Potje of vers (groente/fruit)

Discussie in 'Voeding' gestart door Pelikaantje, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef je je baby potjes of verse groente fruit

1. Potjes groente/fruit

2. Verse groente/fruit

3. Beide

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Geven jullie je baby potjes of verse groente en fruit?

Ik ben pas begonnen met bijvoeding aan mijn dochter.
    En ik geef nu potjes. Ze vindt het gelukkig lekker :).
    Mijn keuze hiervoor is lekker makkelijk en mijn inziens net zo goed.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

De eerste paar maanden heb ik alleen vers gegeven. Daarna af en toe een potje, maar alleen voor het avondeten (dus geen fruit). Fruit is tenslotte gewoon een banaan pellen of een appel schillen. Avondeten kost net wat meer tijd en heel af en toe is een potje dan praktischer (als we laat thuis zijn, als we ergens anders eten waar ze geen rekening hebben gehouden met zoonlief). Bovendien eet mijn zoontje de laatste tijd wat moeilijk en een potje gaat er wel in. Nu kiezen we er dus iets vaker voor (zo'n 2 keer per week) zodat ie in ieder geval af en toe wel een hele maaltijd binnen krijgt ipv een paar selectieve hapjes (waarbij ie groente steevast uitspuugt).

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb tot nu toe alles vers gegeven. Ik heb liever dat ze geen potjes lust (wat nu dus het geval is, ze vindt het niet lekker) dan dat ze geen verse groenten lust!!! Ik eet zelf ook elke dag verse groenten (soms een pot), dus waarom zij niet?

Daarbij ben ik een enorme kniepert :D En kan ik voor 1 keer de prijs van een potje, 3 maaltijden voor mijn dochter maken ;) Ze at tot voor kort ook nog eens heel weinig, dus dan was ik blij als ze de hoeveelheid van een 4 mnd potje op at! Dan was ik wel een beetje beperkt wat betreft smaakjes en stukjes eten enzo. Ik vind zelf maken heel leuk, gemakkelijk, en lekker :)

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik kook ook voor 99% van de dagen vers voor onze man. Ik moet toch koken voor onszelf en dan is een apart pannetje met een aardappel en wat groente zo gemaakt. Heel soms komt er een keer een potje als ik weg moet, maar dat is tot nu toe 1x voorgekomen. Daarnaast heeft onze man besloten dat ie sinds kort alleen nog maar echte stukjes wil eten van een vorkje en tja.... dan kom je met een potje niet ver.... :D

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier beide, vers voor thuis en als ik weg moet dan vind ik het handiger om een potje in mijn tas te stoppen voor de kleine.
    Vers heeft wel absoluut mijn voorkeur, ik vind zelf vers ook het lekkerst!
    En die potjes zijn ook nog eens belachelijk duur. Voor de prijs van 1 potje fruit koop ik een kilo peren....

6. adi

adi Niet meer actief

Wij geven voorkeur aan vers, maar wegens tijdgebrek (op sommige dagen heb ik simpelweg geen tijd om te koken), krijgen ze soms potje.

Fruit krijgen ze 5 dagen vers, 2 dagen potje (mijn schoonmoeder durft nog niet om ze stukjes fruit te geven);
    Groente krijgen ze ong 4 dagen vers (kook 2x per week en dan eten ze dat 2 dagen), en 3 dagen een potje.

Nu ze steeds meer met de pot meeeten, krijgen ze eigenlijk steeds meer hetzelfde als wij. Als ik voor ons niet kook, krijgen zij een potje.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb altijd vers gegeven. Hij heeft gewoon altijd gegeten wat ik ook at. Heb er ook nooit veel rekening mee gehouden. Toen hij heel klein was bepaalde dingen natuurlijk niet, maar ik kook altijd vers, gebruik weinig zout dus heb daar nooit problemen mee gehad. Potje fruit heeft hij weleens gehad, maar dan meer ipv appelmoes. Mijn ex-vriend was dol op appelmoes bij het eten en dan vond ik een potje fruit toch beter toen hij heel klein was.
    Een keer heb ik hem een potje gegeven (had ik gekregen en dacht dat moet toch ook op) maar daar ben ik snel van teruggekomen want hij haalde het uit zijn mond en smeet het de keuken door :)

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier in het begin potjes gegeven, omdat ze vers niet 'wilde' eten. En omdat wij toen vonden dat het belangrijker was dat ze iets binnenkreeg, toch maar potjes gegeven..
    Achteraf hadden we veel langer moeten proberen om vers eten aan te bieden. Het is een lange weg geweest om haar met de pot mee te laten eten. Vanaf een maand of 10 mee begonnen, en pas nu eet ze redelijk goed vers. Af en toe nog een potje, maar dat is dan omdat het makkelijk is.. Fruit trouwens wel altijd vers gegeven..
    Als er ooit een tweede komt, komen er geen potjes meer in.. (dat zeg ik nu..;)).

