iemand tips/ervaring voor/met baarkruk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Puschel, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

ik wil graag op de baarkruk bevallen.

Maar ik hoor/lees heel vaak dat dat niet prettig zit en de zitting soms te smal of te breed is.

Ik zit zelf te denken aan een soort halvemaanvormige nekkkussen, om die erop te leggen. Maar hoe moet ik dat dan vastmaken?

Heeft iemand nog ideeen/tips/ervaringen?

2. juudje1985

1 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook op de baarkruk bevallen... moet zeggen dat ik nergens last van heb gehad... wil het deze keer weer proberen op de baarkruk

3. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, jij hebt er dus geen last van gehad.

Ik hoor wel eens van mensen dat het heel onprettig zit en dat ze het niet de hele tijd volhouden en daroom dan toch maar liggend tegen de zwaartekracht in gaan bevallen.

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb eventjes (half uurtje) op de baarkruk gezeten, moest er weer vanaf omdat de baby het zwaar begon te krijgen.
    De verloskundige stelde tijdens de bevalling voor dat ik op de baarkruk ging zitten, dus had er vantevoren helemaal niet over nagedacht, maarre vond het echt heel fijn en het zat prima enzo. Bij de volgende wil ik het ook weer op de baarkruk gaan proberen!

5. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    het lijkt mij heerlijk, ook omdat ik tijdens de proefweeën op t toillet erg prettig zit. (klinkt misschien beetje vreemd)

6. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste bevalling heb ik een poosje op de baarkruk geperst. Had al een half uurtje op bed liggen persen wat ik oké vond, maar vk stelde de kruk voor om het wat vlotter te laten gaan.
    Prima, poosje op de kruk. Zat wel oké, had geen behoefte aan een kussen of iets dergelijks. Maar na een paar persweeën wilde de vk toch liever dat ik weer op bed ging liggen, omdat zij het hartje van de baby niet meer goed kon horen in deze houding.
    Ook goed. Ben uiteindelijk liggend bevallen, na in totaal ruim 1,5 uur persen. Ik vond het prima zo. Ook de afwisseling van houdingen was wel fijn (ook al vond ik dat op het moment zelf erg lastig, zo tussen de persweeën door) omdat ik er toch behoorlijk lang over heb gedaan om de eerste eruit te krijgen. Meneer heeft nog steeds een groot hoofd :)

Bij de tweede was er helemaal geen sprake van een kruk. Ik had een perswee, nog een perswee, vliezen braken, hoofdje stond meteen al. Binnen 10 min werd dochterlief geboren, een tikkie te snel want ik ben wat verder gescheurd dan de eerste keer. Als ik ook nog op een kruk had gezeten, was de schade vermoedelijk nog heel wat erger geweest.

7. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,
    Bedankt voor jullie reacties!

Ben weer wat wijzer geworden.
    Het zitten erop valt dus best mee.

Gelukkig geen billenpijn, alleen pure weeen-pijn. :D

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee hoor geen pain in my butt hahaha.

Heb ook een half uur geperst omdat het niet op schoot mede door het ontbreken van de persweeen.
    Vond het niet vervelend alleen nadien was de boel extra opgezwollen.
    Ach een stevige stoel en goed rechtop zitten voor de tegendruk maakte dat dit ook na 3 dagen weg was.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben van de tweede ook op de baarkruk bevallen. Ik vond het op zich erg fijn, want ik had rugweeën en kon daardoor niet liggen en ik was moe van het staan. Ik heb er trouwens maar een kwartier op gezeten, maar had toen al wel een slaapbeen. In dat kwartiertje ging ik van 4 cm ontsluiting naar baby eruit met 1 perswee, dus het was wel effectief, haha. Ben daarbij wel behoorlijk gescheurd en vooral geschaafd van binnen (auw auw auw), helaas.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vergeleken bij een wee viel alles wel in het niet dus hier geen last van gehad. Overigens alleen bij de 1e een tijdje op de baarkruk gezeten maar de weeen zakten af. Uiteindelijk toen liggen op bed bevallen na 1,5u persen, knip en fundus expressie.
    Deze keer in bad bevallen zonder dat iemand me ook maar met een hand aanraakte, heerlijk!

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik heb er ook even op gezeten. Je kunt er goed kracht op zetten. Je man zit achter je en die kan je goed steunen.
    Ik ben uiteindelijk toch naar het bed gegaan omdat ik dat "fijner" vond

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb trouwens alleen op de baarkruk gezeten toen ik al aan het persen was. Om weeën op te vangen vond ik die houding helemaal niet fijn.

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Heb er misschien 15 min opgezet.
    Maar had erge rugweeen. Dus kon het niet vol houden.
    Denk dat je er anders best fijn op kunt zitten.

Mijn man zat achter me, en kon lekker tegen hem aanleunen.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ik had van tevoren aangegeven op de baarkruk te willen, maar toen het moment eenmaal daar was had ik al vo toen de vk binnenkwam, en had ik geen enkele behoefte om nog mijn bedje te verlaten. Moest er ook nog voor naar een andere kamer ivm ruimtegebrek, en al tijdens de ontsluiting kon ik niet meer zitten ivm pijn in mijn heiligbeen. Eerst op m'n zij geperst, toen op handen en knieën en ben uiteindelijk toch op de rug bevallen - de vk vroeg me op m'n rug te gaan liggen en ik was niet in de stemming om verdere vragen te stellen.

Deel Deze Pagina