wanneer naar andere speen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Fleur76, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    hallo allemaal,

ik weet niet precies wanneer ik over moet gaan naar een andere speen.
    Mijn dochter gebruikt nog steeds speen 1 van avent.
    maar hoe merk ik aan haar drinkgedrag dat ze naar een andere speen moet?
    Merk je dat aan de fles ofzo?

kan iemand mij advies geven, want ik snap het nie haha.

grtjes
    Fleur

Edit moderator: verplaatst naar Flesvoeding -> Voeding

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Wij gebruiken nog steeds nummer 1 en soms nummer 2, nummer 3 hebben we een keer geprobeert maar daar verlsikte ze zich enorm mee.
    Bij speen 2 merken we heel erg dat ze onrustig slikt om alles weg te krijgen.

Ons meisje heeft een behoorlijke zuigkracht (doordat ze bv krijgt) en krijgt met speen 2 of 3 gewoonweg teveel binnen.

De enige tip die ik dus kan geven haal een speen 2 en probeer het zo nu en dan je merkt snel genoeg aan je kindje of het goed gaat of dat ze toch liever nog even bij speen nummer 1 blijft.

(wij gebruiken overigens wel elke 3 maanden nieuwe spenen, dan gaan de oude dus de prullenbak in. Ik denk dat ik de volgende wissel beurt 1 maat 1 speen haal en 2 maatjes 2)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De richtlijn is zo'n 20 minuten tijd om de fles op te krijgen. En de soort speen hangt dan af van de hoeveelheid voeding, de soort voeding, de zuigkracht van de kleine etc.

Als ze met de nr1 nog prima zuigt, en haar flesje in een mooie tijd opkrijgt, kun je die blijven gebruiken.
    Of zoals B&N zegt, eens een nr2 proberen.

4. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Als ze drinkt dan vormt er altijd een laag schuim op de melk. ze doet er nog steeds tussen de 15 en 20 minuten over.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Dan zou ik het nog even lekker op speen 1 houden.

Die schuim laag komt denk ik of door het velen bewegen van de fles of doordat ze in de fles blaast? Dat zou dan met een speen 2 nog erger worden.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,282
    36,147
    113
    Jesper heeft eigenlijk altijd alleen maar nummer 1 gehad. Nu krijgt hij al een tijdje geen flesjes meer, maar aan nummer 2 is hij nooit toegekomen.

7. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    iik heb nr 2 geprobeerd maar dan heeft ze binnen 10 minuten de fles leeg en ze heeft niet voldoende?

bij speen 1 hoor ik ook bij het drinken de me;k in de fles borrelen, weet niet hoe ik het uit moet leggen

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dan is nr2 nog te groot. Baby's hebben een bepaalde zuigbehoefte voordat ze verzadigd zijn. Maakt niet eens uit hoeveel ze hebben gegeten, het gaat meer om de tijd. Dat is gemiddeld zo'n 20 minuten.
    Dus na die 10 minuten wil ze nog wel 10 minuten sabbelen. Maar dan krijgt ze meer binnen dan goed is. Dan gaan ze spugen, of groeien te hard.

Dat borrelen/schuimen kan ook komen doordat er luchtbellen omhoog komen, Als ze zuigen komt er bovenin de fles vacuum, en er komt dan lucht van buiten de fles in de fles. Die bellen kunnen soms borrelen.. We hadden 1 speen die dat erg deed als je die niet goed vastzette..

9. Fleur76

Fleur76 Actief lid

Apr 15, 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Dat borrelen/schuimen kan ook komen doordat er luchtbellen omhoog komen, Als ze zuigen komt er bovenin de fles vacuum, en er komt dan lucht van buiten de fles in de fles. Die bellen kunnen soms borrelen.. We hadden 1 speen die dat erg deed als je die niet goed vastzette..[/quote]

Ik heb dat bij elke speen ook bij speen 2 een beetje hoe kan ik dat voorkomen, bij het losser zetten van de speen heb ik het nog steeds.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    ehm, wij hebben er nooit wat aan gedaan..

Dat schuim was niet zo heel veel, En het geluid ook niet vervelend. Maar door opnieuw op te draaien ging het soms beter..
    Ik dacht dat er nog iets was met een droge of juist natte speenrand..

Share This Page