Mega productiedip na corona en menstruatie.. help?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door minimee, 21 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hoi allemaal! Ik zit even met flink wat onzekerheid.
    Zaterdag testte ik positief op corona. Niet super ziek ervan maar niet topfit. Nu heb ik sinds maandag ineens veeeel minder melk. Mn borsten voelen slap en leeg. En hoeveel ik ook aanleg..er verandert tot op heden niks. Zoontje is mega onrustig aan de borst en raakt gefrustreerd en ik ook

Ik drink al veel, probeer te slapen waar ik kan, probeer te wisselvoeden (wat amper lukt want na 2 minuten is zoon helemaal klaar ermee en stopt met drinken, gaat overtrekken, schoppen en slaan met z'n armpjes. Wat kan ik nog doen? Ik word er zo verdrietig van want wil nog helemaal niet stoppen. Hij is 4 maanden..

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    O wat vervelend. Gelukkig ben je niet heel ziek. Maar er word veel van je gevraagd. Goed dat je veel rust neemt. Slaap waar kan. Uiteraard goed eten en drinken. Je kan denken aan boezemvriendjes (Maria/ gezegende distel en fenegriek). Voor je kindje kun je besluiten aan de borst bijvoeding te geven met hulp van een sonde slangetje. Dat schuif je bij het aanleggen langs je tepel.( Of een borstvoeding hulp set) En andere eind in borst/ flesvoeding. Dan krijg hij een vol buikje, en stimuleert hij de borst. Verder zal het tijd nodig hebben. Je lichaam is druk bezig. Wens je beterschap.

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Aanleggen aanleggen huid op huid contact, veel drinken eventueel na het douchen gelijk voeden dan is borst al warm en komt er sneller melk.

Hier had ik ook een dip ene week positieve corona test paar dagen later zwangerschaps test… inm heb ik weer meer melk gelukkig weet door zwangerschap natuurlijk niet voor hoelang!

4. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    Ik had ook met 4 maand corona. Precies zelfde klachten als jou.
    Hier hielp helaas echt niets. Ook omdat ik inderdaad ook weer ongesteld werd.
    Heb veel extra aangelegd, gekolfd ed. Maar helaas.
    Daarna kreeg ik oxytocine neusspray om op gang te helpen tijdens voeding, dat werkte wel. Maar ben vanaf die tijd wel (noodgedwongen) gaan afbouwen omdat ik echt niet voldoende had.
    Maar dit hoeft echt niet altijd.
    Op vele borstvoedingssites heb je ook vaak informatie!

5. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
  6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    @minimee: hoe gaat het nu met jouw gezondheid en productie? Ik hoop beter!

Deel Deze Pagina