Hallo, Ons zoontje is 4 maanden en we willen met hapjes gaan beginnen. Hij krijgt borstvoeding en zit nog steeds op 6 voedingen per dag, dus 's nachts ook 1. 'S Nachts neemt hij nu wel genoegen met aan 1 kant drinken, speentje er weer in en weer slapen. Nu zijn er mensen die adviseren om als laatste voeding rijstebloem te geven. Ik heb al zoveel websites bezocht, maar wordt niet echt veel wijzer. Maak je dit aan met flesvoeding? Wat voor speentje heb je ervoor nodig? Zou het doorslapen bevorderen, of gaat hij dan met een veel te zware maag naar bed? Het kan natuurlijk ook met een lepeltje gegeven worden. Dit dan (dacht zelf aan een uur of 5) tussen twee voedingen in. Ik weet niet of ik dus die rijstebloem zou gebruiken of gewoon met groentehapjes zou beginnen!? Ik weet dat baby's met 4 maanden echt nog niet hoeven door te slapen, maar het zou soms wel welkom zijn. Alle tips zijn welkom! Alvast hartelijk dank!! Groetjes WenB83
Geen rijstebloem. Is alleen maar belastend voor de darmpjes. En als je echt al met hapjes wil beginnen; gewoon een paar lepeltjes per keer en dan drie dagen achter elkaar hetzelfde om te kijken hoe hij erop reageert. Die hapjes vervangen natuurlijk geen melkvoeding. Uit de melk haalt hij de voedingsstoffen.
Tja...met 4 maanden is een nachtvoeding eigenlijk heel normaal... En top voor je productie. Ik zie het nut dus niet in van rijstebloem.. Hapjes zijn inderdaad puur om te proberen, vervangt geen borst. Dus eerst voeden, dan een hapje. Als je kindje goed rechtop kan zitten, rond de 5,5/6 maanden, kan je ook Rapley gaan doen. Superleuk voor je kindje, makkelijk voor mama (en papa)
Dank jullie wel! @Zoe123, kan papjes ook iets zijn als kleine intro, om dan vanaf een maand of 5,5/6 over te gaan naar die Rapley-methode denk je? Volgende week is ons zoontje 4,5 maand en dan hebben we vakantie. We zouden het wel leuk vinden om iets te proberen (en misschien kijken of hij ergens allergisch voor is).