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Vanaf begin potjes, net zo goed idd. Gewoon geen zin en tijd om vers te maken en dan 9 van 10x niet opeten hé..
    Maar over een paar weekjes gaat ie meer meeeten met de pot. Denk niet dat het een probleem zal zijn hij heeft altijd wel hapjes gekregen van wat wij aten als ie in de kinderstoel erbij zat.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Fruit altijd vers, maar dat komt omdat ik het niet meer hoef te pureren. Het gaat nu in stukjes naar binnen, dus dat scheelt alweer tijd en rommel. Toen ze nog niet goed kon kauwen kreeg ze wel potjes fruit.

Avondeten krijgt ze potjes en vers! Ligt er gewoon aan hoeveel tijd ik heb en wat wij zelf eten!

11. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb vanaf het begin alles vers gemaakt. Kook 1 keer per week verschillene dingen die ik dan invries. Fruit maak ik altijd op de dag zelf vers klaar.

Heb laatst geprobeerd om een potje te geven, omdat we onverwacht laat weg waren en geen eten mee hadden genomen. Was geen succes. De eerste hap werd uitgespuugd en daarna bleef de mond pot dicht. Ze wil het gewoon niet eten.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bij ons was het heel simpel. Wij hebben niet gepureerd/geprakt dus dan kom je automatisch uit op vers. Ik blancheer wel veel en stop het dan per portie in de vriezer.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook alles vers en in stukken (Rapley). Ik vind vers juist makkelijker! Milan heeft vanaf 6 maanden groente met de pot meegegeten (en later ook aardappels, vlees, etc.) en fruit gewoon wat we in de fruitschaal hadden liggen.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog nooit een potje in huis gehad. Hier dus alles vers. Daarbij willen wij niet dat de bijvoeding hapslikwegprut is dus dan zijn potjes automatisch uitgesloten. Daarbij vind ik het er gewoon ook vies uitzien (vooral de groente potjes) dus dat wil ik mijn kinderen niet geven. Zelf eten we ook vers, we koken toch elke dag, dus de kids eten gewoon vanaf dat we met de bijvoeding begonnen zijn (met 6.5 maanden) met de pot mee.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

95% van het eten was vers. Maar zo af en toe een potje omdat wij frietjes aten ofzo. Of omdat we ergens anders waren.
    Ging altijd prima hoor, hij vond het wel lekker.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb gestemd voor beide.

Potjes groente lust mijn dochter niet, wel geprobeerd (makkelijk voor als je weggaat), maar ze weigert pertinent.

Fruit daarentegen at ze bij mij tot 2 weken terug niet vers! Wel op het kdv, maar niet bij mij! Die heeft ze dus altijd in potjes gehad!

17. Alita

Alita Niet meer actief

precies hetzelfde, soms een potje zijn wel gemakkelijk hoor....

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Gek genoeg heb ik mijn oudste dochter redelijk vaak potjes gegeven, die was niet zo weg van vers. Maar mijn jongste dochter hoef je echt geen potje voor te zetten. Dat eet ze gewoon niet.

19. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Thije krijgt alles vers en in stukjes (rapley), en dat is vanaf 7,5 maand prima gegaan (daarvoor bleef het bij sabbelen en incidenteel doorslikken ;)). Hij eet nu met smaak met de pot mee (wel iets aangepast wat betreft zout/kruiden)!

Bij ons is er dus nog nooit een potje in huis geweest!

20. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik vind potjes( warme hap)veel handiger, omdat de tijden van eten zo ver uitelkaar liggen en omdat we best vaak iets eten dat Gijs nog niet kan/mag eten..

Dan zou ik vanavond een klein prakje voor hem moeten houden, apart vlees maken wat hij dan morgen eet.. Ik vind t teveel gemieter..

De keus voor fruitpotjes heeft ook te maken met de variatie-mogelijkheden.. Stukjes appel zie ik hem nog niet weg krijgen.. Banaan geef ik af en toe wel vers.. Verder zijn wij ook geen grote fruiteters dat er variatie in huis is...En als ik wat anders haal, blijft t vaak liggen en kan ik t half verrot weggooien.. Dus dan maar een potje..

Leve Olvarit, Kruidvat, Bonbebe, C1000....

Deel Deze Pagina