Wij proberen nu 6 voedingen van 150/5 aan te bieden dus om de 4 uur een voeding maar er zijn dagen dat hij steeds 30 tot 50 ml laat staan en er zijn dagen dat hij wel alles op drinkt en zelfs sneller dan 4 uur om voeding komt. Hadden jullie dit ook? Heeft iemand hier een tip voor?
Dat is heel normaal, zelf heb je ook niet elke dag evenveel honger. Gewoon kind laten drinken tot het aangeeft niet meer te willen en niet aandringen, komt allemaal wel goed!
Wij hebben sinds het weekend hetzelfde, hij drinkt normaal 6 voedingen van 150 maar komt de laatste dagen steeds sneller, elke 3 uur ipv elke 4 uur en zelfs wel al na 2,5 uur. Hierdoor komt hij dus soms wel uit op 7 voedingen! Ik hou het echt niet vol om hem lang te laten wachten op zn voeding, dus als hij hongerig is en er andere dingen niet helpen ( Draagdoek, knuffelen ) Dan krijgt hij wel zn voeding. Zitten hierdoor dus soms wel over de limiet per dag heen want die kleine beetjes die hij soms laat staan is geen hele voeding op 1 dag bij elkaar.
Ja, dat hebben wij soms ook wel eens. We proberen dan met een beetje schuiven 's avonds weer om dezelfde tijd uit te komen. Maar ze geven het zelf goed aan idd.
Hey maar Suus, kan je misschien zijn fles niet ophogen met 10 of 20 cc? Ze zeggen toch altijd dat als ze de flessen leeg drinken en eerder komen da je mag ophogen, of is 'ie daar te licht voor?
Ik zou in jou geval gewoon proberen te gaan ophogen. Hier heeft het niets te maken met steeds eerder komen want dan was ophogen een goeie geweest.... Het probleem hier is dat hij blijkbaar de ene dag meer trek heeft dan de andere en dat ik er daardoor niet zo veel meer van snap, haha. Maar goed.... Laat hij bijv echt 60 staan dan is het logisch dat hij eerer om de volgende voeding kan komen en dan geef ik hem ook eerder. Gisteren bijv eerst 5 uur op een fles gedaan en de fles erna kwam hij met drie uur en de fles daarna ook. Soort inhaalslag maakt hij dan ofzo.... Vind het jammer dat er geen patroon in te krijgen is maar goed, wat niet is is niet!
Onze zoon krijgt 5 x 150. Wij voeden overdag elke 4uur. Of hij nou slaapt of niet, hij krijgt gewoon de fles als de 4uur voorbij zijn. Zijn schema is nu 06.00u 10.00u 14.00u 18.00u 22.00u en dan weer om 06.00u. het scheelt wel eens een kwartier, maar altijd 4u ertussen overdag. Dus als hij bijvoorbeeld om 06.15u krijgt dan worden alle flessen om kwart over gegeven. Om 22.00u maken wij hem sowieso wakker, nou ja wakker... halen hem uit bed, fles erin, boeren, nog even lekker op je schouder liggen, schone luier en slapen. Vaak wordt hij niet eens wakker.
vind t ook maar lastig hoor die flessen.. hier kreeg mn meisje (8 weken) 6 x 150/5 aangeboden, maar liet daar vaak 30 ml van staan..dus weer terug naar de 120/4.. maar nu lijkt ze toch weer steeds sneller te komen (om de 3-4 uur) en slaapt ze maar moeizaam overdag.. misschien toch proberen die 150/5 te geven 6 x dgs en misschien dat ze er dan vanzelf 1 fles laat vallen?
hier een even oud kindje en t zelfde verhaal hoor! het precies op schema voeden elke 4 uur begin ik niet eens aan, ik ga niet met een hongerig of moe kind wachten tot de klok zegt dat het mag. hier ook niet de flessen leegdrinken, maar vaak bewaar ik de restjes en heb ik aan t einde van de dag een voeding totaal (t wordt niet aangeraden t op te warmen, maar ik doe t wel binnen 12 uur) 120 is te weinig, 150 is teveel...soms drinkt ze t wel op, soms niet. Soms maak ik zelfs nog bij...haha...t is bij ons echt flesvoeding op verzoek met vaak 3 a 4 uur er tussen, vandaag kreeg ze na 2,5 u alweer een fles die ze helemaal op dronk... 's avonds wil ze de fles ook vaak eerder, dan drinkt ze om 16:30 u een fles en dan weer om 19:00 uur en gaat dan lekker slapen en vervolgens maken we haar wakker rond 22:30 u voor een laatste fles. zo zie je maar, kijk naar je kindje, niet naar de klok.... dit schema scheelt mij gemiddeld 2 uur per dag met een huilend kind op mijn arm nu moet ik zeggen dat wij wel een tuttebel hebben met drinken; zo langzaam...en als ze de speen wegduwt wil ze ook echt niet meer. leg je haar lekker in de box wil ze met 5 minuten wel weer drinken...t houdt ons lekker bezig
Mijn idee is ook: honger is honger. En dan bedoel ikniet bij ieder huiltje maar echt het ik heb honger en ga nu krijsen huiltje haha. T gene wat me wel altijd weer aan het twijfelen brengt zijn de dagen als vandaag. De eerste flessen liet hij wat van staan maar dat was maar 20/30 ml en daarna dronk hij de fles wel leeg dus ik dacht nou moet hij er zeker 4 uur mee kunnen doen en ja hoor. 3 uur later kwam hij al weer... Dan ben ik weleens bang dat hij te veel krijgt. 150/5 is toch 165 ml en op een dag als vandaag gaan we toch naar de 7 voedingen met de nacht erbij. Maar goed als hij dan morgen weer minder drinkt.... Vind het gewoon erg lastig en hoop miss dat hij ook zo een mooi schema van om de 4 uur gaat krijgen....
Oh ja wat ik nu wel doe om te proberen t schema van 4 uur er ongeveer in te brengen: gooit hij de speen er uit dan ga ik hem verschonen en dan probeer ik hem erna weer de rest te geven. Soms wil hij niet maar soms ook wel. Zo ook de fles van 3 uur net. Daardoor dacht ik dat hij om 7 uur pas zou komen maar hij kwam al om 6 uur. Geen pijl op te trekken dus..... Doen meer dit? De fles later weer probdren te geven? Ik twijfel namelijk of ik dan niet zit te proppen. Maar als hij hem weer op drinkt denk ik: ze je wel hij wilde nog wel! Dat vind ik dus ook lastig....
ik vind het grappig om te lezen dat je precies in t zelfde pakket zit zal het de 8weken sprong zijn? maar nee, onze dochter doet dit al 3 weken (sinds de fles krijgt).... wij bieden zeker het restantje BINNEN het uur nog een keer aan. Dus dan drinkt ze om bijv. 09:00 u maar 110 cc...dan verschonen en uitbuiken en dan rond 09:45 u probeer ik t nog een keer. Ze heeft t nl toch vaak wel nodig om lekker in slaap te kunnen vallen. ik wil eigenlijk ook wel graag een ritme zat ik me net op de fiets te bedenken. Ik laat haar nu nl liggen 's ochtends omdat ze 's nachts nog regelmatig komt....wij voeden echt op verzoek nog en dat terwijl ik al 2 weken roep dat ik haar om 07:30 u ga wakker maken voor een fles om de dag te beginnen...toch doe ik t niet...haha...best makkelijk namelijk om mijn handen vrij te hebben voor mijn 2 jongens waarvan er 1 om 08:15 u naar school gebracht moet worden (ik ben altijd met 10min weer terug). ons ritme gister: 05:00 (120 cc) 09:00 (135 cc) 12:00 (135 cc) 14:30 (155 cc) (na 2,5u alweer voeding en veel drinken ook nog!) 18:30 (130 cc) 20:00 (70 cc) (na 1,5 uur....ging daarna lekker slapen) 23:00 (70cc) Dati s dus bij ons balen; doordat ze rond 20:00 u vaak niet kan slapen omdat ze soort van aan t clusteren is, krijgt ze nog een beetje. Maar daardoor drinkt ze de laatste fles maar voor de helft, waardoor ze rond 05:00 u weer komt...balen! vanochtend kwam ze om 04:30... Vaak drinkt ze bij ons dus 6 voedingen, m et totaal de hoeveelheid van 5 voedingen van 165 ml. (5x165 = 825 ml...mogen ze ook hebben bij 5,5 kg). Mijn dochter krijgt dus niet te veel...daarom baal ik ook dat ze niet wat grotere hoeveelheiden in 1x kan drinken, met name om 23:00 u... maar ja, nogmaals..voeden op verzoek heeft als voordeel dat je een hongerig of moe kind niet een uur huilend moet laten wachten...met nog 2 kids heb ik daar niet eens de tijd en t geduld voor...maar ja, een vast ritme is natuurlijk ook prettig maar zolang wij een nachtvoeding hebben is er voor ons geen vast ritme en zie ik het overdag ook wel hoe het allemaal verloopt. ik denk dat ik volgende week haar op vaste tijden ga wakker maken in de ochtend...mijn zoon gaat dan nl naar de Peuterspeelzaal waardoor ik langer dan 10 min weg ben bij het wegbrengen naar school, en dan moet ze dus mee en dan moet ze dus ook een fles rond 07:45...
maak je hem ook wakker om 06:00 u? en sinds wanneer slaapt hij door? want dat is een voordeel voor jou, als hij doorslaapt kan je de dag dus op een vast tijdstip beginnen. Onze dochter komt nog vaak rond 04:30/05:00/05:30 en slaapt vervolgens weer 5 uur verder. Net als vanacht, 04:30 U een fles, en ze slaapt nu om 09:15 u nog... wat zou jij doen in dat geval, toch elke 4 u en om 08:30 u wakker maken? pfff...t is dat het me vandaag goed uitkomt dat ze rond 13:00 u een fles krijgt, anders had ik haar wel wakker gemaakt...(we moeten naar de schoolfotograaf vanmiddag!)
Ja mijn zoon krijgt elke 4 uur een fles (overdag), als hij slaapt haal ik hem dus ook uit bed. Meestal komt hij overdags zelf na 4u voor een fles. Hij slaapt overdag niet heel veel. Meestal wel anderhalf uur wakker (met fles drinken erbij) en dan slaapt hij soms tot de volgende fles. En de ene keer meld hij zichzelf om 06.00u en de andere keer slaapt hij nog maar haal ik hem uit bed om zijn fles te geven en daarna gaat hij dan weer terug. Hij slaapt sinds dat hij een maand oud was door. Oftewel om 00.45u fles en dan om 05.30u weer de volgende. Wij lieten hem toen 's nachts zelf komen. Maar meestal was het rond 05.30u 's morgens. Toen kreeg hij 7 flessen van 120/4. En op dit schema zit hij nu zo'n anderhalve week van 5 flessen 150/5. Hij mag zelfs nog meer volgens CB (gister geweest). 10cc. Maar dan moet ik er 20 van weggooien en dat vind ik zonde . Hij geeft zelf aan wanneer hij weer grotere flessen wil (zoals anderhalve week geleden) en hij schiet dan gelijk met 30cc omhoog (deed hij al vanaf de dag dat hij geboren was)
Doorslapen is al als ze een ruk van 5 uur maken en dat doet onze kleine al vanaf het begin zo een beetje met af en toe een uitzondering. Dat doorslapen (en dan bedoel ik dus langer dan 5 uur ) maakt me niet zo uit. Ik vind het niet erg om er vroeg uit te gaan voor een voeding en dat de tijden steeds anders uitkomen door een wisselend nacht ritme vind ik ook niet erg alleen zou het fijn zijn als ik gewoon wist dat hij om de 4 uur voor voeding kwam en hij alles op zou drinken. Nu denk ik geregeld oh nee nu heeft hij maar 80 cc op, wanneer zal hij dan weer honger hebben? Maar ik heb besloten me er niet meer druk om te maken. Vanmorgen dronk hij minder en dacht ik dat hij na twee uur al weer zou komen maar hij kwam pas na 3,5. Er is dus geen pijl op te trekken en dat moet ik accepteren. Enige jammere is dat ik steeds voeding weg moet gooien nu maar ja, dat is niet anders.... Ik hoop voor je dat je baby snel een ritme te pakken heeft. Zal vast vanzelf wel komen....