Hallo, ik heb een zoontje, Vince, van 2,5 maand. We hebben nu opeens wat problemen met borstvoeding. Vince komt om de twee uur overdag en om de 4 uur snachts, en dat al een week ofzo... Het lijkt wel alsog hij niet genoeg binnen krijgt! Hij heeft ook meer weinig plas- en poepluiers. Ze zijn er wel nog, maar veel minder als eerst. Hij drinkt ook superlang. En als ik hem dan van de borst haal lijkt het alsof hij nog honger heeft. Terwijl ik voel dat de borst nog vol is, dus zeker niet te weinig melk ofzo. Het lijkt wel alsof hij er niet veel uit krijgt! Of zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik voor het eerst weer ongesteld ben? Dat dan de toeschietreflex minder is ofzo? Alvast bedankt!
Hallo, Sorry voor de late reactie. Wat je zelf schrijft kan wel eens de oorzaak zijn voor de verminderde productie. Veel vrouwen ervaren de week voorafgaand/tijdens de menstruatie een dip in de melkproductie. Het stroomt minder makkelijk, lijkt minder en de smaak veranderd. Redenen voor je kindje om extra vaak te komen en minder tevreden te zijn. Na de menstruatie hersteld de productie zich wel weer, mits je vaak genoeg blijft aanleggen. Succes Ilse