vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tweety, 16 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi kwebbeltje

ik ben de voeding van rene aan het veranderen en ben geheel terug gegaan van de hongerige voeding naar de comfort. door de hongerige deed ik ook elke fles een schepje nutrix door de comfort niet omdat deze al erg dik is. hij drinkt nu niet zijn flesjes helemaal leeg maar dat vind ik niet zo erg hij krijgt 200 cc in zijn flesjes. maar nu heeft ie dus dunne ontlasting dit is nog maar een keer geweest maar komt dit door de comfort of door het overschakelen? hij is tevreden tot nu toe met de voeding hij huilt niet meer als zijn fles leeg is want hij krijgt ze niet leeg de zuigbehoefte was groter denk ik dan de honger. wat moet ik nu doen? afwachten of andere voeding nemen. rene eet ook al fruit en soms een hapje groente dit is in overleg met de huisarts en dit gaat goed.
    alvast bedankt voor je hulp.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Moeilijk te zeggen hoor waar de diarree vandaan komt. Het kan van het overstappen op andere voeding zijn, maar ik denk dat het eerder van het fruit / groente komt. Het is in overleg gegaan, maar Rene is eigenlijk nog wel erg jong ervoor. Darmpjes moeten nog verder rijpen de eerste paar maanden. Ik kan me zo voorstellen dat die wat heftig kunnen reageren op groente / fruit. ook al zijn dit maar een paar theelepel-hapjes.
    Je bent nu over gegaan op comfort en hebt een tevreden kind. Ik zou nu niet weer gaan switchen van voeding. Houd even in de gaten of de ontlasting normaal wordt.

Ilja

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hoi
    beadankt voor je antwoord maar denk niet dat het aan het fruit ligt want dit heeft ie al een weekje of 2 en heeft hier geen enkele reactie op gekregen ben sinds gisteren volledig op de comfort en smiddags kreeg ie diaree dus denk niet dat het van het fruit is. ik wacht het gewoon ff af. hij is nu gelukkig tevredener na de fles dan eerst het leek alsof die honger had maar waarschijnlijk dus toch zuigbehoefte gehad. hopen dat het zo blijft.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oke. Succes ermee.

Ilja

Deel Deze Pagina