Vraagje regeldagen

Discussie in 'Voeding' gestart door ramona, 24 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

    Zit sinds vandaag echt even in een dipje en ben heel bang dat mijn borstvoeding niet genoeg meer voedt. De kleine wil sinds vandaag dus heel veel drinken en huilt ook meer als wat hij normaal doet.

    Nou las ik dat de regeldagen met 10 dagen en 3 weken en 6 weken zijn maar kan het zijn dat hij er nu last van heeft.

    Heb hem net lekker in bad gedaan en een flesje gegeven want mijn borsten deden enorm veel pijn hij heeft 140 gedronken en ook weer wat uitgespuugd maar hij is niet tevreden en vraagt nu om nog meer voeding.

    Weet even niet meer wat ik moet doen hem nog drinken geven kan het me niet meer herinneren met rick en kim.

    Iemand raad
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Als ik jou was zou ik hem nog meer voeding geven.
    Maar heeft hij echt daadwerkelijk honger?
    Of heeft hij gewoon meer zuigbehoefte?
    Want als dat het is zou hij met je pink tevreden moeten zijn, en dan kun je hem eventueel een speentje geven wanneer hij nog meer wil sabbelen.

    Verder kunnen het wel de regeldagen zijn, dat hoeft niet precies op die dagen te vallen, als dat aangegeven staat.
    Maar als je nog zoveel kan kolven zit het vaak wel goed met de voeding.
    Anders zou de voeding ook wel terug lopen.

    Hopelijk heb je er wat aan
    Succes hoor

    groetjes
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Kan het niet zijn dat hij al last heeft van zijn darmpjes?
     
  4. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Nee hij heeft geen last van de darmpjes hij heeft denk ik echt last van de regeldagen een tutje heeft hij zo af en toe al wel als ik hem aanleg is het goed en dan slaapt ie een 2 uur en dan meldt hij zich weer.
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja ramona dit had ik ook/nu nog :( hahahhaha ik geef jasper in overleg met consulatatie buro nu een week nutrilon forte (voor de hongerige baby) jasper kwomt ook telkens na 2 uur en flink aan het happen.Als ik de vinger geef vind ie het ook goed (speen werkt nog niet bij jasper)maar vaak komt ie nog elke 2 uur en soms 1,5 uur :( het is ook zo dat ze vaak bij je willen liggen tenslotte waren ze dat ook gewend,al die tijd in krappe ruimte bij je geweest en nu alleen in bedje.Ik ben hier ook nog druk mee aan het klungelen zeg maar :( (vannacht was het ook raak hij bleef komen om bij me te zijn of honger te hebben nu is hij nockout :) )

    groetjes bianca
     
  6. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Pfff.. :( :confused: ... was die van mij maar zo hongerig... hij drinkt juist enorm weinig!
    Ik geef zowel borst- als flesvoeding. Fles drinkt hij erg weinig, ongeveer 40-60 ml !
    Hij is ook nog steeds niet op zijn geboortegewicht... Als hij een enkele keer goed doordrinkt doet hij 90 ml, maar dan spuugt hij ook (en zijn we weer terug bij 40ml zeg maar...)

    Hij heeft Nutrilon Hypo-Allergeen omdat zijn vader een aantal allergieen heeft, dus wil ik het zekere voor het onzekere nemen.

    Hij heeft ook enorm last van darmkrampjes... echt zielig want hij huilt enorm veel...

    Morgen naar het consultatiebureau...ben benieuwd wat daar uit komt!

    Groetjes,

    Jade
     
  7. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Misschien koemelk allergie???Of is dat hypoallergeen allergeen genoeg???
     
  8. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Geen idee...zal morgen eens vragen...

    Hebben ook zitten denken dat hij wellicht te hard moet werken om de borstvoeding te krijgen dat hij gewoon uitgeteld is en hierdoor niet voldoende voeding krijgt...

    Hmm...weet morgen hopelijk meer...
     
  9. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Suc6, laatst was er een programma op tv en daar had ook een stel echt gesukkelt met de voeding, bleek een specifieke vorm van koemelk allergie te zijn !!! die niet veel voorkomt......maar ja vrag morgen maar na...daar weten ze vast wel raad mee!!
     
  10. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
  11. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Trouwens echt een poepie die zoon van je!!!
     
  12. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Dank je wel Nameless ;)

    Ramona, hoe gaat het met het voeden van Mark jr? Is hij al wat rustiger? Of vraagt hij nogsteeds?? Ben je al bij het consultatiebureau geweest voor advies?

    Ben trouwens geadviseerd bij het consulatiebureau over de voeding en ze hebben mij wat foefjes gegeven. (Hij was namelijk maar 65 gram aangekomen in 1 week! En nog steeds niet op zijn geboortegewicht! Ongeveer 275 gram eronder!!!)
    Schijnt dat mijn borstvoeding dus niet voldoende voedt waardoor Jake snel moe is en hierdoor eigenlijk 'hongerig' in slaap valt en vervolgens weer krijsend wakker wordt omdat hij honger heeft. Ook had ik het flesje net iets te strak dichtgedaan waardoor hij zich rot moet zuigen om wat binnen te krijgen. ( :oops: :( weet ik veel... :( :oops: )

    Ben nu (helaas :( ) gestopt met borstvoeding. De voedingen duren gewoon te lang (1,5 tot 2 uur per keer) en daarna nog bijvoeden met de fles... waardoor ik het advies heb gekregen om gewoon maar over te gaan op volledige flesvoeding. Maar nu met de fles gaat het prima! Hoewel ik het nog wel moest opbouwen (omdat zijn maagje de grote hoeveelheden nog niet gewend is) drinkt hij nu 90 - 120 ml per keer (en slaapt 3-4 uur daarna). Dus daar ben ik wel blij mee...

    Morgen naar het consultatiebureau en kijken hoeveel hij is aangekomen! :D

    Jade
     
  13. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    fijn meid dat hij nu meer drinkt suces op cb
     
  14. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Oh jammer jade dat je gestopt ben met de bv ik geef het nog wel en heb gister avond iemand van de infolijn gebeld over bv.
    Zei zij dat hij gewoon meer drinkt als een kleiner kindje en ook meer nodig heeft. Het voedt bij hem wel want hij slaapt er ook op door zo af en toe is nu zo 4 keer geweest.

    Moest hem zoveel mogelijk aanleggen als het gaat en dan zou mijn bv zich vanzelf aanpassen aan hem alleen het nadeel is gewoon loop nu al een week of 3 met stuwing en dat is gewoon heel erg pijnlijk maar nog geen reden voor mij om er mee te stoppen ben al blij dat ik het 4 weken doe nu.
    Hij heeft er wel moment bij zitten dat hij er 3a4 uur tussen laat zitten.

    Hij drinkt overdag weinig en ligt dan ook maar een 15 mniuten aan elke borst en dat is veel te kort en de schade wil hij s'avonds weer inhalen door heel veel te willen drinken ik moet wel proberen omdat ritme van hem te veranderen we zullen zien of da lukken gaat.

    Als het eind volgende week niet beter gaat met de bv dan heb ik voor mezelf besloten om er mee te stoppen.
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Dapper hoor Ramona, dat je zo doorzet! En wat je zelf al zegt, je hebt t toch maar mooi de eerste 4 weken gedaan, en zolang het nog een beetje te doen is...
    Nou ik hoop dat je kleine manneke zijn ritme aan gaat passen en dat de stuwing minder wordt en anders heb je t toch maar wel mooi geprobeerd!
     

Deel Deze Pagina