Flesweigeraar, met de handen in het haar...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mommywannabe, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Mijn zoontje is vandaag 3 maanden. Hij is al een flinke beer van meer dan 7kg. Sinds een weekje wil hij zijn flessen niet meer leegdrinken. Normaal drinkt hij 5x 210ml, maar nu blijft er steeds 100ml staan. Hij duwt de speen uit zijn mond, slaat met zijn handjes, overstrekt en spuugt alle melk weer uit... Steeds een heel gevecht.

Ten einde raad zijn we gisteren dan begonnen met wortelpuree, een groot succes, ineens een half potje leeg. Hoewel ik er geen voorstander van ben er zo vroeg mee te starten, zag ik me geen andere uitweg. Nu had ik gehoopt dat hij dan terug meer zou willen drinken. Maar niets is minder waar. Deze morgen bleef er terug 100ml staan. Heb dit dan opgedikt met rijstebloem en met het lepeltje gegeven, maar dit was geen gigantisch succes.

Nu was ik aan het denken om zijn andere flessen een klein beetje in te dikken en zo te geven. Vind het zo moeilijk en weet niet goed meer wat te doen. Iemand die hier ervaring mee heeft en tips heeft?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Persoonlijk vind ik 210 echt gigantische flessen. En als hij die 100ml laat staan is hij dan wel tevreden? Heeft hij goede plasluiers? Dan zou ik het zo laten. En ik zou hem zeker niet proberen te forceren, dat werkt alleen maar averechts.

3. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Nee dat het is het net, hij heeft nog honger.
    210 is toch niet zo gek voor een kindje van boven de 7kg? We hebben altijd lang gewacht met ophogen van de flessen, maar hij gaf heel duidelijk aan er niet meer genoeg mee te hebben.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    210 voor 3 maanden....dat is een emmer melk...hoezo
    geef je zoveel?

Waarom ga je niet gewoon op verzoek voeden?
    Heeft ie honger, prima. Laat ie wat staan, ook prima.
    Ze kunnen het zelf regelen.
    Dan drinkt ie 6 flesjes van 110 cc

Indikken werkt averechts. En waarom?
    Melk is DE voeding voor een kindje van 3 maanden. Alles wat
    je gaat bij of toevoegen, zorgt er natuurlijk juist voor dat ie minder gaat drinken...

Overigens, je mag met bijvoeding beginnen met 4 maanden.
    Eerder, daar is de gehele medische wereld het over eens, is
    een onnodige en mogelijk schadelijke belasting voor de darmen van je kindje.
    Niet doen dus.
    Gewoon melk geven, geen groente of rijstebloem

5. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Mijn zoontje heeft net 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een urineweginfectie en lichte uitdroging (7u geweigerd van te eten) Van zodra hij wat opgeknapt was in het ziekenhuis dronk hij mooi al zijn flessen leeg. En voor hij ziek werd ook trouwens. Een emmer melk is echt wel overdreven. Als je gaat kijken naar wat een kindje van 7kg nodig heeft qua vocht zit je al snel aan een liter per dag. Dan is 5x 210 toch niet gek?

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Een liter is opzich prima. Is ook het maximale.
    Maar 210 cc per fles vind ik ook heel veel voor zon klein lijfje.
    Zou 180 cc max geven en evt een extra fles

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    210/7 = 240cc bijna een kwart liter. En dat x5 is meer dan 1 liter, dat is echt veel en veel te veel!!

Zoals Zoe123 zegt: voeden op verzoek en veel kleinere flesjes!!! Anders overstappen op forte ipv maar weer blijven ophogen. Het maagje is ws al flink uitgerekt en kan ook pijn geven. Huilen = niet altijd honger!!

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Nou nou moet dat gelijk zo. Er is niks mis met een uitgesproken mening, maar dat kun je ook anders verwoorden. Ts stelt een doodnormale vraag en maakt zich zorgen om haar kindje en het drinken, volgens mij hebben we dat allemaal wel eens.

On topic, wellicht kun je inderdaad proberen de voedingen over 6 flessen te spreiden, zodat hij in totaal wat meer binnenkrijgt. Of via een cupje of andere fles proberen? Duurt wellicht iets langer, maar zou het interessanter kunnen maken voor hem.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 15 nov 2014
    Laatst bewerkt: 15 nov 2014
    Wellicht dat hij zich toch nog niet zo goed voelt, en nog wat onrustig is, best ingrijpend voor
    zo'n kleintje! :(
    Zolang hij goede plasluiers heeft, en verder alert is, komt
    het wel weer goed.
    Wat betreft de hoeveelheden, hou in gedachten dat je tot 6 maanden niet
    niets meer kan veranderen aan je schema.
    Bijvoeding vervangt tot 6 maanden géén fles. Dus je hebt geen speling meer.
    Ook daarom is vaker een klein flesje geven praktischer

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Zou idd anders kleinere flesjes proberen 150cc.
    Vind 210 wel erg veel ook al kijk je naar de kilo's en je zit al over het maximale heen!
    Hier ook een grote zoon van bijna 9kg en 5maanden maar hij krijgt flesjes van 150 als ik het verhoog dan is het slaan, overstrekken en veel spugen.
    Zou het gewoon eens een dag proberen!

