mijn baby heeft rode pukkeltjes op haar gezicht voelt heel droog schraal aan er zitten schilfers op ook op haar hoofd tussen de haren wat is dit... kan het kwaad en wat kan ik eröp smeren. of is dit een allergie..
misschien kan je haar in een balneum badje doen, valentijn was ook wel wat schraal in t begin en na het eerste badje met balneum was er wat verschil te zien (kruidvat ofzo heeft t in de schappen)
Hoi, Die schilfers op het hoofdje, dat zal waarschijnlijk 'berg' zijn. Het CB zei tegen mij dat je dit vet moeten houden, dus bijvoorbeeld vaseline of baby-olie erop smeren. Ik doe het ook 1 a 2 keer per week wassen met shampoo. Het is een stuk rustiger geworden. Groetjes Saskia
Als je het niet vertrouwd gewoon even je huisarts bellen. Verder kan het misshien ook door droogte komen. Babyhuidjes zijn zo kwetsbaar en zeker nu we de verwarming vaak aan hebben staan, droogt zo'n huidje erg snel uit. Probeer eens een neutrale, vette creme op het gezichtje te smeren, mss dat dat al een hoop scheelt...
ik gebruik sebamed creme voor het gezichtje van mijn kerel want die heeft anders ook een erg droge en schrale huid, van zwitsal werd het alleen maar erger.. Liefs Angela81
ik zweer bij balneum je heb er olie van maar ook creme mijn zoontje had het ook in zijn gezicht zwitsal werd ook erger maar ik kreeg de tip balneum en hij heeft er geen last meer van hoop dat je er wat aan heb liefs kaat
Ik gebruik ook vaak de balneumolie en als ze afgedroogd is, smeer ik 'r nog even in met olie van Natusan. Ze is nu bijna van haar schrale huid af. D'r wangetjes moest ik van de huisarts insmeren met vaseline. En van de CBarts nu ook achter d'r oortjes smeren. En bij Lianna is de berg ook minder geworden nu ik haar hoofdje ook met de balneumolie natmaak.
Hier hetzelfde gehad. Na allerlei smeerseltjes proberen (ook balneum) ging het niet weg. Uiteindelijk bleek het allergie te zijn voor melk, vis en ei.