Menstruatie en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mocktail2021, 5 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mocktail2021

25 jun 2021
    52
    8
    8
    Vrouw
    Mijn baby is 8 maanden en ik geef volledige bv. Eigenlijk meteen na een aantal weken kwam mijn menstruatie weer op gang, ondanks dus de volledige borstvoeding. Ik heb een korte cyclus van 24 dagen en zeer regelmatig.

Nu ben ik deze maand dus al een week overtijd. Getest en(godzijdank) negatief. Maar zou dit dan toch ineens door de volledige bv kunnen komen? Ondanks dat ik normaliter een zeer regelmatige cyclus heb die niet afwijkt ondanks borstvoeding? Ik kon er op google niet zoveel over vinden en hoop eigenlijk op mama's met ervaring hierin

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb zelf altijd onregelmatige cyclussen gehad dus helaas kan ik mijn ervaring daar niet in delen. Maar je hebt niks anders onregelmatigs gehad deze maand? (medicatie, meer stress of zoiets?)

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Bij mij bleef het een jaar weg door de BV maar wellicht heeft je kindje nu iets meer gedronken Regeldagen gehad of ziekte, daardoor vaker aan de borst? ik roep maar iets...

4. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Normaal kan een menstruatie ook eens afwijken dus nu ook.. vervelend natuurlijk, maar is niet erg en kan door van alles en nog wat komen natuurlijk

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dit. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van ongeveer 29 dagen, maar zo af en toe uitschieters naar 32, 33, 35 en mijn record was ooit 44 dagen. Hoe ouder ik word, hoe meer variatie er lijkt te komen...

De BV zorgde er bij mij voor dat de cyclus na opstart nog een maand of 8 onregelmatig (rommeltje...) was, maar aangezien jij nu al een tijdje een regelmatige cyclus hebt met BV, lijkt het me dat daar nu niet meer mee te maken heeft.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Misschien had je in de eerste cycli een korte LF, wat niet vreemd is met borstvoeding en is die nu aan het verlengen en wordt je cyclus daarom ook langer.

7. Mocktail2021

25 jun 2021
    52
    8
    8
    Vrouw
    Godzijdank gister ongesteld geworden. Maar man man wat een stortvloed, het komt er met bakken uit. Heb vandaag al 2 keer gehoord dat ik er pips uit zie. In ieder geval was mijn cyclus deze maand 36 dagen en dat is voor mijn doen erg lang. Ben benieuwd wat de volgende maand mij gaat brengen.

Deel Deze Pagina