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind ook dat hij wel erg grote flessen krijgt en in mijn ogen ook teveel.
    5x 7 scheppen is 35 scheppen voeding terwijl je er maar max. 30 mag geven.
    Mijn zoontje is nu 4,5 maand en de 7kg ook ruim gepasseerd, hij dronk met 3 maanden 5x 180/6 (=200cc).
    Ik ben met 4 maanden begonnen met rijstebloem en bijvoeden, hier reageert hij goed op en drinkt nu meestal 4 flessen per dag, soms heeft hij nog een halve fles nodig in de nacht, maar dat had hij met 5 flessen ook.
    Ik zou ook proberen wat minder aan te bieden en dan inderdaad misschien wat vaker een fles.
    Met bijvoeding zou ik ook nog even wachten, is het nu echt nog wat te vroeg voor en grote kans dat hij hier ook weer minder door gaat drinken, doordat hij vol zit door de bijvoeding en dat is niet de bedoeling, omdat flesvoeding tot 6 maanden de belangrijkste voeding is.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je hebt 2 richtlijnen kwa voeding.

1 naar leeftijd, dus in dit geval 3 maanden;
    130cc voeding per kg per 24 uur

1 naar enkel gewicht;
    Gemiddeld 150 (min 120, max 180) cc voeding per kg per 24 uur

Beide houden de richtlijn van maximaal 1 liter/30 schepjes per 24 uur aan. In belgie geeft men aan dat het niet erg is om er 'iets' over heen te gaan. In vrijwel alle andere landen zegt men 30 is de max, een keer een beetje erover is geen ramp.

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn hummels dronken ook altijd slecht of helemaal niet. Maar blijkbaar hadden ze minder nodig. Ook al dacht ik dat ze honger hadden.

Hier hielp:
    Rustige omgeving. Geen prikkels. Donker
    Dr brown fles.
    Verschillende spenen al uitgeprobeerd? Misschien stroomt de fles te traag. Kunnen ze ook vermoeid en geïrriteerd va raken.
    Op de zij voeden

14. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hier krijgt onze Vigo 4x 210. Zo'n drama is dat nou ook weer niet. Je kindke laat je duidelijk weten hoeveel hij nodig heeft. Niks van aantrekken. Ieder zijn mening maar ik vind het persoonlijk niet eerlijk om je kind een limiet te stellen aan voeding. Als je borstvoeding geeft drinken ze misschien nog wel meer! Dus waar maakt men zich druk om.

Wat betreft je dilemma: ik zou het niet zo goed weten! Anders even een lactatiedeskundige vragen? Succes!

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    In borstvoeding zitten geen kunstmatige dingen die slect zijn voor de nieren

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als hij echt 100 laat staan, zou ik toch een tijdje teruggaan naar 5 x 180. En kijken hoe ver hij daarmee komt.
    Wordt hij bijvoorbeeld 's nachts wakker, kan je nog altijd een klein flesje van bijvoorbeeld 100 maken dan.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Borstvoeding mag je inderdaad onbeperkt drinken, kunstvoeding niet omdat het bewerkte melk van een koe is, en onze baby's zijn geen kalfjes, vandaar ;)

Toen ik kv gaf was de maximale fles die ik gaf 180/6. Maar als jou kindje het goed doet met 210 is dat toch prima. Maar zoals ik het lees heeft het kindje van ts genoeg aan minder grote flessen.

18. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    De samenstelling van borstvoeding is niet te vergelijken met die van kunstvoeding. Teveel kv kan schadelijk zijn voor de nieren van een baby. Borstvoeding niet omdat dit volledig aangepast is op de behoefte van het kind ( en uiteraard niet bewerkt is en kv wel...)

Ts; ik heb geen ervaring met kv en kan je daar niet mee helpen, maar ik zou echt wel stoppen met bijvoeding daar is je kindje echt nog te jong voor. Misschien heeft ie wel ergens anders last van? Oortjes, krampjes?

Deel Deze Pagina