Welke moederfiets met laag frame (ik ben 1,58m)

Discussie in 'Verzorging' gestart door Inge88, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik ben op zoek naar de perfecte moederfiets!

Ben zelf best klein dus een laag frame is belangrijk. Ik vind het ook belangrijk dat hij niet te zwaar is. Ik ga morgen sowieso een Batavus Mambo proberen.

Nog meer goede suggesties? Ervaringen?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    hier zelf maar 1.63 en heb een hema mama fiets.
    Hier wilde ik juist wel een stevig frame omdat ik zelf ook stevig ben.
    Maar ben er zeer over te spreken

3. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    ik ben zelf 1.65
    en ik heb de montego mamafiets
    er fijn, en ben er heel blij mee!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben 1.61 en ik heb de laagste/kleinste gazelle bloom, op z'n laagst ingesteld en toen ik nog een voorstoeltje had kon ik nog met mijn voeten niet bij de grond. Het hangt er dus ook maar helemaal vanaf hoe lang je benen zijn.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben 1,60 en heb de Sparta Amazone :) Kan goed bij de grond

6. rums

rums Niet meer actief

Mij is een sparta amazone aangeraden en als je geld hebt de elektrische variant.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

heb een montego liberty ben 1,57m

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou ik heb inmiddels de cortina roots gekocht! Met het laagste frame en het zadel zo laag mogelijk (zodat ik ook nog fatsoenlijk kan fietsen) kan ik nog niet helemaal super bij de grond. Helaas kan het niet anders, heb schijnbaar echt korte beentjes. Gelukkig wel even geoefend met de fiets en dat gaat prima, kan met een noodstop goed stil komen te staan maar zal in de meeste gevallen als ik wil stoppen toch van het zadel af komen.

Had meerdere fietsen geprobeerd en deze beviel het best! Vond ik qua prijs ook nog prima te doen :) Morgen mag ik hem ophalen! Heb er nu al zin in :D

9. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het heeft inderdaad te maken met de inch maat van je fiets. Als je niet zo groot bent, en/of korte benen hebt kun je niet bij de grond. Ik heb altijd met mijn eigen oude fiets gedaan maar ik kon niet bij de grond. Bij een voorstoeltje heb ik dan ook niet gefietst, wel met alleen een achterstoeltje maar dat vind ik ook niet ideaal. Over 2 jaar is het niet meer nodig dus ik houd deze fiets maar. Achteraf had ik wel een fiets met een kleinere inch maat gewild, was een stuk makkelijker en veiliger geweest.

10. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de Gazelle Bloom. Bij mij heeft de fietsenmaker een klein stukje van het frame afgezaagd. Net onder het zadel. Daardoor kan ik echt goed met mijn voeten bij de grond. Hij zei dat hij dit trucje wel vaker toepaste bij vrouwen met korte pootjes.:D

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh dat ga ik eens vragen bij de fietsenmaker! Ik kan er nu maar net bij, schuin zeg maar. Vind het toch prettiger als ik echt goed met beide voeten bij de grond zou kunnen. Heb je dan alleen niet dat je dan te korte cirkels maakt zeg maar? Dat fietst voor geen meter..

12. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee daar heb ik geen last van, maar mocht dat wel zo zijn ik kan het zadel wel gewoon hoger zetten als het nodig zou zijn. Dus als er geen babys meer mee hoeven bijvoorbeeld of ik op een ochtend wakker wordt met lange benen:D

13. rums

rums Niet meer actief

Zijn er er hier nog moeders met een elektrische moederfiets en ervaringen willen delen?

14. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
    Ik heb opzich een goede fiets, maar nu met het achterzijde past het allemaal niet meer zo goed. Je zadel kan dan vaak namelijk niet meer op de laagste stand. Gelukkig heb ik de. Handige man en die heeft hem opmaat gemaakt

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een Cortina en hetzelfde probleem als jij (wij stonden achteraan toen de lange benen werden uitgedeeld hihi :$:p). Maar ik merk dat ook al kan ik niet bij de grond, het toch heel prettig fietsen is! Heel stabiel en stevig. Veel plezier er mee!

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier ook een hema mama fiets en hij fietst heerlijk. Ben trouwens 1,50m en dat gaat prima.

17. rums

rums Niet meer actief

Iemand?

18. rums

rums Niet meer actief

19. rums

rums Niet meer actief

Is er niemand met een elektrische moederfiets?

Deel Deze Pagina