Mijn baby is nu 6 maanden. Hij drinkt niet uit een fles. Toch zou het fijn zijn als hij mijn BV of thee of iets anders uit een fles/beker kan drinken. Nu nog de fles aanleren heeft geen zin. Weet iemand wanneer je met een tuitbeker kunt beginnen? Of bestaan er nog andere mogelijkheden? Ik zou het fijn vinden als jullie gelijk een merk of site met voorbeeld bijvoegen zodat ik weet wat jullie bedoelen.
er zijn veel kindjes die rond die tijd de fles weigeren. Maar ik lees ook dat je BV geeft. Ik weet dat een vriendin van mij dat ook heel lang heeft gehad. Die is ook ten einde raad geweest. * de fles niet zelf geven maar je partner of iemand anders. * Evt. drinken van een lepeltje aan bieden. * je kindje kennis laten maken met de fles, dus laten voelen en kijken of het zelf toehapt. Hoe meer je gaat aandringen hoe minder snel je kindje de fles zal pakken. * Je kindje de fles aanbieden in BV houding. Mijn zoontje heeft altijd KV gehad en heeft deze periode ook gehad rond 6 maanden weigerde hij te drinken uit een fles ik heb toen een tuitbeker van difrax antilek geprobeerd maar deze weigerde hij ook. Uiteindelijk nam hij het van een lepeltje wel. Nu weigert hij nog steeds te drinken uit een tuitbeker dus we doen het nu maar uit een gewone harde plastic beker ( op aanraden van het CB) gaat nu steeds beter en ik ben er rond 6 maanden ook mee begonnen.
Je hoort het vaker dat als moeders die bv geven dan de afgekolfde bv willen geven dat ze dan gaan weigeren. Ik zou het iig blijven aanbieden, je kan ook een tuitbeker kunnen proberen. Op het moment drinkt Kirsten goed uit de rietjes beker van Nuby. uit de tuitbekers knoeit ze teveel. Drinkt je kindje wel bv uit de fles bij iemand anders?
Mijn dochter weigerde ook rond deze tijd de fles maar dat was te wijten aan het feit dat ze opeens teveel flessen aangeboden kreeg (had even een groeispurt). Maar als ze niet teveel krijgt is een goede tuitbeker die van de Born Free vind ik. Daarvan is het tuitje niet zo hard en dat snappen ze zo. Onze dochter begon ermee met een maand of 4 en begrijpt het heel goed. Andere tuitbekers gaan minder goed.
Bedankt voor de snelle reacties. De fles weigeren doet hij eigenlijk bijna vanaf het begin. Ik ben toen ook snel gestopt met oefenen. Voeden aan de borst ging toch het snelst en kostte het minst weerstand. Hij ging zich anders maar frustreren omdat hij niet wist wat hij ermee aan moest. Ik heb het nog zo nu en dan geprobeerd samen met zijn vader maar het hielp niets. Misschien een domme vraag maar kunnen ze zelf uit zo'n beker drinken ook al kunnen ze niet zitten? Ik ga eens even googelen op de born free beker en de rietjesbeker van Nuby. Bedankt.
hier de link van nuby, ze zeggen alleen dat de rietjesbeker vanaf 12 maanden is: http://www.nuby.platformtwo.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=26&Itemid=43〈=nl
Je kan je kindje wat rechtop zetten in een wipstoeltje bv. Je kan het idd beter een paar keer per week proberen en uiteindelij kzal het wel lukken. Mijn zoontje is bijna 9 maanden maar kan nog niet zelf uit de fles drinken, en ook niet uit zijn tuitbeker, hij vind het denk lekker makkelijk zo.
Finn drinkt vanaf 6 maanden al zelf uit een tuitbeker, ligt denk ik ook aan het kindje, de een doet het sneller dan de andere..
Bij Julia duurde het ook even voordat ze de fles wilde, en ietsje langer nog voordat ze het ook van mij wilde. Gelukkig na een paar weken was alles prima! Tuitbeker mag je vanaf 6 maanden wel proberen, en ging hier ook na een paar weken best goed. Genoeg opties gelukkig. Succes!!
En al gedacht om je baby uit een gewone beker te laten drinken. Hier rond die tijd wilde mijn zoon ook niet uit de fles, tuitbeker vloog door de kamer en wilde alleen maar drinken uit een gewone beker. En wil hij nog steeds.Wij zetten hem in een wipstoel zodat je hem zelf rechtop kan zetten en doen hem een slabber met opvangbak eronder om. Dan kleine slokjes geven in het begin gaat het snel en willen ze te grote slokken nemen. Na een paar weken hebben ze het door en drinken ze haast zonder te morsen. Succes!
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik wist niet dat je ook met een gewone beker mocht beginnen. Dan wil ik dat wel als eerste proberen. Eerst zo'n opvangbakje aanschaffen. Dan eens proberen.
