Hoi Ons zoontje is de laatste week (weken) aant klieren met de fles. Hij drinkt ze wel (bijna)leeg maar laat veel los en gaat dan huilen.. Nu dacht ik eerst aan spruw oid (kan dit met flesvoeding?) maar ik zie niks in zijn mondje of tong of wangen. verder is hij vrolijk, "kletst" veel en slaapt hij goed. Hij houd ook zijn speentje gewoon in.. Wat kan dit zijn? Enig idee? Er is niks veranderd aan de voeding oid. Hij krijgt Nutrilon omneo dr brown fles met speen van 3-6mnd om te voeden 5x180/6 laatste fles geven we nu de laatste paar dagen 150/5 om af te bouwen.. voeding en fles heeft ie vanaf dat ie een weekje oud was omdat BV niet ging.. dit ging altijd heel goed tot nu.. alvast bedankt! Danielle
Hoi Danielle, Vervelend dat je zoontje tijdens het drinken gaat huilen. Het is dan altijd even afvragen wat er dan aan de hand is. Fijn dat hij verder vrolijk is en zijn flessen (bijna) leeg drinkt. Spruw kan ook met flesvoeding. Je ziet dan wel vaak een witte waas op zijn tongetje die je niet weg kan vegen. Vraag het anders even na bij de arts als je twijfelt. Verder, krijgt hij tandjes? Sprongetje? Je zou het nog even aan kunnen kijken, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor de zekerheid de dokter even belt ivm je verdenking voor spruw. Groetjes Linda
Hoi Dank je voor je snelle antwoord. Ik zie echt niks in z`n mondje, ik kan idd voor de zekerheid eens bellen, maar dan zou hij toch ook moeten huilen? Ik heb ook contact gehad met het CB en zij zegt dat Arjen misschien toe is aan bijvoeding.. herken jij dit op deze manier? ik vind hem nog zo jong. Het lijkt heel iets beter te gaan en zit te denken om ipv 5 flessen 4 te proberen.. hier is hij toch niet te jong voor? Groetjes, Danielle
Hoi Dani, Vaak huilen ze dan ook inderdaad en je zou witte aanslag in zijn mondje moeten zien. Je zoontje mag op zijn vroegst vanaf 4 maanden wat bijvoeding hebben, dus het mag wel! Vanaf 6 maanden is voedingskundig pas nodig om te beginnen, nu is het nog meer om te oefenen als je dat zou willen. Je zou het eens heel voorzichtig kunnen proberen met een paar lepeltjes. Wie weet helpt het. Naar 4 flessen gaan is prima als dit beter gaat, je zou dan in plaats van 5 flessen van 180/6 schepjes 4 flessen van 210/7 schepjes kunnen geven. Groetjes Linda
Hoi Linda. Bedankt, Ik heb me eigen gevoel gevolgd en heb vorige week vrijdag overdag inderdaad 4 flessen gaan geven van 210/7 hij drinkt bijna alles op en liet zelf de laatste fles eraf. Hij zit nu op 4. Ook heb ik hem een papje van 30cc melk 1 schepje voeding en 1 schepje rijstebloem gegeven, heerlijk vind hij het happen van de lepel en het gaat super alles gaat op haha ik geef dit voor de fles en dan drinkt hij nog ruim 180/6. Het gaat nu ook een stuk beter met de flessen. Arjen reageert nog al snel op "verandering" in de voeding. Hij heeft ook moeite met ontlasting en krijgt nu comfort voeding. dit gaat wel goed. Ben bang dat hij er last van krijgt als ik met groente start, maar ja dit zal hij dan ook wel krijgen met 6 maand of niet ?? Groetjes, Danielle
Hoi Danielle, Dat klinkt super! Fijn dat het beter gaat met de flessen! Qua ontlasting is het normaal dat deze verandert met vaste voeding. Deze kan wat vaster worden. Het is fijn als je de vaste voeding geleidelijk op kan bouwen. Wacht nog even een paar dagen hoe dit gaat en wanneer het goed gaat kan je met groenten (of fruit) beginnen. Succes! Groetjes Linda