Hoi, Ik zit met een vraag; ik geef mijn dochter tot nu toe kip, vis en af en toe een stukje varkenshaas. Welk vlees is nog meer geschikt voor een kindje van bijna een jaar? Eten zelf niet zoveel vlees dus geen verstand van... Alvast bedankt! Groetjes Claudia
Volgens mij zijn de meeste soorten vlees geschikt. Er wordt juist geadviseerd om varkensvlees als laatste te introduceren. Dus kip, witte vis, rundervlees enz mag prima. Alleen heel goed gaar.
ik geef mijn zoontje van 16 mnd eigenlijk alleen nog maar kip, gehakt, vis en tartaar. als wij iets anders eten, kook ik voor hem een eitje. ik vind het ook lastig wat je nog meer kunt geven.
Wij geven vanaf die tijd eigenlijk al 't vlees dat wij zelf ook eten (behalve rood vlees en orgaanvlees). Kan volgens mij prima hoor!
bedankt voor jullie reacties. Iedereen gaat er anders mee om zo te lezen...wil graag dat ze veel verschillende dingen leert eten dus ga maar eens meer varieren met het vlees...
Gepaneerde snitzels, gemarineerd vlees en kant en klaar vlees vind ik te zout voor een kind van 1 jaar. Verder eet hij bijna alles mee. En anders een beetje gehakt, kip of een gekookt eitje.