welk merk flesvoeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Tonneke, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

#1 Tonneke, Aug 25, 2009
    Last edited by a moderator: Aug 26, 2009
    Hoi moeders!

Mijn zoontje krijgt flesvoeding van nutrilon hypoallergeen. Wat vinden jullie zelf de beste flesvoeding? Ik heb wel eens gelezen dat Friso de beste is maar ik ben bang dat als ik overstap dat mijn zoontje last van zijn darmpjes krijgt. Huismerken zijn trouwens ook een stuk goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Laten we vooropstellen dat alle merken die verkocht worden even goed zijn. Ook de huismerken. Er zijn geen betere of minder goede merken. Het kan overigens wel zo zijn dat je kindje op een bepaald merk minder goed reageert, maar dit komt niet zo veel voor.
    Wij gebruikten Nutrilon en dat bevalt ons prima. Friso vond ik persoonlijk niks omdat het meer klontert naar mijn idee. Het is een persoonlijke keuze en geen kwestie van goed of minder goed.
    Succes met het maken van je keuze.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    de voedingen zijn allemaal goed, het maakt niets uit of je dure of goedkopen hebt. zelf heb ik nutrilon omdat ik dat al in huis had en niet wist dat het allemaal niets uitmaakt. ik stap niet over omdat ik bang ben voor darmkrampen.

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik gebruikte eerst altijd nutrilon maar later Simulac dat beviel mij beter ivm darmkrampjes en poepen. maar het maakt niks uit wat je gebruikt, alle flesvoeding is goed, anders wordt het niet verkocht hier in NL.

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik gebruik Etos eigen merk voeding, dat bevalt prima en is idd net zo goed als bv Nutrilon of Friso.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden ook nurtilon (eerst standaard, later forte).
    Maar wat de rest zegt: slechte flesvoeding bestaat niet. Maar sommige kindjes reageren wel beter/slechter op bepaalde merken. Sommige merken vullen ook beter dan andere.
    Dus als je huidige voeding goed bevalt, gewoon aanhouden. En anders overstappen.

Wij zijn met 9 maanden overgestapt naar bambix flesvoeding. Komt uit dezelfde koker als nutrilon, maar een stukje goedkoper. Toen vonden we hem oud genoeg om makkelijk te kunnen wisselen.

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Ik moest noodgedwongen overstappen op een ander merk. Ik gebruikte eerst Simulac maar dat werd hier uit de winkel gehaald en was op dorp niet meer te krijgen. We gebruiken nu Nutrilon standaard. Met overstappen hebben we geen enkel probleem gehad (hij was toen 4 maanden) en dronk van de nieuwe voeding gewoon verder.

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Als je zoontje het goed doet op Nutrilon Hypoallergeen waarom zou je dan inderdaad overstappen op iets anders? Misschien krijgt hij dan last van krampjes of doet hij het er minder goed op....
    Onze dochter krijgt ook dezelfde voeding en ik blijf om dezelfde reden gewoon Nutrilon gebruiken. Heb trouwens wel eens gehoord dat het Kruidvat eigen merk (extra care geloof ik) ook uit de Nutrilon fabriek komt en dus hetzelfde is, maar onder eigen merk verkocht wordt, maar of dat echt zo is..... ???

9. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Het is inderdaad een kwestie van uitproberen waar je kindje het beste op reageert, denk ik. Wij gebruiken Friso voeding. Na 6 weken zijn wij overgestapt van Nutrilon op Friso, omdat onze dochter niet goed leek te reageren op Nutrilon. Ze rochelde en piepte veel en leek een wat benauwde ademhaling te hebben. Toen we overstapten op Friso was dat meteen over, dus volgens ons lag het toch aan de Nutrilon voeding. Waarschijnlijk zat daar iets in waar ze op reageerde. Na 4 en halve maand zijn we uiteindelijk overgestapt op de koemelkvrije voeding van Friso, omdat er toch nog andere klachten (vooral veel huilen en jengelen) waren, waardoor wij vermoedden dat ze KMA had en uiteindelijk bleek Friso Intensief HA de beste voeding voor haar te zijn.

