Mijn zoon wakker maken voor voeding of laten liggen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tamtam78, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje van 5 weken moet ik vaak wakker maken voor de voeding overdag.
    's Nachts laat ik hem zelf komen en de eerste voeding 's ochtends ook.
    Overdag hou ik ongeveer 4 uur aan, maar als hij slaapt dan moet ik hem dus wakker maken.
    Moet ik dat ook doen of kan ik ook wachten tot hij zelf komt?
    's Ochtends kan ik de klok er op gelijk zetten dat hij 3 uur naar de nacht voeding komt.
    Ben vandaag voor het eerst met een nieuw schema begonnen waardoor ik nu al merk dat het beter werkt.
    Ik voed hem na het slapen en dan is hij nog ff wakker en zodra hij gaapt leg ik hem weer in bed.
    Eerder legte ik hem meteen naar het voeden in bed en dan was hij erg huilerig, nu huilt hij even en dan slaapt hij.

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

volgens mij hoef ik niks te zeggen, want je bent begonnen met een nieuw schema : ) en het werkt goed.

Als hij goed plast, aankomt en tevreden is, kun je ervanuit gaan dat hij voldoende binnen krijgt.

groetjes
    Kirsten

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Het werkt wel beter, maar mijn vraag is nog steeds of ik hem overdag wakker moet maken als hij nog slaapt naar 4 uur.
    Ik heb namelijk gehoord dat er maximaal 4 uur tussen mag zitten.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Als je zijn ritme volgt en hij groeit goed/ is tevreden dan kun je hem laten slapen.
    Als hij veel last zou krijgen van krampjes/spugen dan zou dit een reden kunnen zijn om hem wakker te maken zodat hij van vaker kleine beetjes binnen krijgt.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina