Borstvoeding en pijnlijke borst?

Discussion in 'Voeding' started by Lilly, Apr 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Sinds gisteren nacht heb ik nogal last van stuwing, nou is dat niet zo erg maar mijn linkerborst blijft maar pijn doen. Ook als de borst is leeggedronken en weer soepel aanvoelt blijft de binnenkant pijnlijk beurs aanvoelen :(
    Ik heb al eerder stuwing gehad en toen had ik deze pijn niet.

Weet iemand wat het is, en nog beter wat ik er aan zou kunnen doen?

Als mijn zoontje drinkt hen ik er overigens geen last van. Het is echt als je er tegen aan drukt, als ik mijn zoontje optil bijvoorbeeld of als mijn arm tegen mijn borst aanduwt.

2. sim

sim Niet meer actief

is de borst wel soepel, of voel je kloetjes?

zo ja, misschien een ontstoken of verstopt melkkliertje, je zou dan onder een warme douche naar de tepel toe kunnen masseren.

heb je er steekjes in tijdens en voor het voeden kan het misschien zijn dat je spruw heb (heb ik ook gehad)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is het ook rood en of warm ?

4. robentes

robentes Actief lid

Oct 25, 2006
    109
    0
    16
    Het zou kunnen dat dit een beginnende ontsteking is? Laat als het kan je kindje met de kin richting de pijnlijke plek drinken, en iedere voeding aan de zere borst beginnnen. Zo worden evt. verstopte melkkliertjes goed weggedronken. Masseer tijdens het drinken licht mee naar de tepel. En inderdaad, ook onder de douche masseren helpt wel.
    Ik heb het ook wel eens, meestal is dit na een dag over.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    nee geen steekjes en ook niet rood of warm...........

Borst is inmiddels redelijk zacht en soepel want het lijkt erop dat Ruben een regeldag heeft, hij is de gehele ochtend al aan het drinken ;)

Maar helaas blijft het pijnlijke beurse gevoel :(

Ik kan het gevoel nog het beste vergelijken met een onderhuidse bleuwe plek. Zo zie en voel je er niks aan, maar als je er op drukt doet het echt zeer!

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Probeer die pijnlijke plek eens te masseren terwijl Ruben drinkt?
    Ik had ook vaak van die pijnlijke plekken (met én zonder bulten) en masseren tijdens het drinken hielp wel redelijk. Lekker de warme straal van de douche ertegenaan ook wel.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    `Bedankt nog allemaal, jullie tips hebben geholpen hoor, het was de volgende dag al een stuk minder. Ik heb de borst flink laten leegdrinken en gemasseerd en het is inmiddels helemaal over!

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Mag op slot!

Share This Page