Fleswamer: vragen

Discussion in 'Flesvoeding' started by DewiPool, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Gebruik je een flessenwarmer?

1. Ja, uitleg hieronder...

2. Nee, uitleg hieronder...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb nee gestemd. Ik gebruik de magnetron. Dat is sneller. Ik vind een flessenwarmer overbodig.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik gebruik er wel 1.

Duurt 7 minuten dan is een fles van 100cc warm. veel beter dan een magnetron, magnetron is sowieso erg slecht om daar je melk in op te warmen, was allang bekend. Dan maar een paar minuten wachten...

3. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meid !

hier een mama die hem heeft gebruikt !
    toen tim net geboren was en ik een KS heb gehad kon ik niet zo goed de trap af en was dit de ideale oplossing ! ook hoefde ik zo niet naar beneden in de nacht .. tijdens de 6 min wachten ging ik ff plassen en tim verschonen en dan was het wel tijd voor de fles .. gelukkig was tim snel van zijn nachtvoeding af .. na een week of 8 en voelde ik mezelf ook beter dus toen huppelde ik wel de trap af
    ik weet dan een vriendin van me er een gebruikt omdat ze het water niet wil verwarmen in de magnetrom omdat er straling in het water zou komen (tja) en mijn ouders hebben er ook een en gebruiken die nu nog omdat ze een hekel aan de magnetron hebben haha !

dat zijn dus heel wat gebruikers ..........

als je nog meer wil weten vraag maar !
    oh en een verbeterpunt .. idd de snelheid.. nou gaat tim niet huilen om eten dus maakte hier niet zo veel uit hoor maar het wachten duurt idd wel ff !

4. DewiPool

DewiPool Lid

Sep 18, 2008
    11
    0
    0
    Student
    Heerhugowaard
    Ik heb nog een vraag kunnen bedenken en hoop dat er moeders/ouders zijn die deze voor mij kunnen beantwoorden:

Ik heb al een paar keer de reactie gehad dat het verwarmen van de fles via een flessenwarmer te lang duurt. Ik heb een paar keer gelezen dat het ongeveer 7 minuten duurt voor een bepaalde hoeveelheid melk. Als ik het goed heb, was dat 100 cc.
    Eén punt dat moet worden veranderd is dus de verwarmingstijd. Alleen wat vinden jullie dan een redelijk tijd om mee te verwarmen? Is dat een minuut? Of mag het een drie minuten duren?

Op deze manier is het voor mij duidelijk wat de 'eis' moet wezen.

Alvast bedankt!

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    In de magnetron duurt een groot potje bij mij 50 seconden en een fles duurde een minuut. Dus voor ik (thuis) een flessewarmer zou gebruiken moet het toch wel die richting op gaan. Voor op reis mag het wel iets langer duren.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Een flesje van 100 cc verwarm ik in de magnetron (900 Watt) in 25 seconden.

7. Irene82

Irene82 Actief lid

Dec 20, 2006
    112
    0
    0
    Ik heb ja geantwoord. Ik gebruik nu 3 maanden de flessenwarmer van avent (die met blauwe kunststof kap). Vind dat deze prima werkt. Ik heb hiervoor gekozen omdat het beter schijnt te zijn dan verwarmen in de magnetron. Het duurt wel iets langer, maar ik zet hem aan en ga dan luier verschonen en dan is ie klaar als ik beneden kom. Het zou wel iets korter mogen zijn, vind 2 minuten eigenlijk lang genoeg voor hoeveelheid van 200 ml.

8. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Ik had een tweede handse van m'n nichtje gekregen. Gewoon een hele simpele zonder poespas. De eerste keer dat ik hem mee nam kwam ik erachter dat de opening te klein was voor de Avent flessen. Ik had hem dus alleen voor als ik onderweg was en ergens naar toe moest. Niet gebruikt dus. Thuis gebruikte ik altijd de magnetron en later de waterkoker (afgekookt koud water en kokend water erbij)

Succes met je project!

9. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    minuut of 3 is geen probleem ... is mooi de tijd om de luier ff te verschonen ....

dat zou dus top zijn !

10. Muis San

Muis San Lid

Feb 21, 2008
    15
    0
    0
    Ik heb die van prenatal eigen merk gekocht. ik vind een flessewarmer iha ok, vooral omdat ik er soms nogal lang over doe en hem er af en toe even inzet om tussendoor te verschonen. dan is het dus warmhouden.

maar, de knop met de temperatuur er op is heel gammel (geeft aan 1 tm 10, weet niet wat dat is verder) en dus is het na 8 minuten soms te koud, soms te warm. heel vervelend. En, hij slaat af na een uur, terwijl het niet duidelijk is wanneer hij aan is geslagen.

dus, ik wil een ander..

11. nandae

nandae Lid

Nov 7, 2007
    17
    0
    0
    Wat ook handig zou zijn, naast snel opwarmen, is een slimme thermofunctie die ervoor zorgt dat de voeding niet te warm wordt. Wij hebben de flessenwarmer nl. gebruikt voor het opwarmen van borstvoeding en net als wachten op het opwarmen, is wachten tot de voeding weer afgekoeld is ook heel vervelend...

Mijn vriend, die hier naast mij op de bank zit, vraagt zich af waarom er geen aan-uit schakelaar op zit (We hebben de Aventwarmer). Iets dat ik me overigens ook wel eens afvraag bij de strijkbout :)

Wij sloten de flessenwarmer, die bij ons op de slaapkamer stond, overigens aan op het klik-aan-klik uit systeem. De afstandsbediening lag op het nachtkastje zodat we bij de nachtvoedingen de flessenwarmer snel konden inschakelen als de baby kwam.

12. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ja, we hebben er eentje, omdat de mamamelk niet in de magnetron opgewarmd kan worden. Manlief vind het handig als hij meteen goed staat, ipv met een bakje warm water. Nu weet hij in ieder geval wanneer de mamamelk een goede temperatuur heeft.
    Ik denk dat voor borstvoeding niet sneller opgewarmt kan worden, dan zou het plaatselijk te warm worden en dan gaan de eiwitten stollen.... beetje zonde van de antistoffen...

13. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik gebruik een flessenwarmer die in de auto kan (onze ouders wonen ver weg, dus ze moet regelmatig nogal een stuk mee in de auto).
    Ik heb eigenlijk heel tevreden over de flessenwarmer. En het duurt inderdaad even voor het warm is, maar ja... geduld is een schone zaak ook voor een baby.

Share This Page