Down na stoppen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Holadiee, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hallo ladies,

Ik ben ongeveer twee weken geleden gestopt met borstvoeding geven. De kleine heeft verborgen reflux, waar we na 4 zware weken pas achter kwamen. Omdat we de voeding moesten verdikken moest ik kolven, maar dat vond ik zo verschrikkelijk dat ik in één klap gestopt ben met borstvoeding geven.

Maar nu ben ik, ongeveer 2 weken later, echt down! Ik heb 12 jaar geleden een depressie gehad en ik herken de gevoelens echt. Nu lees ik op internet dat dat kan komen door de plotselinge afname van de hormonen na het accuut stoppen met borstvoeding geven.

Na dit lange verhaal... Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurt het voor je weer jezelf bent? Ik wil niet naar de huisarts, want ik wil hier niet aan toegeven!!!!!

Bedankt alvast!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor zover ik weet hoef je helemaal niet te kolven, maar kan je jbpm apart vooraf geven bij bv. Bovendien is het strikt opvolgen van de leefregels vaak effectiever dan jbpm. Ik weet niet of je eventueel wilt teruggaan naar bv?

Verder is van de ene voeding op de andere stoppen met bv ook lichamelijk niet goed voor je, dus misschien komen daar ook wat van de problemen vandaan?

3. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik zie het nu niet meer zitten om weer te starten, omdat we eindelijk een ritme gevonden hebben. Ook mede dankzij de maagzuurremmers.

Nee, ik denk inderdaad ook dat het een onderdeel van het probleem is.
    Maar ik hoop dat ik er snel weer aan gewend raak, ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft en hoe lang het duurde in totaal...

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Goed in de gaten houden. Kan nl komen van de hormonen maar als je zegt dat er nu eindelijk rust is dan kan dat ook zorgen dat ineens een down gevoel toe kan slaap, misschien wel pnt. Niet km je bang te maken maar praat er goed over met je omgeving en schroom niet om aan de bel te trekken als je dat nodig hebt .

Deel Deze Pagina