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier kruidvat merk voor de oudste en altijd gebruikt. Ja onze oudste drinkt nog een fles ;) 2.6 jaar oud :) maar ze lsut geen normale melk dus dan lekker de babypoeder melk :D

En de jongste van de AH eigen merk. Omdat die speciale voeding hebt voor spugen en krampen. Kruidvat is het appart dus appart tegen krampen en appart tegen spugen. Vandaar nu de ah.

Heb ook friso gehad, maar het is kijken wat je kleine het beste drinkt enz :)

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij gebruiken al vanaf het begin Friso en zijn er super tevreden over:) Ons zoontje vindt zijn fles ook echt heerlijk!!!

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    We gebruikten Friso Hypoallergeen. Zijn toen overgestapt op Kruidvat Hypoallergeen, scheelde nl 6 euro per pak. Dit vond Thijs niet lekker, dus weer terug naar Friso Hypoallergeen. En na 7 weken is het Friso extra, voor hongerige baby's geworden.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik gebruik Nutrilon Omneo (tegen krampen, lastige stoelgrang en liocht spugen)

Gebruik het pas 2 dagen (gecombineerd met BV), maar ben nu al supertevreden. Ze heeft veel minder kramp dan toen ik alleen maar BV gaf!

14. Khadisja08

Jul 18, 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb tot 5 en halve maand nutrilon omneo gebruikt (eerste 3 weken toen gewone nutrilon) en toen overgestapt op AH merk.
    Vond mijn dochter nog lekkerder ook : )

15. sonja 33

sonja 33 Lid

Jan 15, 2009
    45
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    leiden
    ik gebruik het huismerk van de hoogvliet.thijs doet het er prima op.ik had voor m'n dochter altijd nutrilon maar zij is nu 8 jaar en toen had je bijna geen huismerken.
    als thijs het niet lekker had gedaan op het huismerk dan was het pech voor ons,en zou ik toch aan een duurder merk vastzitten.maar nu ben ik 6,39 per blik voeding kwijt ipv.bijna 10 euro.een meevaller dus.

16. woops

woops Niet meer actief

Hallo,

Ik ben zwanger en ik vroeg me juist wat af, weet niet of ik het hier kan vragen?
    Wat haal je nou eigenlijk in huis voordat je bevallen bent?
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Of is er voor pas geboore kindjes maar 1 merk dat je kan geven?
    Ben echt een onervare mama in spe zoals jullie zien.
    Alle tips zijn welkom, weet het ben er vroeg bij maar ben gewoon heel erg benieuwd.

Groetjes

17. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    In principe is borstvoeding in eerste instantie natuurlijk de allerbeste voeding voor je kindje, maar daarnaast kun je het beste al flesvoeding in huis hebben voor kindjes van 0 tot 6 maanden. Het merk maakt wat dat betreft niets uit en de voeding voor pasgeborenen tot de leeftijd van 6 maanden wordt meestal aangeduid met een 1, volgens mij. Bijvoorbeeld Friso 1, dat is het merk dat wij gebruiken. De meest bekende merken van oudsher zijn Nutrilon en Friso, volgens mij.

18. woops

woops Niet meer actief

Oke bedankt.
    Ik zal eens rondneuzen in de winkels, kan ik eens kijken wat ze allemaal hebben en wat het kost overal.
    Zal op het nummertje 1 letten en wat erop staat.
    Ik weet dat borstvoeding het beste eigenlijk is, maar helaas kan ik geen borstvoeding meer geven door een operatie aan de borsten.
    Dus vandaar dat we meteen voor flesvoeding moeten gaan.

Groetjes

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    In het ziekenhuis heeft Emma friso hypoallergeen gekregen en daarna (toen ik van de medicijnen af was) borstvoeding. Toen ik overstapte op flesvoeding zijn we kruidvat standaard gaan gebruiken. Net zo goed als bijv nutrilon maar kost wel maar de helft!

20. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Wij gebruiken hier het huismerk van AH. Lekker goedkoop! Waarom zou je dure merken nemen als goedkope merken het net zo goed doen? Dat is weggooien van je geld!

Share This Page