze ook nodig om goed te drinken en vandaag toch hartstikke goed gegaan qua tijden en hoeveelheden zeker die laatste!
Het loopt niet echt lekker, eigenlijk steeds minder. Ik krijg er met moeite 700 cc in per dag, en dat in 8 of 9 of soms meer voedingen. Ik snap er gewoon niks van. Hij zou toch gewoon 5 of 6 flessen met meer melk moeten kunnen drinken? Gister zag er zo uit: 07.45 - 125 cc 10.45 - 100 cc 13.45 - 90 cc 14.15 - 40 cc 16.50 - 150 cc 18.15 - 65 cc 19.00 - 40 cc 23.30 - 80 cc Hij heeft de nacht doorgeslapen en dronk net zijn eerste fles maar 65. Hij slaapt overdag nauwelijks, is verder wel redelijk tevreden en huilt niet veel. Hij huilt alleen rond de fles. Krampen tijdens drinken, wild doen, huilen zodra hij de fles ziet. Hij wil gewoon niet drinken! Wat moet ik hier nou mee? Ik ga iig een weegschaal kopen vandaag om zijn groei te zien, want dat weet ik nu ook helemaal niet. Maar ik kan met dit schema gewoon zo weinig doen, weet nooit wanneer hij honger heeft, fles geven is alleen maar stress. Slapen overdag is niks..
He wat vervelend zeg! Ik wil je toch nog steeds aanraden er wat relaxter in te staan... Hij heeft 8 flessen gehad... dat is echt niet raar hoor Hoe denk je dat dat gaat als je bv geeft? Dan zit je ook aan die hoeveelheid voedingen en soms zelfs nog meer. Hij laat er best een aantal keer gewoon 3 uur tussen... dat is toch prima.. Hielang doet hij over een fles? Is hij niet gefrustreerd omdat het te langzaam gaat? Of gaat het misschien juist heel snel? Wbt het slapen, heb je al eens een draagdoek geprobeerd? En kwa groei, je moet toch binnenkort naar het CB? Of je loopt even bij het inloopspreekuur Ik denk dat als je er een weegschaal voor gaat kopen dat het nog veeeeeel meer druk op he legt en je Dalijk met niets anders meer bezig bent
Welke flessen gebruik je? Heb je al een keer een andere fles geprobeerd. Misschien met een andere speen dat het beter gaat. En als je de fopspeen geeft ipv een fles accpeteerd die dit dan? Onze meid wil graag na de fles nog even de speen ook als ze de fles helemaal op heeft. Ook als de krampjes na de fles niet te heftig zijn kan ze deze wat beter opvangen met der speen.
We gebruiken difrax flessen, met speen maat m. Heb geloof ik alle flessen en spenen al in huis.. Ik moet zeggen dat het vandaag ineens goed lijkt te gaan. Mijn man zei gister toen hij een fles leeg gedronken had, dat hij de fles een stuk warmer had gemaakt. Nu ik dat met elke fles tot nu toe gedaan heb lijkt hij ineens veel beter te drinken!? Hoop dat het zo blijft. Ik ga toch een klein beetje sturen op elke 3 uur een fles omdat hij dan ook misschien wat meer trek heeft dan steeds na 1,5 of 2 uur. Hij heeft na de fles idd nog zuigbehoefte, ik vind het lastig om dat verschil te zien met nog meer trek. Verder slaapt hij gewoon de nacht door nu we hem niet meer wakker maken voor een nachtfles! Die van 's avonds houden we er nog wel in, en dan komen we uit op zo'n 6 flessen waarbij hij tussen de 100 en 160 drinkt per fles ongeveer. @ Biny: je hebt gelijk hoor over de weegschaal. Stond op het punt er 1 te bestellen toen ik jouw berichtje las. Ik ga dan nog meer focussen op gewicht en ml's, ik vergeet er zelfs door te genieten. Heb 'm dus niet besteld. Donderdag wegen bij cb. Al zal zijn gewicht niet veel toegenomen zijn want hij heeft in de tussentijd ook nog 8 dagen in het ziekenhuis gelegen met sonde vanwege een infectie. We zullen zien, bedankt voor je meedenken lig, het heeft me echt even geholpen!! Draagdoek gebruik ik trouwens bijna de hele dag, echt ideaal!