We hebben al heel wat afgetobt qua voeding met onze dochter van nu bijna 12 wk. Na heel veel gedoe bleek dat ze reflux heeft en daar gebruiken we nu 2 weken Zantac voor. Op aanraden van het cb geven we haar nu 4 scheppen Friso Comfort en 1 schepje Standaard. Dat gaat op zich best goed. Ook zijn we bij een osteopaat onder behandeling voor een voorkeurshouding en onrust. Daar zijn we nu 4x geweest en de voorkeurshouding is verholpen maar de onrust blijft. Ook slaapt ze overdag en 's avonds niet in haar bedje of maar heel kort, voorafgegaan door enorm veel krijsen. De osteopaat vond dit toch vreemd omdat ze na zoveel behandelingen toch wat meer rust zou moeten hebben en makkelijker 'weggelegd' zou moeten kunnen worden. Hij opperde nu de mogelijkheid van koemelkallergie/intolerantie. Ik heb hier zelf ook wel aan gedacht, maar ze heeft geen uitslag oid. Ik vind haar bij het drinken wel onrustig, ze laat veel windjes en haar ontlasting is altijd dun en geel (zeg maar kerriesaus-substantie ). Ik zit nu echt te dubben...Weer overschakelen op een andere voeding, en welke dan, of nog even aankijken? Wie herkent dit?
Hoelang geef je de voeding die je nu geeft? Je geeft nu 2 weken zantac, weet je zeker dat dit (voldoende) helpt? Mijn jongste kreeg ranitidine en dat ging goed, toen weer minder, opgehoogd en dus weer goed en toen weer minder. Uiteindelijk overgestapt op Nexium en dat gaat heel goed. Dus vandaar mijn vraag. Uitslag hoeft absoluut niet bij koemelkallergie. Mocht je dit willen uitsluiten kun je pepti halen en dit moet je dan minimaal 2 weken proberen. Niet geven in combinatie met iets anders echt gewoon pepti. Eventueel wel met johannesbroodpitmeel ivm spugen.
Deze voeding geven we nu zeker al een week of twee. De Zantac werkt goed in de huidige dosering, ze huilt niet meer bij evt. teruggeven en ze is vrolijker. Maar ze blijft onrustig: veel overstrekken, nageltjes in mn hals begraven, spartelen bij vasthouden en die gele ontlasting vind ik ook zo vreemd..
alleen over de ontlasting kan ik wat zeggen: hier is hij ook kerrie saus met soms kerrie salade dikte en kleur. Volgens mijn weten hoort dat bij babys. Bij mijn oudste ging dit na zeven maanden weg (met vijf en half begonnen met bijvoeden).
uitslag hoeft idd niet bij koemelkallergie, heb je al pepti geprobeerd? merk je dan veel verschil ?, de onrust en het vele overstrekken herken ik wel. mijn dochter heeft koemelkallergie en reflux . de krampjes,windjes enz dat herken ik ook wel. Edit: niet goed gelezen, zie dat je pepti al 2 weken geprobeerd hebt. misschien het nog iets langer de tijd geven en anders naar de ha gaan zodat hij je door kan verwijzen naar de ka. misschien kun je dan nutramigen proberen dat is een nog sterkere dieet voeding dan pepti omdat daar nog verknipte eiwitten in zitten geloof ik.
Mostertgeel hoort bij baby's. Als je het vermoeden hebt van koemelkallergie kun je het beste in overleg met een huisarts of kinderarts pepti gaan proberen. In overleg kun je nl een recept krijgen, zodra het bewezen koemelkallergie is, en het vergoed krijgen. Je kunt uiteraard het ook eerst zelf proberen en dan erna naar de ha gaan. Probeer het wel minimaal 2 weken. Overstappen op andere voeding kan juist weer onrust veroorzaken. Daarnaast; probeer 1 ding tegelijkertijd. Het is lastig als ze pijn heeft, maar wel het beste. Je weet dan wat wel of niet werkt.
ooh ja dat kan ook of ik leest het verkeerd hoor dat kan ook haha ik dacht omdat jij typte je kunt eens pepti proberen .. en dat ze toen zei die voeding hebben we al 2 weken geprobeerd maar misschien begrijp ik het verkeerd
Mijn eerste vraag was 'hoelang geef je de voeding die je nu geeft' en ik ging ervanuit dat TS daarop reageerde. TS??
oohh oepsie dan heb ik het verkeerd gelezen hihi. dan zou ik idd eerst een aantal weken pepti proberen ! en kijken of de overige klachten minder / weg gaan !
Haha, nee, Pepti hebben we nog niet geprobeerd. Ik zit enorm te dubben, juist omdat we de laatste tijd al zo aan het klooien geweest zijn. Nu weer iets veranderen, is dat verstandig? Maar aan de andere kant: al die andere dingen hebben we de 'verplichte' 2 weken geprobeerd en nog steeds: onrust, overdag nauwelijks willen slapen, overstrekken, gedoe rondom de fles..
Ja het blijft lastig he ! Wij hebben ook maanden gerommeld en gezocht. Toch zou ik pepti eens proberen hier merkte we na 4 dagen al duidelijk verschil , we kregen een ontspannen meisje er voor terug !
Bij onze dochter hadden we met vijf weken ook flinke twijfels (KMA zit er flink in, in onze families, dus grote kans). Huisarts van de HAP zei toen tegen me: (waren voor wat anders daar en dat ff aangekaart) 'als het mijn kind was zou ik het zelf testen, kon geen kwaad'. Omdat dienstapotheek geen pep had liggen eerst HA gegeven. Iets verandering. Paar dagen later bij KA wel pepti gekregen en dat was het. Binnen een paar dagen hadden we een andere baby. Nu twee jaar later is ze er gelukkig overheen gegroeid. Dus ik vind het zeker, ook voor je kindje, de moeite waard om het te proberen.
Kun je overleggen met het consultatiebureau? Bij mij denken ze steeds mee. Misschien kunnen zij aangeven waarom je iets wel of niet zou moeten doen. Het zou jammer zijn om nu te wachten en er later achter te komen dat dit de oplossing had kunnen zijn. Dan heb je straks onnodig lang getobd.
Met alle respect voor de cb's: ze zijn er niet voor medische zaken. Ik zou via de huisarts een verwijzing vragen voor bijv. een provocatietest of een kinderarts. Huisartsen vinden verborgen reflux vaak al een modeziekte en hebben (vaak) weinig verstand van kleine baby's.
idd, mijn dochter heeft 7 maanden lang met kma en ernstige reflux gelopen (ontstoken slokdarm enz) gelopen omdat het cb vond dat er niks aan de hand was want ''ze groeide goed'' . ik zou dus niet uitgaan van het advies van het cb maar met dit soort dingen gelijk naar de ha stappen , die je dan kan door verwijzen naar de ka.