Ik ben 17 weken en 3 dgn zwanger en ik had gisterenavond een super zere bm. Ik kon hem amper aanraken en dat duurde een aantal uur, slecht geslapen en vanmorgen een spierpijn gevoel, ook een drukkend gevoel. Bij het plassen een paar keer wat slijmerig bloed bij het afvegen. Op het werk de verlos maar even gebeld, die voelde vanbinnen en mijn baarmoederhals lag vrij laag en ze kon er met haar vinger in. Dus de gyn moest erbij komen, die heeft de hals opgemeten en die is nog keurig 3.4cm. Zo lang ik niet meer vloei en geen pijn meer heb, moet het verder nu goed zijn. Ik heb dinsdagmorgen weer een afspraak bij de verlos gekregen en tot die tijd rustig aandoen. De gyn was wat bot vond ik zelf, ze zei dat als ik ging bevallen we het toch niet tegen konden houden en hoppa wegwezen. Is het nu echt allemaal goed verder? Geeft die ontsluiting verder niet? Iemand ervaring ermee? Mijn urine is getest, brandschoon. Het is wel een zwaar jaar geweest voor mijn baarmoeder. Ik heb 2 miskramen gehad, 2 curretages en een Ashermann ok.
Veel harde buiken gehad, maar nu voelt de boel weer gewoon een soort van normaal, op dat spierpijn gevoel na.
Ik denk als ik het zo lees dat je nog niet echt ontsluiting hebt maar dat alleen het buitenste stukje van je baarmoedermond open staat (bestaat uit twee poortjes). Zou zeker rustig aan doen, maar probeer je ook niet te veel zorgen te maken want je baarmoedermond heeft nog gewoon de juiste lengte!
Het is helaas waar dat als je nu zou gaan bevallen, dat ze dat niet meer kunnen tegenhouden. Maar het goede nieuws is dat ze wel maatregelen kunnen nemen om te voorkomen dat het zover komt. Je gynaecoloog weet dit. Maar helaas is het beleid om af te wachten bij een eerste. Dit omdat de kans dat het echt fout gaat heel erg klein is (1/800 zonder infectie) en dat wel iets doen niet zonder risico's is. Hoe ik dit weet? Ik was die 1 op 800 bij 21 weken. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar overleg met je verloskundige of het verstandig is dit te minderen. Daarvoor zou je dan naar de bedrijfsarts moeten. Ook zou ik dinsdag echt vertellen hoe de gynaecoloog je benadert heeft. Dat was echt lomp en zij kan je waarschijnlijk wel gerust stellen en met je bespreken hoe je minder harde buiken kunt krijgen, wanneer je wel moet bellen, en wanneer je eventueel weer langs een andere gynaecoloog moet gaan. En dan zijn er eventueel medicijnen mogelijk, denk bijvoorbeeld aan magnesium.
Bedankt voor het luisteren en de tips! Ik lig nu al 24 uur te vegeteren op de bank en pas 3 harde buiken gehad vandaag. Die rust pakken helpt tot nu toe super goed. En idd met de verlos bespreken hoe nu verder met het werk en die medicatie die jullie voorstelde. Een volgende bm hals meting is pas over 2 wkn helaas. Of eerder als het drama doorzet. De gyn zei idd dat het extrnum open stond en het internum nog dicht was, dat bedoel je denk ik met 2 poortjes. Heftig hoor wat jullie meegemaakt hebben, een virtuele knuffel!