Hallo, Bij mijn 1e zoon heb ik geen borstvoeding gegeven, omdat dat sterk werd afgeraden. Ik slik namelijk Imuran (Azathioprine), omdat ik de ziekte van Crohn heb. Nu las ik op de Belgische Crohn-site dat er een onderzoek geweest is onder 8 vrouwen die Imuran slikkenen bv geven en dat de hoeveelheid Imuran dat in de moedermelk komt, kleiner is dan eerst werd aangenomen. Volgens dat onderzoek kon je prima bv geven als je tussen de 75 en 200mg Imuran slikt. Kunt u mij vertellen of dat inderdaad zo is, of dat het nog steeds niet kan? Groeten van MaykeMerel
Hallo, Bij mijn 1e zoon heb ik geen borstvoeding gegeven, omdat dat sterk werd afgeraden. Ik slik namelijk Imuran (Azathioprine), omdat ik de ziekte van Crohn heb. Nu las ik op de Belgische Crohn-site dat er een onderzoek geweest is onder 8 vrouwen die Imuran slikkenen bv geven en dat de hoeveelheid Imuran dat in de moedermelk komt, kleiner is dan eerst werd aangenomen. Volgens dat onderzoek kon je prima bv geven als je tussen de 75 en 200mg Imuran slikt. Kunt u mij vertellen of dat inderdaad zo is, of dat het nog steeds niet kan? Groeten van MaykeMerel
Hallo Mayke, Ik heb gekeken op http://www.borstvoeding.com/problemen/m ... jst-e.html Daarop wordt aangegeven dat Azathioperine een L3 classificatie geeft. L3 Moderately safe There are no controlled studies in breastfeeding women, however, the risk of untoward effects to a breastfed infant is low or controlled studies show only minimal non-threatening adverse effects. Drugs should be given only if the potential benefit justifies the potential risk to the infant. New medications that have absolutely no published data are automatically categorized in this category, regardless of how safe they may be. Je zult dus moeten afwegen en evt overleggen met je arts of het wel of niet verstandig is om BV te gaan geven. Ook in het boek van Thomas Hale zelf komt hij op dezelfde classificatie uit. helaas kan ik je niet een duidelijk antwoord geven op je vraag. Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je antwoord. Ik had hetzelfde bericht gevonden, maar door het Belgische onderzoek begon ik te twijfelen. Ik zal terzijnertijd overleggen met mijn arts en vk wat het beste is. Groeten, MaykeMerel