Flesweigeraar… help?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzi98, 24 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hi allen!

    Ons meisje is geboren op 13/6 en alles gaat super. Alleeeen… ze weigert pertinent de fles.
    Ik heb de tommee tippee, philips avent natural, difrax en hegen geprobeerd; niks.
    Tommee tippee heeft ze 30 uit gedronken eenmalig en that’s it.

    Vanochtend had ze wenochtend op de opvang en je raadt het al: ze weigert weer. Ik ben erheen gegaan om te voeden maar icm met mijn werk gaat dat niet lukken. Heeft iemand dit ook gehad en wat was de oplossing? Ze weigert overigens ook alle fopspenen.
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.287
    6.818
    113
    Vrouw
    Ja, dit heb ik ook gehad bij mijn oudste. Niets dat we thuis deden werkte. Ik weg, lopend, kunstvoeding, koudere moedermelk, verschillende flessen, buiten.. Bij de opvang bleven ze het proberen en opeens pakte hij hem toch. Je kunt alleen maar blijven proberen denk ik..
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.532
    1.754
    113
    Er zijn verschillende mogelijkheden om uit te proberen. Ze weigert dus echt flessen hw ook als jij er niet bij bent Je kan er niet heen schrijf je, dus deze optie vervalt. Had ze wel echt honger op de opvang? "Mijn" flesweigeraars gingen vaak wel drinken als ze echt honger hadden. Wel vaak minimaal en dat later weer inhalen bij hun mama.

    De ene keer hielp rond lopen met het kind tijdens de fles, doekje met mama's lucht eraan, voeding uit een open beker ipv een fles of van een lepeltje? Dit kan je nog proberen. Hebben ze op de opvang geen ideeën? Want ze is echt niet de enige weigeraar.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.287
    6.818
    113
    Vrouw
    Ohja, flesweigeren is trouwens een onjuiste term, want ze weigeren niet zo zeer, ze snappen het gewoon niet. Klinkt wel liever toch ;) Al helpt het je niet met de oplossing.
     
    zegenwens en Soof1992 vinden dit leuk.
  5. Libelle82

    Libelle82 VIP lid

    26 jun 2008
    5.019
    357
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ja, hier ook gehad bij de oudste.
    - duurde ongeveer 1 maand, kost veel energie vd oppassers.

    Dochter ging hamsteren zodra ik thuis kwam.
    - uiteindelijk liep bv terug en dronk ze na een tip uit de meest simpele en goedkoopste fles vd Hema wel. ‍♀️

    Blijven volhouden en aanbieden, heeft wat tijd nodig, helaas.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.055
    14.322
    113
    Doekje met jouw luchtje er aan, soms wil t werken. Hier trapte G er in met slapen als ukkepuk.

    Qua spenen was dat met R hier een drama, ware t niet dat hij gruwelijke krampen en reflux had had ik de zoektocht opgegeven. In melk gedoopt en al, meneer spuugde ze allemaal uit.

    Na heel veel zoeken waren de platte van suavinex waren t uiteindelijk helemaal. De Medela lijkt er ook heel erg op, die liggen in de Etos nog wel eens voor 2 euro in de uitverkoop bak per twee.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.966
    1.599
    113
    Hier werkte het alleen om kunstvoeding in de fles te doen, dan dronk ze (minimaal). De rest werd in de avond en nacht bij mij ingehaald.
    Succes om te vinden wat er werkt voor jouw meisje.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  8. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ik gebruik flessen van lansinoh icm borstvoeding! Werkt heel goed, misschien is dat nog een tip die je kan proberen.
     
    Patty91 en Suzi98 vinden dit leuk.
  9. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nou, ik las dit dus meer. Ik ben die gisteren gaan kopen en ze heeft al 4 voedingen uit de fles op! Ongekend!!! Ben echt dolgelukkig :roflmao:
    Enige wat wel is vind ik dan is dat de speen snel gaat ondanks kleinste maat. Maaar ze drinkt!
     
    Patty91, NiVa0230, JupitR en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Thanks voor alle tips dus! Maar gelukkig lijkt het tot nu toe ‘opgelost’. Hopelijk blijft het ook zo.
    Ze had wel echt honger op de opvang, ze was aan het krijsen… en ze huilt echt zelden, behalve als ze in de maxicosi moet. Had idd ook n doek met mijn geur meegegeven maar niks hielp daar..
     
    Catou vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.055
    14.322
    113
    Toooop!!!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  12. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg! De speen gaat idd snel, maar als ze goed drinkt alleen maar goed toch!
    Hopelijk blijft ze goed uit de fles drinken.
    Ik was ook heel bang voor een flessenweigeraar en zijn dus best snel begonnen met het proberen van de fles en gaat super!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  13. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn! Gebruik je weer de Lansinoh of nu wel een andere? Ik was ook echt vroeg al gaan oefenen maar maakte geen verschil hahaha
     
  14. Krisjee

    Krisjee Bekend lid

    19 feb 2013
    720
    1.245
    93
    NULL
    NULL
    Ik gebruik nu ook lansinoh bij onze zoon! Gaat goed!
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  15. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.243
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jaaa super zeg! Echt een hele fijne fles. Heb er nog een bijgekocht van de week.
     
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.287
    6.818
    113
    Vrouw
    Ik vind dat oefenen echt zo stom.. hoe vaak doen jullie dat? Dagelijks?
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.640
    26.235
    113
    Vrouw
    Ja wij hebben dagelijks 1 fles gegeven.

    Helaas hier van t 1 op andere moment flesweigeren grom.
    Lansinoh wil ik nu ook kopen. Kreeg dat advies ook van lactatiekundige. Eerst op mijn vinger laten sabbelen en dan fles erin was ook een tip.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Waarom is oefenen stom, als je kindje naar een opvang gaat is het hard nodig. Vanaf het begin direct borst en fles afwisselen.
     
  19. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.976
    7.157
    113
    Vrouw
    Waarom vind je dat stom? Het is een kleine moeite om de voeding alvast te kolven en deze aan te bieden in de fles toch? Als je kindje gebruik gaat maken van een opvang, kan dit heel veel ellende schelen als je hier vroeg genoeg mee begint. Als je er pas mee gaat oefenen als het nodig is, heb je dus vaak deze ellende dat ze gaan weigeren en je zelf dus live kan komen voeden. En sowieso is het, ook al gaan ze niet naar een opvang, natuurlijk heel handig dat je weet dat ze ook prima uit de fles drinken.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.640
    26.235
    113
    Vrouw
    Nog beter, de voeding uit handen te geven en zelf op dat moment ff kolven onder t genot van tv/telefoon/tablet en dan tegen iedereen te zeggen in huis: mama even met rust laten hoor, mama is aan t kolven :D die kolf sessie kon bij mij best lang duren 'kuch'

    Ik hoop hier dat H de fles snel weer pakt... kan mijn man ook weer 1 nachtvoeding overnemen.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina