Hallo!! Ik heb een vraagje, mijn zoontje Ryan is nu 2 weken en 1 dag oud en gisteren hebben wij een dag gehad waarin hij op aparte tijden honger kreeg. Ik zou het fijn vinden als jullie even naar het schema hieronder kijken en mij hopelijk kunnen adviseren of ik het goed doe of dat ik iets verkeerd doe. Ryan was bij de geboorte 2885 gram en 45 cm en krijgt flesvoeding. Hij is gisteren opnieuw gewogen en is nu 3180 gram. Op advies van de kraamzorg en het consultatieburo krijgt hij nu ongeveer 7 voedingen per dag en bieden wij een fles van 90 cc. op de dag elke 3 uur met max van 4 uur en 's nachts elke 5 uur en zelf laten komen. Gisteren 30-05: 's nachts 01.45 85cc 05.15 90cc 's ochtends 08.15 50cc 11.15 100cc 's middags 15.00 70cc 17.00 60cc 's avonds 19.30 40cc 21.00 70cc Totaal 565 cc gedronken op 24 uur. Na het flesje van 15.00 is hij in slaap gevallen, maar moest ik hem rond 16.00 wakker maken omdat hij gewogen werd door de wijkverpleegkundige. Hierna is hij weer gaan slapen, maar kwam alweer voor een fles om 17.00. daarna is hij erg jengelend geweest en rond half 8 had hij weer honger en dronk 40 cc weg. hij heeft daarna een half uurtje bij mij op de borst geslapen en toen ik hem daarna in bedje wilde leggen, begon hij weer te huilen totdat ik hem om 21.00 toch maar weer een flesje aanbood en daarvan dronk hij 70 cc en kwam vanacht pas weer na 5,5 uur om 02.30. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en misschien een oorzaak kunnen noemen voor zijn hongerige gedrag gisteravond. Alvast bedankt!
Hallo, De totale hoeveelheid voeding die je zoontje krijgt per 24 uur ziet er goed uit hoor. Rond de 600 ml per 24 uur is prima voor zijn leeftijd/gewicht. Soms is het wel makkelijk als je een bepaalde schema aan kunt houden alleen gaat dit in de praktijk helaas niet altijd op. Je zoontje is nog vrij jong en alles moet ook nog helemaal goed op gang komen. Soms kan ook een groeispurt ervoor zorgen dat het ritme weer verandert. Met flesvoeding mag je ook voeden op verzoek. Zolang als je zoontje toaal per 24 uur maar niet te veel/te weinig voeding krijgt. Verder is het qua verzadiging altijd goed om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat, geod drinktempo is 15-20 minuten. Groeten Angelique