hallo, ik ga flesvoeding geven maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. welk merk/soort hadden jullie van te voren aangeschaft? zijn bv eigen merken ook goed of moet je de duurdere merken kopen? gr roy
Ik ga voor nutrilon hypoallergeen. Gewoon voor de zekerheid, en het is overal te koop. Misschien dat ik na een half jaar wel over ga op een andere, dat weet ik nog niet.
in het begin had ik kruidvat comfort.. omdat ik een spugertje had.. maar het is me paar keer gebeurd dat de voeding echt vies rook, opgestuurd naar KV en dan kreeg ik bericht terug van ja, is verkeerd opgeslagen in magazijn, stinkt wel, maar baby kan het gewoon drinken hoor... pff ben dus overgestapt op Friso comfort.. iets duurder maar beviel wel erg goed.
Alle merken zijn goed hoor. Ook huismerken zijn prima. Je betaald gewoon voor de naam en alle dure reclames die ze maken. Voor de zekerheid hypoallergeen nemen is helemaal niet nodig. Behalve als er allergieen in de familie zitten of id. Gewoon een standaard flesvoeding. Kijk gewoon wat makkelijk te verkrijgen is bij je in de buurt. Wij gebruiken Kruidvat (nu al bij baby nr 2) en dat bevalt prima.
Oh ja, en koop gewoon 1 pak. Dan kan je vooruit en kijken hoe je kindje het op die voeding doet. Soms heb je een ander type nodig bijv. voor spugende kids, hongerige kids, etc.
wij hebben na de BV (en de nutrilon Nenatal, speciale premature voeding)de nutrilon standaard gebruikt...nooit problemen mee gehad...
Als je in het ziekenhuis wil bevallen, kun je ook even vragen welk merk ze daar gebruiken. Dan zou je dat kunnen gebruiken. Dat scheelt een overstap (die soms lastig is ivm smaak en samenstelling)
Ik heb nu kruidvat eigen merk in huis gehaald Ben ik bij Mason ook mee gestart en beviel prima. Mocht deze kleine straks ook voeding voor hongerige baby's nodig hebben kan ik die straks ook van kruidvat gebruiken.
ik heb friso standaard en het bevalt prima. bij alyssa zijn we daar ook mee begonnen en later overgestapt op kruidvat standaard. nu wil ik over een tijdje overstappen op bonbebe omdat ik die bij ons in de supermarkt kan halen en kruidvat zit een dorp verderop en is dus lastiger om te halen voor mij. liefs doris
in het ziekenhuis kregen ze Friso Prematuur. Die hebben we eerst thuis ook nog gegeven en zijn toen op een gegeven moment overgestapt op Friso standaard. Dus eigenlijk heeft het ziekenhuis voor ons gekozen
wij gaan beginnen met friso standaard. en dan kijken , bij colin zaten we vrij snel op forte (hongerige baby's). We hebben ook kruidvat gegeven vanaf een half jaar ofzo. Maar ik vind het irritant dat die niet altijd open is, dus ga deze keer voor friso, die kun je gewoon overal kopen en het scheelt niet zoveel.
ik zou nu ook voor Etos kiezen. Simpelweg omdat ik denk dat Etos en Kruidvat net zo goed zijn, maar Kruidvat vind ik een drama winkel met een kinderwagen . Wat dat betreft vind ik Etos een stuk klantvriendelijker voor moeder en kind.
hier AH Standaard 1. Geen kruidvat omdat AH langer/vaker open is. En geen Friso of Nutrilon omdat een huismerk in mijn beleving net zo goed is, maar wel een stúk goedkoper.
dj momo: ja dat zou ik inderdaad ook gedaan hebben, maar de dichtbijzijnde ah zit 10 km hier vandaan. We komen er wel vaker omdat ie zo lekker lang open is 8.00-22.00. Maar als ik dan alleen voorvoeding moet kost een bus friso minder.hihi
Hier nutrilon standaard 1 in huis. Voor zoonlief ook altijd nutrilon gebruikt. 1,2 en 3 en ook de peutermelk. Deze krijgt dat ook gewoon weer.