Flesweigeraar eerder bijvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sjakie22, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb een vraag over bijvoeding. Mijn dochter weigert nog steeds de fles. Ze speelt een beetje met de fles, maar drinkt niet echt. Ze is nu 12 weken oud en over een maand moet ik weer werken. Ik had al een maand extra verlof opgenomen.

In januari gaat ze 1 dag per week naar het KDV en mijn man past twee dagen op. Zou ik op de dagen dat ik er niet ben moedermelk en rijstebloem kunnen geven. Vanaf februari komt mijn moeder 3 dagen in de week oppassen.

We blijven natuurlijk nog oefenen met de fles. En de laatste week wil ik het ook proberen met een lepel of beker. Ik ben alleen bang dat het ingewikkeld wordt, want mijn zoon heeft ook nog aandacht nodig.
    Bijvoeden is echt een noodoplossing. Mijn voorkeur gaat uit naar volledige borstvoeding tot 6 maanden.

Even tussendoor voeden is niet mogelijk i.v.m. reistijd van 1,5 uur.

Zijn er meer meer mama's die eerder zijn begonnen met bijvoeden?

We hebben bijna alle bekende flessen al geprobeerd op een paar na Nuby, Difrax en Nuk.

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik vind dit geen reden tot bijvoeden. De darmen zijn er echt nog niet klaar voor! Zowieso mag je echt niet starten voor de 4 maanden. Er zijn redenen waarom men voor de 4 maanden begint, bijv. omdat je kind al op 5x180/6 forte zit (zou een overweging kunnen zijn maar dan nog zijn er alternatieven).

Nee, sorry. Ik vind dit echt geen reden. Idem dito met rijstebloem. NIET voor de 4 maanden! Staat toch echt duidelijk op het pak. Vaak vult het de fles met loze caloriën, maakt het de flesvoeding wat dikker waardoor ze waarschijnlijk naar verhouding nog veel minder gaat drinken.

Heb je al andere flesvoeding geprobeerd? Nestlé is vaak wat zoeter. Comfort valt wat lichter, terwijl standaard en forte wat zwaarder op de maag vallen.

Drinkt ze nog wel goed uit de borst? Hoeveel dagen werk je en hoeveel uur achter elkaar op een dag?

Van Avent heb je nog de natural fles, een soort tepelspeen (wat zegt al: simuleert de tepel), die hapt wat natuurlijker aan.

Voor de verdere bv-kwesties, ik heb geen bv gegeven dus daar heb ik geen ervaring mee.

3. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    #3 Sjakie22, 6 dec 2014
    Laatst bewerkt: 6 dec 2014
    Bedankt voor het meedenken.

Ik geef volledige borstvoeding. Ze krijgt ongeveer 8 voedingen op een dag. Ik heb het clusteren niet meegerekend. Normaal gesproken werk ik 4 dagen per week. Ik ga om 7 uur de deur uit en kom rond 18.30 weer thuis (inclusief reistijd).

Als ik begin met werken dan is ze 4 maanden. Op het pak staat toch vanaf 4 maanden. Ik wilde biotim geven anders word het pakje niet dik. Ik wil het mengen met moederwerk. Moedermelk is voedzaam.

Op het werk ga ik ook kolven om de productie op peil te houden.

Avent natural heb ik al geprobeerd.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou persoonlijk toch 1 soort fles blijven proberen. Gewoon elke dag aanbieden met iets van 20cc er in op moment dat kindje niet te hongerig, maar wel wakker is. En eventueel cupfeeding.

In het uiterste geval pas zou ik biobim met moedermelk geven. Kind moet natuurlijk wel iets binnenkrijgen overdag!

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Er zijn meer babies die overdag nauwelijks iets drinken als mama niet in de buurt is en dit eenmaal thuis weer inhalen. Mijn dl heeft een tijdje geweigerd. Op de opvang gaven ze haar dan uit een bekertje of ze draaiden de dop van de fles eraf. Wie geeft nu de fles?

Als je om een mening vraagt: ik ben absoluut geen voorstander van bijvoeden voor de 6 mnd. Lees ik het goed dat je de moedermelk dikker wil maken zodat deze als pap gegeven kan worden? Ik vraag me af wat dat oplevert tegenover cupfeeding of desnoods met een spuitje.

6. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Mijn voorkeur gaat uit om geen bijvoeding te geven voor de 6 maanden.
    Ik dacht dat pap makkelijker te geven is door de oppas, omdat het dikker is. Ik ben soms 11,5 uur van huis. Ze moet toch iets binnen krijgen:(

Verder nog geen ervaring met cupfeeden of via een spuitje. Zo'n spuitje heb ik wel in huis.

Mijn man en ik oefenen met de fles.

Ik dacht aan het volgende plan.

1. Nog proberen met andere flesjes.
    2. cupfeeden, spuitje of lepel.
    3. Noodoplossing Biobim met moedermelk

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Klopt misschien makkelijker voor de oppas, maar minder goed voor je baby. Ik begrijp dat je uiteindelijk wel voor een noodoplossing moet gaan, maar ik denk dat er andere opties zijn .
    Qua flesjes:
    - medela calma
    - breastflow bottle
    -een fles met een smalle speen

Het is mss ook handig dat jij geen flesjes meer geeft. Dit levert vaker problemen op. Mss in eerste instantie ook beter dat je niet eens in de buurt of thuis bent. Klinkt raar, maar dat hoor je echt vaker.

Misschien kun je even contact opnemen met LLL of VBN in jouw omgeving. Die hebben vast nog wel goede tips!

8. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor het meedenken. De Calma fles hebben we ook geprobeerd en met de Breastflow zijn we ni ruim een week aan het oefenen. Morgen zal ik contact opnemen met LLL of VBN hopelijk hebben zij nog tips.

Ik wil echt alles proberen, want 6 maanden borstvoeding geven wil ik graag halen.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Succes hoor! En hoe moeilijk ook....relax... Teveel stress voelt je kindje en dan weigert ze vast helemaal.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Waarom de baby niet naar een kdv brengen in de buurt van je werk? Dan kan je live voeden op het kdv.

Jasmijn was een flesweigeraar, wij hebben alles geprobeerd…..volgens mij heb ik in de laatste week het kdv afgebeld en heb ik haar bij een gastouder gebracht 3 minuten van mijn werk. Heerlijk onder werktijd haar voeden en knuffelen.

Deel Deze Pagina