Hoi Dames, ik hoop dat ik dit in een goed forum heb gezet want ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen. Ik geef flesvoeding.. maar nu deed ik gekookt water in een maatkan met een deksel erop.. en die zette ik dan in de ijskast.. Nu kwam me schoonmoeder en zei dat ik dat hete water niet gelijk in de ijskast mag zetten.. weten jullie hier iets van?? mijn kraamverzorger zei hier niets over dus ik dacht dat dat wel goed was.
Bedoelt je schoonmoeder het niet met het oog op de energiekosten? Af laten koelen in een koelkast kost meer energie dan gewoon erbuiten, en het in de koelkast zetten als het op kamertemperatuur is. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, moet ik zeggen.
nee ik heb 2 van die maatkannen met deksels erop.. En meestal vul ik ze allebei met gloeiend heet gekookt water en dan zet ik die 2 kannen gelijk in de ijskast om af te koelen.. en als ze dan de fles moet, pak ik die kan, schenk ik het water in haar fles en warm ik het op in de magnetron.. Maar nu was 1 kan leeg, dus ik vulde hem weer met gekookt water en zette hem weer gelijk heet in de koelkast.. en toen zei me schoonmoeder dat dat niet mocht, en dat ik hem eerst even op het aanrecht af moest laten koelen tot de hitte eraf was en dat die daarna pas in de ijskast mocht.
Ja, dat is dan waarschijnlijk om de reden die Valhalla hierboven al noemde. Je koelkast moet meer stroom gebruiken om je hete water af te koelen. Of beter gezegd. Je koelkast wordt te warm, etc.
Ik laat t gekookte water gewoon in de waterkoker zitten.. Mij te omslachtig om t eerst in een kan te doen, die af te laten koelen en dan in de koelkast te zetten.. Ik warm t water dus ook op door even de waterkoker aan te zetten.. Geen idee hoelang t in de magnetron zou moeten.. Zo bevalt t mij wel iig
Ik gebruikte twee afsluitbare flessen (van Xenos, ik weet niet of ze nu nog verkocht worden) en die zette ik dan een kwartiertje in een bak met koud water om de ergste warmte er af te halen. Kokendhete kannen in je koelkast is niet alleen qua energie niet zo best, maar de temperatuur schommelt veel erger in je koelkast en dat is niet goed voor alle andere spullen die er in staan. (vlees e.d.) Met dit koude weer kun je de kannen ook best even buiten zetten. Ik zette ze altijd pas in de koelkast als ze echt lauw waren.