Met de pot mee eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by erannick, Jan 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    Ik wil nicky met de pot laten mee eten maar weet niet zo goed wat hij mag en hoeveel hij mag van groente vlees aardappelen of rijst weet iemand dat of heb je tips ik wil ze graag horen.

2. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris eet al vanaf 6mnd mee met de pot... vaak houd ik de inhoud van een potje aan. zoveel doe ik ook ongeveer in een bordje.

3. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    En ze eet ook gewoon echt alles? hoe zit dat met kruiden? :oops:

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Zover ik weet mogen ze nog geen extra kruiden hebben het eerste jaar. En zout sowieso niet.

Tijn eet meestal een 6 of 8mn potje en soms eet hij mee. Ligt eraan wat we precies eten.

Voor voedingsadviezen en maaltijdschema's kijk ik vaak op www.nutriciakindervoeding.nl

Succes ermee!

5. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Je kan ook op deze website eens kijken.. Staan een hoop leuke recepten voor verschillende leeftijden en kan je ook vinden wat je beter nog niet kan geven en wat juist wel...

http://www.keukenkikker.nl

6. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Kaye eet sind een twee weken al met de pot mee!
    Dan wel bloemkool en rustig eten maar gaat prima hoor

7. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik ben met Lucas sinds deze week begonnen met fruithapjes. En ik kan je zeggen dat gaat er in als......... jammie jammie lekker! Meer meer meer! Maar ben begonnen met halve potjes om zijn buikje en darmpjes er een beetje aan te laten wennen. Wat meneer wil best wel meer hebben. Het is meestal huilen en jammeren als het laatste hapje in zijn mond zit. Goed teken!
    Als alles goed blijft gaan ga ik denk ik begin volgende maand maar eens beginnen met groente hapjes.
    Maar met de pot mee eten nu al vind ik echt iets te vroeg. Wil straks wel zelf hapjes klaar gaan maken. Maar dat doe ik denk ik vanaf een maand of 5 a 6 als hij goed gewent is aan vast voedsel.

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Wat vroeg! :confused: Kindjes hoeven pas vanaf 6 maanden groente/fruit te krijgen. Met de pot meeëten kan pas vanaf 12 maanden(of ga je zoutloos koken?).

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Iets meer dan 3 maanden oud lijkt me ook nog heel erg vroeg voor een potje. Ik wil Silvester met 6 maanden aan vast voedsel laten wennen. Weet nog niet helemaal hoe, of ik zelf potjes wil gaan maken of dat ik hem via de Rapley methode aan voedsel wil laten wennen. Zijn er mensen die de Rapley methode hanteren en zoja, wat zijn je bevindingen hiermee?

10. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik heb niet bewust geRapley'd ofzo (wat een woord :rolleyes: ). Ik was wel altijd erg gemakkelijk met grote stukken eten geven. Hind heeft wel soms gekokhalsd, maar is nooit gestikt. Ik merk dat ze overal op sabbelen en ze vinden het juist leuk om stukken vast te houden. Dus geen Rapley pur sang, maar ook geen problemen ondervonden bij het geven van stukken. Succes ermee! :p

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    @mamavanHind,

Heb je de groenten ook gekookt voor je ze aan je kleintje gaf?

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter at vanaf 6 maand mee met de pot, ik heb nog nooit een potje gekocht altijd ge-rapleyd. Tuurlijk kokhalsde ze in het begin maar dat is vervelender om te zien voor ons dan het is voor zo'n kleintje. Ik gebruik zowiezo al weinig zout in ons eten en ik gaf gewoon van alles een beetje op een bord en dan koos ze zelf uit wat ze wou hebben en wat niet... de hoeveelheid hoef je je in het begin echt niet druk over te maken. Tot 12 maand is het bijvoeding en zit alles ook nog in de bv (of flesvoeding)

Kruiden heeft ze altijd al meegekregen, dat kan verder geen kwaad maar de darmpjes kunnen er door van slag raken, krampjes ed. maar dat is gewoon uitproberen. Sambal ed. geef dr natuurlijk niet maar ze is bij. gek op satesaus en die is toch ook wel pittig bij ons. Hier staat een schema met richtlijnen wat ze vanaf waneer mogen

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html Vlees is trouwens nog niet echt nodig tot ze een maand of 10-12 zijn.

13. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ja, maar niet te zacht natuurlijk.

14. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Hiermee bedoel ik meer dat je zelf de groente en fruithapjes zelf maken omdat ik al die potjes wel erg duur vind... Maar iemand anders op dit topic is al wel bezig om de kleine met de pot mee te laten eten..
    Kijk maar eens een stukje verder naar boven. Daar reageerde ik op met:vind het wel te vroeg om met de pot mee te eten.
    Nee dat ga ik dus echt nog niet doen.... ;)

15. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    Iris lust en eet alles, we koken zoutloos, we doen voor ons zelf later zout over ons eten.

16. cindypascal

cindypascal Actief lid

Sep 26, 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik lees dat jullie baby's allemaal met de pot mee eten,
    dat lijkt mij ook wel wat.
    rowin krijgt nu voornamelijk potjes en soms vers fruit.
    nu lees ik dat je uit moet kijken met nitraten.
    eten ze bij jullie alles of houden jullie er rekening mee wat ze krijgen.

groetjes cindy

17. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Valentino eet vanaf een maand op zes pas echt een beetje met de pot mee, inmiddels eet hij alles mee, tenzij het echt scherp gekruid is, of iets met veel uien enzo dan maak ik een potje, wij kookten overigens altijd al zoutloos dus dat was bij ons geen probleem.
    Nu wil Valentino graag 'zelf' eten dus geef ik m ook vaak iets in de hand, een stukje gekookte/gebakken aardappel, een boontje of wat dan ook en ondertussen schep ik lekker zijn mondje vol ;)

18. Niet meer actief

ik heb astrid vanaf 6 mnd af en toe met de pot laten mee eten, maar tot zeker een jaar nog regelmatig potjes gegeven hoor. Net zo makkelijk.

Overigens heb ik bij astrid nooit gelet op kruiden ofzo. Die was 7 mnd toen ze kip tandorie mee at! Heerlijk vond ze dat..

19. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Maar sowieso is drie maand en nog wat rijkelijk vroeg voor eten.

Share This Page