Flesweigeraar… help?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzi98, 24 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.808
    113
    Vrouw
    Ik denk toch zoeken naar een fles die ze wel pakt. Oefen je nu zelf of laat je dit anderen doen? Wij hebben succes gehad met de Medela speen.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  2. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.687
    1.726
    113
    Vrouw
    We oefenen meestal aan het einde van de ochtend na haar dutje, dan is het lekker rustig in huis.


    Als mijn man thuis is probeert bij de fles te geven, maar dt is jammer genoeg alleen in het weekend. Hij is savonds ook wel thuis, maar dan is het best druk in huis doordat mijn andere kinderen dan ook moe zijn en naar bed moeten. De medela heb ik ook liggen, die kan ik ook weer proberen aan te bieden.
    Het zou misschien ook kunnen zijn dat ze gewoon geen honger heeft? Ze krijgt best vaak de borst, en gebruikt dit ook als troost (ze weigert ook de fopspeen). Misschien moet ik op zoek gaan naar een andere manier van troosten
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.039
    14.306
    113
    Hier een dikkie dik knuffel doekje al heel vroeg meegegeven. Toen R nog een haat liefde verhouding met zn speen had was dat zn allessie.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  4. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.687
    1.726
    113
    Vrouw
    Goede tip! Ik heb vandaag steeds haar knuffeldoekje bij haar gehouden in hoop dat ze die op een gegeven moment gaat waarderen :D.
    Ook lijkt het inbakeren nu goed te helpen :thumup:.

    Gaat het drinken van de fles nog steeds goed @Suzi98?
     
    JupitR vindt dit leuk.
  5. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.242
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja, ze had haar eerste opvangdag en ze dronk de hele dag goed uit de fles gelukkig! Alleen ik had 5 porties van 120 ml meegegeven en ze had er daar 4,5 van op, de laatste fles zelfs 150cc… lijkt me erg veel maar goed. Ik heb 3x gekolfd op het werk en dat was 300 ml dus zo kom ik er niet. Maarja t was dag 1 dus ik ben benieuwd.

    Hier sinds een weekje ook aan het laten wennen aan het knuffeldoekje! Ook met mijn geur eraan meegegeven aan de opvang. Hoe is ie bij jullie nu?
     
    Noxe en JupitR vinden dit leuk.
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.270
    6.808
    113
    Vrouw
    Wow, dan heeft ze inderdaad veel gedronken! Fijn wel dat ze de fles nu zo goed pakt :cool:

    Mocht je melk tekort komen en in Zuid-Holland wonen, ik heb nog veel in de vriezer :o:
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  7. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.687
    1.726
    113
    Vrouw
    Fijn dat het zo goed gaat!
    Hier drinkt ze nog steeds niet veel uit de fles, maar ik blijf het aanbieden misschien lukt het op een gegeven moment wel :). Gelukkig hoeft ze niet naar de opvang dus dat scheelt wel. En als ze de fles blijft weigeren dan gaan we maar vroeg beginnen met de oefenhapjes ;).
    Het lukt haar nu wel goed om zonder borst in slaap te vallen. Inbakeren in combinatie met white noise, ze is hiermee binnen no time in diepe slaap
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  8. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.242
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hahaha superlief! Ik heb ook nog 2 liter in de vriezer gelukkig en ga wel op m’n vrije dagen na de ochtendvoeding kolven, dan heb ik nog een extra voeding en moet t hopelijk lukken
     
  9. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.242
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat ze zo goed in slaap valt! Dat lukt hier dan weer niet zonder borst, ja als je met dr loopt in de draagzak… maar that’s it :roflmao: Maarja komt vast wel goed. Ze wilt gewoon alles zien en meemaken, heel vermoeiend hahaha.
    Ah niet naar opvang is wel fijn, moet jij dan wel gaan werken binnenkort of ook dat niet?
     
  10. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.687
    1.726
    113
    Vrouw
    Zo is onze dochter ook, daarom wil ze nooit slapen overdag want haar broers zijn veel te interessant :roflmao:. Mijn contract is 2 jaar geleden afgelopen (was een vierjarig contract) en daarna heb ik geen nieuw werk gezocht :D. Ik heb NAH (niet-aangeboren hersenletsel) waardoor de combinatie werk en kinderen erg zwaar was. Dus heb ik besloten om fulltime thuisblijfmoeder te worden (gelukkig was dat mogelijk op financieel gebied), en dat gaat prima :)
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  11. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.242
    3.936
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Och jee wat heftig dat je NAH hebt :( Heel fijn dat het zo kan, lekker genieten van de kids. ❤️
     
    Noxe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina