flesweigeraar of gewoon volhouden???

Discussie in 'Voeding' gestart door lieska, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ondertussen al bijna 2 weken bezig met flesgewenning voor onze kleine pruts. Ik ben ondertussen al overgeschakeld naar een ander speentje.
    Ik had eerst avent natural en nu classic. Maar nu vroeg ik mij het volgende af.
    Ze drinkt wel: dan eens 20 ml, dan 50 ml, dan 70 ml, zelfs al eens 90 ml, maar dan weer 20 ml... maar echt boven de 100 ml is ze nog niet geraakt.
    Ze zal nu ongeveer een 5 kg wegen, 8 weken oud en het gevolg als ze zo weinig drinkt is dat ze natuurlijk max 2 uur toekomt voor de volgende voeding, maar door reflux en krampjes als je dan weer eten geeft de gevolgen nogal pijnlijk zijn. Ze moet echt 3u tussen haar voedingen kunnen laten dan bekomen die haar het best.
    Mijn vraag nu: Moet ik op zoek naar weer een andere fles? Of moet ik gewoon volhouden? Is het normaal dat dit zo op en af gaat? Hoe geraak ik dan in godsnaam ooit aan volledige flessen:(. Hoelang moet ik zo blijven 'klungelen'?

Ik geef trouwens gewoon afgekolfde melk niet eens FV. Mijn mama komt hier bijna iedere avond een flesje geven, ofwel mijn man... zelf heb ik het flesje niet eens gegeven.

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Heb je al medicijnen voor reflux? Misschien geeft dat verlichting als ze pijn heeft van het zuur. Na de voeding goed rechtop houden, half uurtje deed ik altijd en wij hebben gekozen voor de dr brown omdat ze dan langzamer drinken en minder lucht zuigen. Wij hadden in het begin vaak 2 bijna niet leeg gedronken middag flessen. Is vanzelf beter geworden.

3. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    krijgt al medicatie

4. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Komt je kleine ook als je life voed weer na 2 uur of red ze dan wel 3 uur? Misschien toch eens een ander flesje/ speen proberen?
    Ik begrijp dat ze s avonds een flesje krijgt, misschien valt het toevallig samen met het clusteren? Veel baby's drinken s avonds vaker.

5. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL

Normaal laat ze tussen mijn borstvoedingen minimum 3u. Ik heb al op alle momenten van de dag een flesje gegeven... maar doorgaan probeer ik de voeding rond 18u een flesje te geven, want de avondvoeding rond 21u is geen succes ... dan kan ik snachts om 24u alweer op, terwijl nu rond 2 à 3u.
    Ik vraag me gewoon af als die 80 ml heeft gedronken... dan heeft die toch totaal niet genoeg?? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze meer drinkt?? gisteren dronk ze maar 20 ml :s maar ja dat is dan helemaal niets dus ja na een uurtje alweer reuzehonger! Maar niet de bedoeling hé, ik zou graag over een week of 2 beginnen over te schakelen naar flesvoeding... maar als ze niet fantsoenlijk uit een flesje drinkt heeft dat geen zin hé

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
  7. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Tussen de voeding van 21u en 24u zit precies drie uur, dat is netjes toch?
    Waarom vind je het zo vervelend als je kleintje geen 3/ 4 u tussen de voedingen laat? Ik zou me niet te druk maken als ze maar 20 ml drinkt en gewoon weer geven als ze weer honger heeft. Het drinken provoceren werkt denk ik alleen maar averechts.

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik weet dat er flessentasjes te huur zijn, zodat je verschillende dingen kan uitproberen. Dan hoef je het niet zelf te kopen.

hier was het rond 10/12 weken dat ze het snapten. oudste met vaculess, jongste met difrax. Die hebben beide een wat 'ruwere' speen, zal wel op mijn tepel lijken :p

9. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ze dan veel meer last heeft van krampjes en van haar reflux... en ja soms is dat 2,5 uur maar probeer toch aan de 3 te geraken 😉 allé meestal doet ze dat zelf.
    Ik geef liever voeding na 24u dan ervoor nog. Wakker blijven lukt mij niet.

10. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bij reflux is toch het juist beter om vaker kleine beetje te geven dan in 1 keer een hele plons?
    Kan me voorstellen dat je niet op die voeding van 24u zit te wachten maar avond/ nachtvoedingen horen er nu eenmaal bij en ze komt netjes 3u na haar voeding van 21u. Maakte ze daarna wel een lange ruk of komt ze om 3u weer?

12. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Het verschilt per kindje hoeveel cc ze drinken. Hoe weet je zo zeker dat ze bij jou wel 120cc drinkt? Ik had echt geen idee hoeveel cc mijn zoontje dronk, ik zag wel dat hij tevreden had en kon zo de conclusie trekken dat hij voldoende had gehad.

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Dat is vast te leren ja. Maar of het nodig is, is de vraag.
    Het ligt ook aan de hoeveelheid voedingen die je kindje krijgt, met bv is minimaal 8 voedingen op een dag wenselijk, dus dan worden er ook kleinere hoeveelheden gedronken.
    Maar als je minder voedingen gaat geven, dan wordt de hoeveelheid per keer natuurlijk ook hoger.

14. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal maakt ze snachts toch 2 x een ruk van 5 of 6 uur.

Rond 21u in haar bed, dan rond 2u en dan rond 6u. Dus dan komt dat mooi op 1 nachtvoeding. Als dit dan 24u zou worden, dan zit ik met 2 nachtvoedingen en op zich geen probleem, maar om 7u staat de andere kleuter al klaarwakker op zijn bed te springen...

15. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL

Omdat ik meestal veel meer afkolf dan dat ze drinkt ;) en omdat ze na de borstvoeding veel contenter is dan na de flesvoeding ;)

16. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    8 voedingen??? oeps ik zit op 6 en ik zou het graag zo houden... ik ben echt geen mama die zomaar meegaat in the flow zoals ze het zo mooi kunnen verwoorden... het beetje regelmaat is wenselijk ;) zeker voor mijn eigen gemoedstoestand. Ik heb mijn slaap heel hard nodig om goed te kunnen functioneren en mijn borsten hebben echt rust nodig tussendoor om ook goed te kunnen functioneren :).

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Toch nog een ander speentje proberen?

100cc voor een voeding is best veel, en dat ze niet content is kan ook komen omdat ze nog zuigbehoefte heeft.

18. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb ook al zowat alle merken flesjes geprobeerd, hier gaat de difrax met de "ruwere" speen inderdaad ook het beste. Helaas zijn deze flessen wel wat omslagtiger met afwassen en willen ze nog wel eens lekken bij de bodem, dus eigenlijk wil ik liefst weer over op een andere.

Het weinige drinken en vooral de wisselende hoeveelheden herken ik wel. Mijn dochter dronk met 4 maanden nog maar 60-80cc uit een flesje, nu met 6+ maanden zit ze op 130-140ml per keer maar ook daarvan laat ze regelmatig nog wat staan, soms wil ze uberhaupt niet drinken. Ze krijgt wel nog borstvoeding dus kan wel "bijdrinken" tussendoor. Maar als je consequent de fles aanbiedt dan zal je kindje toch drinken wat ze nodig heeft. Ik zou gewoon de basisdingen in de gaten houden (plasluiers, groei, tevreden), als dat goed gaat kan je er van uit gaan dat ze genoeg binnen krijgt

Deel Deze Pagina