hi, ik had even een vraag over de voeding van mijn zoontje. hij is nu 13 weken oud en weegt 5600kg en kan niet meer op dan 650cc tot 730cc per 24 uur. ik probeer hem vaker fles aan te bieden maar het lukt ook echt niet. drinkt hij niet te weinig voor zijn leeftijd? ik merk zelfs aan hem dat hij iets minder drinkt dan normaal. ik begin me een beetje zorgen te maken dat hij een groeiachterstand krijgt straks. wat ook is bij hem,,, hij drinkt erg onregelmatig, 90 cc dan weer 50cc dan weer 120cc dan weer 100cc. eerst was het om de 3 uur 120cc maar nu is het een rommeltje. ik krijg er geen regelmaat meer in. hij is 13 weken en kan niet eens meer een fles van 120 cc op. nu drinkt hij 7 a 8 keer per dag maar wel onregelmatig. vorige keer was hij wel in 10 dagen 310 gram aangekomen.
Lastig hoor. De vraag is waarom drinkt hij steeds kleine beetjes? Want het is logisch dat hij daarom eerder weer voor een fles komt. Moet hij veel moeite doen om de melk te drinken? De hoeveelheid: als ik naar zijn gewicht kijk zou hij 7 flessen van 120cc mogen drinken. Dus de hoeveelheid die hij nu krijgt a 24 uur is iets te weinig. Is zijn ontlastingspatroon goed? Heeft hij misschien iets onder de leden zoals een verkoudheid / virus? Plasluiers voldoende? Ilja
hi, bedankt voor de reactie. ik had ook zelf inderdaad een beetje het vermoeden dat hij iets te weinig dronk. hij had 6 dagen geleden zijn 2de vaccinatie gehad en misschien dat zijn eetlust daarom iets verminderd was. maar voor de vaccinatie kon hij ook niet meer dan 730cc of 740cc per 24 uur op. kan het ook zijn dat het iets met zijn gewicht te maken heeft? hij is nu 13weken en 2 dagen oud en hij weegt 5700kg op het moment. voor de rest is hij wel actief. hij slaapt ook gewoon normaal. alleen heeft hij s ochtends een beetje last van een verstopte neus. en soms moet hij ook kokhalzen omdat hij een droge keel heeft denk ik. Hij heeft om de dag zijn ontlasting. en soms ook wel 1x in 2 dagen. maar het ziet er normaal uit, lijkt geen obstipatie. moet ik dit met een arts of cb bespreken over zijn voeding of moet ik gewoon zo doorgaan? NewMum