Hey Boordevol, Mijn dochter weigert ook de fles, met lepeltje lukt het een paar hapjes en daarna weigert ze die ook. Fruit en groente wilt ze ook niet echt.. Heb jij problemen met het geven van fruit en groente?? Ik heb alleen die tuitbeker nog niet geprobeerd, helemaal vergeten. Denk dat ik die straks even ga proberen.. Wat een gedoe he? De borst geven is het makkelijkste, maar dat kan helaas ook niet oneindig.
Ik heb ook een flesweigeraar, dus ervaring genoeg helaas... Ik ben ook rond de zes maanden met uit een bekertje drinken begonnen. Gewoon met water, geen afgekolfde melk of sap. Dat ging eigenlijk best goed! Tuitbeker snapte hij toen nog niet. Maar dat kwam denk ik met 7,5 - 8 maanden. Toen overgestapt op de tuitbeker (ging toch handiger), en daar drinkt hij prima uit. Maakt overigens ook niets uit welk merk. Nu zijn we weer aan het oefenen met een gewone beker, en dat lukt ook nog prima. Dus opties genoeg! Zou gewoon het een en ander uitproberen.
@Femke: bedankt voor je ervaring. Ik bedacht me ook al dat als hij het principe van de fles niet begrijpt waarschijnlijk de tuitbeker ook niet begrijpt. Ik vind het wel slim om met water te oefenen. Mogen ze trouwens al gewoon kraanwater hebben? Of is dat een rare vraag? @Enise: de borst is inderdaad het makkelijkst he. Groente en fruit ging in het begin (vorige week) heel lastig. Na 2 lepeltjes wilde hij al niet meer en ging kokhalzen. Nu een week later gaat het steeds beter. Hij eet nog steeds maar een paar lepels maar wel een stuk of 8/10 nu. Gewoon elke dag oefenen. Wat ook goed helpt hier is hem zelf de lepel mee laten vasthouden en in het mondje doen. Het wordt wel een echte kliederboel maar ik merk wel dat het helpt. Hij houdt de lepel mee vast en doet hem dan samen met mij in zijn mondje.
Een gewone beker kun je zelfs al vanaf de geboorte gebruiken (cupfeeding). De eerste tijd moet je natuurlijk wel ZELF de beker vasthouden en aan je kinds lippen zetten. Mijn kinderen wilden op die leeftijd trouwens alleen maar borst drinken en hooguit als ze HEEL erge dorst hadden en ik niet in de buurt was wat water of thee uit een beker. Toen ze wat ouder waren dronken ze hun water en thee het beste uit zo'n waterfles met een bidondopje. Gewoon die flesjes van Spa die je o.a. bij de McD hebt. Rietjesbeker ging trouwens ook goed. Maar zo'n flesje met bidondop is makkelijker meenemen, het lekt niet als de dop dicht zit.
@ boordevol: ik heb gewoon kraanwater gegeven hoor. Met zes maanden moet dat kunnen lijkt me. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan eigenlijk, haha. Mijn zoontje ging trouwens met 8,5 maand ineens wel uit de fles drinken! Op de creche hadden ze het weer eens geprobeerd (ik had de moed al lang opgegeven). Maar van papa wil hij de fles nog steeds niet... En wat het eten van een lepeltje betreft, dat ging hier in het begin ook echt NIET. Heeft best even geduurd voordat hij een goeie techniek had. Maar komt vanzelf, gewoon blijven oefenen. Succes!
@Boordevol, ik heb gisteravond gedaan wat jij zei en dat ging veeeel beter. Dus zelf de lepel geven en zodra zij die naar haar mond brengt help ik haar mee, en hoppa, zit in haar mond. Dan maar een kliederboel, als er maar wat naar binnen gaat. Ze zat echt helemaal onder haha Tuitbeker heb ik geprobeerd, maar nog niet goed mee geoefend. De fles pakt ze af en toe wel, maar met pijn en moeite. Van schoonvader is het eergister gelukt. Ik heb een paar dagen geprobeerd met opvolgmelk pap te maken, maar dat wil ze niet eten. Met mijn melk at ze het wel, heb het idee dat ze die niet zo lekker vindt. Ga weer mijn melk proberen denk ik.. we blijven aan de gang he?
hier drinken we met 6 maanden uit een tuitbeker.. een harde van de hema.. had eerst een zachte tuit gekocht maar daar dronken we niet mee... nu heeft ze het zuigen door en gaat het goed.. je hebt van difrax speciale bekers om mee te oefenen.. met een uitsparing bij de neus.. http://winkel.babyenkind.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_24_95.jpg
je kunt tuitbeker aanbieden kijken wat je kindje er mee doet. Finn hier snapt het nog steeds niet en is 17 maanden. hij drinkt alleen uit de fles en met hulp uit een normale beker..