Fleswater in Turkije

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Veerle26, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zaterdag vertrekken wij met onze dochter van bijna 9 maanden naar Turkije. We nemen zelf potjes mee voor de warme maaltijd en de melkpoeder. Nu las ik op de link
    http://www.nederlandersinturkije.nl/nieuws/ministerie-van-volksgezondheid-maakt-lijst-bekend-met-onreine-watermerken/ dat niet elk fleswater in Turkije geschikt is. Iemand tips? Ik maak me best veel zorgen erover, hoop niet dat ze door mijn schuld daar ziek wordt.

Verder geven we daar vers fruit dat we schillen, brood en beleg ook van daar. Dat zal toch wel geen kwaad kunnen?

Ik weet dat er daar ook baby's zijn en het eten daar zal niet slecht zijn, maar mijn eigen buik wordt er ook al elke ziek van, gewoon omdat wij het eten daar niet gewend zijn.

Heel erg bedankt voor jullie reactie!

2. Maia

Maia Niet meer actief

Als je je flessen water koopt die niet de hele dag in de zon gestaan hebben, ga er toch maar vanuit dat het goed genoeg is, ik begreep dat er inmiddels strenge controles plaatsvinden.

Je fruit even wassen met flessenwater of schillen

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kom al jaren vaak in Turkije en van het fleswater ben ik nog nooit ziek geworden. Ik had er ook niet eerder van gehoord dat het water in flessen niet goed was en de merken die daar genoemd worden heb ik nog nooit van gehoord en worden - bij mijn weten - ook niet veel verkocht, in ieder geval niet in de toeristische gebieden. Waar je nog op kan letten is waar je het water koopt, liever bij een wat grotere supermarkt waar de omloop groter is en koop van bekende merken zoals Damla, Nestle, Erikli (wordt heel veel verkocht), Saka (idem dito), Pinar...

4. Veerle26

Veerle26 Lid

12 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt dames, ik ben weer gerustgesteld! Ik ga genieten van onze vakantie :)

5. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik zou kopen bij een supermarktketen ipv een winkel-op-de-hoek zegmaar (Bijv a101, bim, sok etc) en flessen kopen die binnen staan, niet buiten op een pallet in de zon.

6. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Wij zijn vorige maand met ons meisje nu die toen 2 maanden was naar turkije geweest hebben daar toen fleswater en dit wel nog een x zelf gekookt.. Hadden een klein waterkokertje bij de action gekocht en op de kamer gezet. Dit kun je voor de zekerheid doen als je twijfelt?

Succes en fijne vakantie!

Deel Deze Pagina