Inschatten aantal cc per voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bilou, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister was onze kleine uk voor het eerst op het dagverblijf. Ik wist niet hoeveel flesjes ik zou meegeven en hoeveel cc hij ongeveer per voeding nodig zou hebben. Dus had ik 2 flesjes van ongeveer 100 cc en 2 van ongeveer 150 cc meegegeven.

Ik had zelf gevraagd om 120 cc per voeding aan te bieden.

Uiteindelijk heeft hij
    1 x 120 cc
    1 X 60 cc
    1 x 100 cc gedronken.

Uiteindelijk heb ik aan het einde van de dag een flesje weer mee terug gekregen en daar zat 100 cc in.

Maar vind het zo zonde dat dan de andere melk weggegooid is!! Eigenlijk wil ik er zo zuinkg mogelijk op zijn.

Hoe pakken jullie dat aan? En wat doen jullie met de melk die ze dan niet op hebben gedronken?

Hij is nu 12 weken. Hoeveel drinken ze dan ongeveer.

2. Amethist

Amethist Lid

17 okt 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Er schijnt een formule of berekening voor te zijn (bepaald aantal milliliters per kilo lichaamsgewicht kun je googelen) maar ik zal vertellen hoe ik het doe. Mijn meisje krijgt helemaal op verzoek en soms is dat 12 voedingen per dag soms minder en meestal meer (ze houdt erg van de borst en drinkt veel kleine beetjes). Ik laat het ook helemaal aan haar over als ik thuis ben. Maar dan gaat zo'n berekening niet op want ze zit zeker niet op een vast aantal voedingen per dag. Ze drinkt op het KDV niet veel en al zeker geen volle flessen vol. Op het KDV warmen ze elke keer 50 ml op en als ze meer honger heeft nog een keer enzovoorts. Door die kleine beetjes elke keer kan de resterende melk in de koelkast blijven voor bijvoorbeeld de volgende dag ofzo.

Aanvulling: ik geef vaak 300/350 ml mee maar ze drinkt vaak maar 150 in totaal... Dat haalt ze in de avond weer in aan de borst en ze is gewoon tevreden op het KDV. :D maar ik durf nooit minde mee te geven omdat ik anders bang ben dat ze niet genoeg heeft.... Ik ben van 7.30 tot 17.30 weg....

3. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    In overleg met de kinderarts kreeg mijn zoontje elke dag een paar voedingen afgekolfde melk via de fles. Zodoende wist ik hoeveel hij dronk. Die porties gaf ik dus mee naar het kdv en gingen ook meestal op. Ik heb op het kdv in de vriezer een ijsblokzak met moedermelk liggen, zodat ze nog een klein beetje meer konden geven als dat nodig zou zijn, maar dat is nooit gebeurd.
    Toen hij van mij geen flessen meer kreeg, hield mijn man in de gaten hoe het ging met de honger en de grootte van de fles als ik moest werken. Aan de hand daarvan hebben we de hoeveelheid een beetje verhoogd.

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die formule berekenjng werkt hier ook niet echt, omdat hij op verzoek gewoon drinkt. Dit kan dan soms 12 keer op een dag zijn, soms 8 etc.

Ik had thuis geoefend met hem
    En hij dronk vaak 120 cc leeg, maar kennelijk dus niet altijd haha.

Misschien is het idd een idee om minder aan te bieden per voesing. Ik zal het ze voorstellen. Want zo is het echt zonde.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vragen of ze de resten bewaren zodat jij ze in het had van je kindje kan gebruiken?

6. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt ook kleinere porties maken en vragen of ze bij wille geven als hij nog honger heeft. Bijv 3 porties van 40 cc is ook 120 bij elkaar...

7. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik gaf in het begin 2 x een flesje van 130 mee en hij was dan 6.5 uur bij de oppas. S'avonds werk ik ook regelmatig en dan drinkt hij toch minder. Bij elkaar 200 en dan in 2x. Ook dan ben ik er 6.5 uur niet. Nu is hij 5 maanden en geef ik overdag 2 x 140 mee. Hij heeft hier genoeg aan want een flesje van 150 krijgt hij met heel heel veel moeite op.
    En soms als er wat over is geef ik dat op een later tijdstip en dan kolf ik daar voor in de plaats of hij krijgt het de volgende dag als ik weer moet werken en het qua houdbaarheid kan.

Deel Deze Pagina