Roan is nu 14,5 maand en hij krijgt nog een fles melk voor het slapen gaan. Dit hoort bijna bij het hele bedritueel. Nu ben ik vandaag naar het CB geweest en die zegt dat ik die moet afbouwen. Roan slaapt vaak al niet de hele nacht door en nu ben ik bang dat het helemaal knudde gaat worden. Tot wanneer hebben jullie kindjes een fles voor het slapen gaan gekregen?
Als Roan die fles voor het slapen gaan wilt hebben dan geef je die toch lekker? Kirsten is nu 11 maanden en heeft hem ook nog steeds hoor, ik moet haar er wel wakker voor maken anders slaat ze om 01.00 'alarm'. Zij heeft er ook nog echt behoefte aan. In de periode van 5-6.5 maand wilde ze het niet meer maar toen weer wel.
Met 12 maanden zijn we overgegaan op een warm flesje gewone melk van 120cc. En ergens rond de 16 maanden zijn we thee gaan toevoegen. Nu krijgt hij 's avonds nog thee met melk, maar dat is niet nodig om hem in slaap te krijgen. Dat is eigenlijk vanaf die 12 maanden al veel minder sterk geworden. Krijgt hij nog een volle fles peutermelk (a200cc)? Misschien kan hij juist door een grote fles 's nachts wat onrustiger slapen.
Wij zijn rond 14 maanden overgestapt op gewone opgewarmde melk uit een pak en hebben dit gegeven tot onze dochter 19 maanden was als onderdeel van het bedritueel. Eigenlijk meer voor de gezelligheid als dat ze het nodig had. Inmiddels hebben we de fles vervangen voor een bekertje roosvicee of appelsap tijdens het voorlezen.
Hier krijgen de oudste twee nog altijd een fles kunstvoeding voor ze naar bed gaan. Krijgen dan 150cc/5 schepjes nurilon ha2. Dit krijgen ze gewoon omdat ze met deze fles snachts nog weleens wakker worden voor een voeding, zonder die fles zou het natuurlijk elke nacht honger zijn. En andere reden is dat ze onder in de groeicurve zitten, dus best wat 'extra's' kunnen gebruiken. Voorlopig blijven wij hem dus nog geven, tot ze zelf aangeven dat het genoeg is.
Bedankt voor jullie reacties! Dat Roan onrustig zou slapen door de hoeveelheid voeding, had ik nog niet over nagedacht. Dat is misschien wel een goede tip! Hij kreeg tot vorige week Nutrilon Goede Nacht, zodat hij goed verzadigd naar bed ging. Dit ging op zich best goed. Nu doen we gewone Nutrilon 3 met een schepje rijstebloem, gaat ook prima (200cc). Denk dat we dit gaan afbouwen naar een mindere hoeveelheid voeding en daarna overgaan naar gewone melk. Ach en misschien trek ik me toch teveel aan van het cb en moet ik gewoon lekker zelf uitmaken wat goed is voor mijn zoon, hij heeft er immers behoefte aan!