tips om flesje aan te leren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door crisje, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Help, heeft er iemand tips om mijn zoontje te leren drinken uit een flesje?
    Ik ben doodmoe van de gebroken nachten en wil de laatste voeding vervangen door flesvoeding, al dan niet met een papje erdoor. Maar hij wil geen flesje. Ik heb al diverse speentjes geprobeerd. (Hij is wel een speentje gewend, maar blijkbaar voelt een silliconen speentje anders als t op een flesje zit)

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hoe oud is je zoontje?

Ik ben met 3 weken al gaan oefenen met kolven en flesje geven.
    Zowel papa als ik kunnen een fles geven nu als ik heb gekolft.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    het enige dat ik je nog kan aaraden als je dat niet al geprobeerd hebt is de tommee tippe speen, die hielp bij luca. Daarnaast hielp het als ik er niet bij was. Als Luca het flesje kreeg, ging ik een blokje om. Dan wilde hij wel drinken. Wat ik ook wel deed is net doen alsof ik de borst gaf en hem stiekem de fles geven. Als laatste deed ik hem in de draagdoek en gaf ik hem lopend het flesje. Maar ja, dat zijn heel specifieke dingen die bij mijn zoontje toevallig hielpen, geen idee of dat bij andere kindjes zal helpen

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn zoontje is 4,5 mnd.
    De eerste weken heb ik aardag wat problemen gehad om hem te voeden, viel steeds in slaap, wist niet hoe hij de tepel moest pakken. na veel kolven en vingervoeden ed is alles goed gekomen. Ik durfde dus niet zo vroeg met een flesje te beginnen, bang dat meneer dan helemaal in de war raakte.

Die Tommee Tippe speen heb ik nog niet geprobeerd. Kun je die bij de Etos kopen? Of moet ik daarvoor speciaal naar Prenatal?

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    tommee tippee hebben we bij de etos gekocht. Lijkt erg op een tepel en dat werkte bij onze jongen gelukkig. Als ik in de buurt was nog steeds niet, maar zelfs dat ging later beter.

Deel Deze Pagina