Babyvoeding maken voor Dummies

Discussie in 'Voeding' gestart door Katalaya, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Een wandelingetje naar de winkel. De buit: een aantal potjes Olvarit (ka-chinggg!), twee babylepeltjes, een ijsblokjesvorm...

... en het voornemen om zelf babyvoeding te gaan maken en portiegewijs in te vriezen!

Maar ik ben nieuw in deze materie, en kan wel wat tips gebruiken.

Wat zijn de do's en don'ts?

En dan denk ik bijvoorbeeld aan:
    - Wat laat zich goed invriezen met behoud van smaak?
    - Wat absoluut niet?
    - Welke gereedschappen, machines en ander mogelijk werktuig zijn aan te bevelen?
    - Hoe groot moeten de porties zijn?
    - Hoe warmen jullie het spul op?

Ik wacht in spanning, doch geduldig af. :)

2. adi

adi Niet meer actief

Bespaar je al die moeite en apparaten. Al die koken-afkoelen-in bakjes-invriezen-ontdooien-opwarmen procedures joh :)

Echt het allersimpelste manier:

Pak een stronk broccoli, of een wortel. Gooi die in de pan, kook ong 15min. Haal van het vuur, staafmixer erop met een beetje kookvocht. En je bent klaar, in een kwartier.
    En je baby heeft een lekkere verse maaltijd, waarmee ze juist de smaak leert kennen van die groente.

Simpeler kan ik het niet verzinnen :)

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    O.

Daar sta ik dan met mijn goede gedrag... ;) Maar een hele stronk broccoli kan Mr. X. toch nooit op? Vandaar mijn invries-voornemen.

Ik noteer: 'staafmixer'.

4. adi

adi Niet meer actief

Dan eet je die paar happen wat overblijft (vóór of na het mixen) gewoon zelf op. Heb je ook wat groente binnen alvast.

Mijn ervaring is dat het simpelst blijft als je het simpel houdt :D

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eens met adi, simpeler kan niet.